به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۲۸ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب : ۱۰۷۵۸۳

استان مرکزی در انتهای جدول شادی!

گروه جامعه: در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی استان مرکزی رتبه شادی مردم استان مرکزی در سطح کشور، 26 اعلام شد.
استان مرکزی در انتهای جدول شادی!
شکرالله حسن‌بیگی که با دستور کار بررسی نقاط قوت و ضعف هفته‌های فرهنگی و ایجاد امکان ادامه این جریان در سال جاری برگزار شد، گفت: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته اغلب مردم از برگزاری هفته‌های فرهنگی رضایت داشته‌اند. وی با اشاره به مشارکت تمامی دستگاه‌های مرتبط با این جریان فرهنگی افزود: به دلیل اجرای این برنامه برای اولین بار در استان نواقص و کاستی‌هایی نیز وجود داشت که تمامی دستگاه‌ها با ارزیابی عملکرد دستگاه مربوطه می‌توانند با بهره‌گیری از تجارب حاصله عملکرد مطلوب‌تری را در مرحله دوم برگزاری این حرکت فرهنگی داشته باشند.

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری استان مرکزی ضمن اشاره به نقش فعال دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری در جریان برگزاری هفته‌های فرهنگی بیان کرد: جهت اجرای برنامه مذکور هماهنگی‌های بسیاری انجام و زمان زیادی صرف بررسی چگونگی برگزاری مراسم شد. حسن‌بیگی ادامه داد: باید با اتخاذ برنامه دقیق و علمی، بررسی نقاط قوت و ضعف و مشارکت تمامی دستگاه‌ها هفته‌های فرهنگی را با کیفیت‌تر از مرحله اول اجرا کنیم.

 

وی با تاکید بر نکوداشت مفاخر استان در هفته‌های فرهنگی عنوان کرد: با توجه به مردمی محور بودن این هفته‌های فرهنگی باید از این ظرفیت جهت آشنایی هر چه بیشتر مردم با داشته‌های فرهنگی و تاریخی بهره گرفت. معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی گفت: تمامی دستگاه‌ها باید در ارائه راهکارهای مناسب جهت برگزاری هفته‌های فرهنگی مشارکت کرده و این هفته‌ها با رویکرد جدیدی در دور دوم برگزار شود.

 

  مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان مرکزی نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی و اقدامات صورت گرفته در هفته‌های فرهنگی گفت: جهت برگزاری این برنامه حدود 100 کارشناس فرهنگی مشارکت داشتند و حدود هزار نفر ساعت بر روی این برنامه کار صورت گرفت.

 

غلامرضا فتح‌آبادی با بیان اینکه جمعا حدود یک میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه صرف برگزاری هفته‌های فرهنگی استان مرکزی شده است، افزود: تاکید و هدف ما در برگزاری هفته‌های فرهنگی مشارکت و همراهی مردم با این برنامه بوده است. وی با بیان اینکه رتبه میزان شادی مردم استان مرکزی در کشور 26 است، در رابطه با اهداف برگزاری این برنامه فرهنگی اظهار کرد: ایجاد نشاط اجتماعی، ایجاد انگیزه فعالیت‌های فرهنگی، تمرکز زدایی و رفع محدود نگه داشتن برنامه‌های فرهنگی در مرکز استان از جمله اهداف برگزاری این مراسم بوده است.

 

مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان مرکزی تاکید کرد: در نظر داریم در اجرای برنامه‌های فرهنگی سال جاری از ظرفیت خانه سازمان‌های مردم ‌نهاد بیش از پیش بهره بگیریم و به این طریق مشارکت مردمی و ترویج این فرهنگ در استان را گسترش دهیم.   در ادامه جلسه اعضای عضو به ارائه نظرات و پیشنهادات خود در رابطه با اجرای دور دوم هفته‌های فرهنگی در استان مرکزی پرداختند.

 

همچنین، در این جلسه مصوب شد کمیته‌ای متشکل از دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره ارشاد اسلامی، خانه سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی، صدا و سیما و تعدادی از نمایندگان فرمانداران شهرستان‌ها تشکیل و نقاط ضعف و قوت هفته‌های فرهنگی در دور اول مورد ارزیابی قرار گیرد.

 

ارائه پیشنهادات اصلاحی و نظرات در رابطه با برگزاری هفته‌های فرهنگی در سال جاری توسط دستگاه‌های عضو کارگروه از دیگر مصوبات این جلسه بود. جهت برگزاری هفته‌های فرهنگی در سال جاری مبلغ سه میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

مرجع : ایسنا