به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۳۰ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۱۰۷۶۸۸
گزارشي از همایش امروز اصلاح‌طلبان:

ارزش‌ها در دولت قبل آسیب جدی دیدند

عامل پیروزی روحانی گذشت و ایثار دکتر عارف بود
گروه سیاسی: دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد که ارزش‌های ما نیز در سال‌های دولت قبل آسیب جدی دید.
ارزش‌ها در دولت قبل آسیب جدی دیدند
آیت‌الله سیدحسین موسوی تبریزی در نشست هم‌اندیشی فعالان انتخاباتی استان‌های شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: اتفاقاتی که در طول هشت سال دولت نهم و دهم دررابطه با بیت المال رخ افتاد موجب یک عقبگرد اخلاقی و فرهنگی در جامعه ما شد تا آنجا که در کشور اسلامی ما که در سال‌های اول انقلاب، ایمان،‌ ایثار و گذشت را تجربه کرده بودیم اکنون به وضعیت رسیده ایم که دیگر این ارزش‌های اخلاقی را در جامعه نمی بینیم و این بزرگترین ضرری بود که در طول آن هشت سال اتفاق افتاد.

وی افزود:‌ البته مدام نباید گفت که دیگران آمدند و بردند و خوردند چرا که ما اصلاح‌طلبان هم ضعف نشان دادیم و گاهی اختلافات ما باعث سوء استفاده دیگران شد که بیایند و ببرند و بخورند. دادستان کل انقلاب در زمان امام با بیان اینکه اگر جبهه اصلاحات ایثار و گذشتی را که در سال 92 از خود نشان داد در سال 84 تا 88 نیز نشان می‌داد دوران هشت ساله دولت‌های نهم و دهم شکل نمی‌گرفت،‌ اظهار داشت: بدون گذشت و ایثار کارها پیش نخواهد رفت. ما با رعایت مصالح جمعی و ترجیح آن به مصالح گروهی و جناحی در سال 92 و 94 به موفقیت رسیدیم و که یکی از عوامل موثر در پیروزی آقای روحانی نیز گذشت آقای عارف به خاطر خدا و خدمت به مردم بود.

موسوی تبریزی با اشاره به نتایج انتخابات مجلس دهم تصریح کرد: آنچه مردم در این انتخابات می‌خواستند تقدیر بود و پاداش آن‌ها نیز این است که مجلس دهم در حل مشکلات اقتصادی و ایجاد عدالت اجتماعی کوشا باشد و در برابر قانون‌گریزی که خیلی ها به آن عادت کرده‌اند و می‌گویند تا آخر عمر می‌توانند رد صلاحیت کنیم ایستادگی کنیم.

وی با اشاره تلویحی به ماجرای مینو خالقی خاطرنشان کرد: اگر در جایی یک نماینده پس از به دست آوردن آرای مردم به ناحق رد صلاحیت شد، کسی حق ندارد برخلاف قانون بگوید جایگزین آن نماینده باید در انتخابات میان دوره‌ای مجلس مشخص شود بلکه بنا بر قانون باید نفر بعدی که 25 درصد آرا را به دست آورده جایگزین آن نماینده شود. البته جایگزینی نفر بعدی به جای نماینده مردم به معنای این نیست که از حق او بگذاریم چرا که گذشتن از حق یک نماینده گذشتن از حق یک ملت است و زیر پا گذاشتن قانون مسلم محسوب می‌شود.

مرعشی؛ از ریاست عارف حمایت می‌کنیم

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی ابراز امیدواری کرد تا محمدرضا عارف ریاست مجلس شورای اسلامی را برعهده بگیرد. حسین مرعشی در نشست هم‌اندیشی فعالان انتخاباتی استان‌های شورای عالی سیاست‌گذاری که در تالار نیایش سعادت آباد در حال برگزاری است، گفت: از زحمات همه اعضای ستاد تشکر می‌کنم و به خصوص از دکتر عارف سپاس ویژه دارم که ریاست ستاد را بر عهده داشتند و ان‌شالله ایشان ریاست مجلس را نیز برعهده بگیرند.

وی با بیان اینکه پیام انتخابات مجلس دهم این بود که هیچ جناحی طردشدنی نیست، اظهار داشت: حاکمیت دوازده ساله اصولگرایان در مجالس هفتم،‌ هشتم و نهم به لطف خدا پایان یافته است و امروز مهمترین وظیفه دلسوزان انقلاب، امام (ره) و کشور استفاده از دستاوردهای انتخابات مجلس دهم است. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به تشکیل فراکسیون امید تصریح کرد:‌ دوستان ما در مجلس دهم همت کردند و فراکسیون امید را تشکیل دادند و ما انتظارمان از منتخبان مردم و نیز کسانی که به طور خاص در لیست امید قرار داشته اند این است که در آینده در قالب یک کار جمعی در فراکسیون امید مجلس نقش‌آفرینی کند.

مرعشی با بیان اینکه در خارج از مجلس نیز باید با تکیه بر دستاوردهای مجلس دهم عملکرد خود را برنامه‌ریزی کنیم خاطرنشان کرد: ما باید با استفاده از سرمایه‌ای که در انتخابات مجلس دهم به دست آوردیم و یکپارچگی و وحدت میان اصلاح‌طلبان را تحت رهنمود سید محمد خاتمی ادامه دهیم. ما پیش از پایان شهریورماه راهکارهای ادامه وحدت را که در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تدوین خواهد شد اعلام خواهیم کرد. مرعشی در بخش دیگری از سخنانش به نقش سید محمد خاتمی در جریان اصلاح‌طلبی اشاره کرد که با تشویق حاضران مواجه شد.

الهه کولایی نیز در این همایش در ابتدای صحبت خود اعیاد پیش‌رو، نیمه‌شعبان و دوم خرداد را به حضار تبریک گفت. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: ایران نمادی از دموکراتیک‌سازی را در غرب آسیا به نمایش گذاشت و تغییر ترکیب نمایندگان اتفاق بزرگی بود و ما در این جلسه برای تداوم این راه تاثیرگذار جمع شده‌ایم.

اصلاح‌طلبان خود را برای گام سوم آماده می‌کنند

وزیر کشور دولت اصلاحات تاکید کرد: در مجموعه اصلاح‌طلبان که ریشه در عمق انقلاب دارد، یکپارچگی خود را حفظ خواهیم کرد و خود را برای گام سوم آماده خواهیم کرد. حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی لاری در اين نشست در سخنان خود به تجربه تلخ هشت سال دوره ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد اشاره کرد و گفت: اگر ما اصلاح‌طلبان در گذشته مانند امروز به اکسیر شفابخش همدلی توجه می‌کردیم حوادث آن هشت سال رقم نمی‌خورد.

وی با یادآوری همدلی اصلاح‌طلبان در سال ۹۲ اظهار داشت: در سال ۹۲ ما متوجه این مسئله شدیم و با همت جریان ریشه‌دار اصلاحات، فداکاری دکتر عارف، پذیرش خرد جمعی و توجه به مسائل کلان موجب شدیم دولتی روی کار بیاید که تدبیر و خردورزی را سرلوحه کار قرار دهد و نگاه تند علیه ایران به نگاهی تبدیل شود که ایران بتواند شریک جامعه جهانی باشد. عضو ارشد مجمع روحانیون مبارز در ادامه به روند تشکیل شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اشاره کرد و تصریح کرد: خوشبختانه شورای عالی سیاست‌گذاری شکل گرفت و در مجموعه اصلاح‌طلبان که ریشه در عمق انقلاب داریم، یکپارچگی خود را حفظ خواهیم کرد و خود را برای گام سوم آماده خواهیم کرد.

باید به عهدمان با مردم وفادار باشیم

دبیرکل حزب اسلامی کار تاکید کرد: باید نسبت به عهدی که با مردم بستیم باید وفادار باشیم. حسین کمالی گفت: برای اولین بار انتخاباتی را پشت سر گذاشتیم که همه چیز حساب شده بود. وی با بیان اینکه باید نسبت به عهدی که با مردم بستیم باید وفادار باشیم، اظهار داشت: ما در این انتخابات یک برنامه کلی به مردم ارائه کردیم و تصمیم گرفتیم که اگر مردم به ما رای دهند آن برنامه را به اجرا در آوریم؛ بنابراین باید به عهدی که با مردم بسته‌ایم عمل کنیم و به آن وفا کنیم چرا که اگر آن‌ها رفتار درستی از اصلاح‌طلبان نبینند یا ما آنچه گفته‌ایم را فراموش کنیم جامعه از ما روی برمی‌گرداند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه نمایندگانی که در لیست امید قرار گرفته‌اند و بر این اساس رای آورده‌اند باید حساب حیثیت و آبروی همه اصلاح‌طلبان کشور را که در گروی انتخابات مجلس گذاشته شد بکنند، تصریح کرد: این طور نباشد که فکر کنند خودشان به صحنه آمدند،‌ خودشان باید کار را جلو ببرند و تنها خودشان باید تصمیم بگیرند. کمالی ادامه داد: ما در یک تصمیم جمعی به این پیروزی رسیدیم، در یک تصمیم جمعی برنامه دادیم و در یک تصمیم جمعی نیز برنامه را اجرا کنیم.

دبیرکل حزب اسلامی کار با تاکید بر اینکه اصلاح‌طلبان برای اجرای برنامه هایشان نیاز دارند هیأت رئیسه مجلس را در اختیار داشته باشند تصریح کرد: شایسته اصلاح‌طلبان نیست که در برخی از تعارفات و یا بحث و گفت‌وگوهایی که این روزها صورت می گیرد وارد شوند که اگر این اتفاق ادامه داشته باشد مخرب سابقه آن‌ها در دیدگاه مردم خواهد شد.

نمی‌خواهیم جای کسی را تنگ کنیم

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها تاکید کرد: ما یار رهبری، مسئولان نظامی و انتظامی و همه مسئولان هستیم و نمی‌خواهیم جای کسی را تنگ کنیم. حجت‌الاسلام محسن رهامی، گفت: مجلس یک پارلمان ملی است و ما اصلاح‌طلبان نیز برنامه‌هایمان را در انتخابات مجلس ارائه کردیم و با مردم عهد بستیم که اگر رای آن‌ها را گرفتیم به برنامه‌هایمان عمل کنیم و در این چهار سال نشان دهیم که مجلس برای توسعه کشور برنامه دارد.

وی با اشاره به جدی گرفته نشدن مسئله نظارت در قوه مجریه توسط مجلس نهم اظهار داشت: آنچه در هشت ساله دولت‌های نهم و دهم بر سر ملت آمد، به دلیل کم‌کاری، کوتاهی و عدم نظارت مجلس بود که اگر این نظارت انجام می‌شد بخشی از بودجه این مملکت در کشور خارج نمی‌شد. این شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه اصلاح‌طلبان رقیب کسی نیستند، تصریح کرد: اصلاح‌طلبان برای ساختن کشور و ارائه برنامه‌هایشان به صحنه آمدند. ما اعلام می‌کنیم که برای ساختن مملکت و ارائه برنامه‌هایمان آمده‌ایم و رقیب کسی نیستیم.

رهامی با بیان اینکه رقابت ما تمام شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر رفیق همه مسئولان کشوریم و دستمان را به سوی همه دراز کرده‌ایم که مجلسی در تراز نام امام (ره) و جمهوری اسلامی ایران درست کنیم تا آینده و امید برای ملت ایجاد کند. ما یار رهبری، مسئولان نظامی و انتظامی و همه مسئولان هستیم و نمی‌خواهیم جای کسی را تنگ کنیم.
مرجع : ایلنا

کوهدشتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۳۰ ۱۵:۱۹
در انتخابات مجلس به مردم کوهدشت جفا شد روز روشن چپاول غارت توهین به شعور مردم اعتماد را از مردم سلب کرد (336692)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۳۰ ۱۵:۵۳
اگر هدف اصلی همه مسئولان کشور خدمت صادقانه به مردم و اعتلای کشور و نظام جمهوری اسلامی باشد هیچ کسی از رقابت ها و برد و باخت های جناحی احساس ضرر نمی کند و اگر این حرف «نمی خواهیم جای کسی را تنگ کنیم» معطوف به واقعیتاتی باشد باید عمیقا تاسف خورد!!! (336695)
تازه مسلمان نروژی مقیم ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۳۰ ۱۷:۳۰
متاسفانه سیاست های فرهنگی دولت احمدی نژاد در دوسال آخر عمرش طابق النعل بالنعل سیاست های فرهنگی امروز دولت اعتدال است (336706)
عجب روزگاریه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۳۰ ۱۷:۳۴
ایشون روهم رییس یه جایی کنین. (336710)
شعبانزاده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۳۰ ۱۷:۳۷
تکلیف دولت قبل روشن وبایدگفت یک دوره زیان آوردرهمه ابعادراپشت سرگذاشتیم لیکن تمرکزبیش ازحدروی آن صلاح نیست مگراینکه به سبب ضعفهای موجوددرمدیریت اجرایی وعدم توانایی دولت روحانی درتامین مطالبات مردم ونیازهای واقعی فعلین اقتصادی بخصوص کشاورزان ودامداران وافسارگسیختگی بانکهاونیزوجودناعدالتی فراوان درهمه ابعادبویژه درنظام پرداختهاوناکارآمدبودن مدیریتهاومتمول وبیدردبودن برخی مدیران وغفلت ازاقشارعظیم کم درآمدوتهی دست باپرداختن مضاعف به کارکرددولت قبل میخوان تحت الشعاع قراربدهید!اگراینطورپیش برودچالش ان (336714)
شهروند
Germany
۱۳۹۵/۰۲/۳۰ ۱۸:۱۰
اگر واقعا" حرفهایی را که در مورد تخلفات دولت قبل را خودتان باور دارید چرا تا حالا اقای احمدی نژاد محاکمه و مجازات نشده است؟ (336718)
خندان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۳۰ ۲۳:۲۱
معاون اول ایشان در زندان است.بقایی هم مدتی بازداشت بود فعلا اطلاعی ازش ندارم.بابک زنجانی به اعدام محکوم شده.هنوز تکلیف دکل نفتی و یک کشتی گم شده مشخص نشده.فردی که ماشین وکاپشن رئیس دولت قبلی را به قیمت3 میلیاردتومن خریده بودو بعدا 3هزار میلیاردتومن از بیت المال دزدیدوفرار کرد هم فراموش شد.پرونده مرتضوی درتامین اجتماعی نیزمفتوح است.و قضیه 18 میلیارد دلار و22 تن طلا ی اهدایی به ترکیه هم فعلا بماند.و هزاران پرونده ریز و درشت دیگر که رسیدگی به آنها از حوصله قوه قضایه خارج است.بیخیال باوو شوخیه همش (336741)
j
Europe
۱۳۹۵/۰۲/۳۰ ۲۰:۰۸
امثال آیت‌الله سیدحسین موسوی تبریزی می توانند پلی باشند برای تعامل روشنفکران اصلاحاتی با مجمع مدرسین و محققین حوزه که نهاد مذهبی اصلاحات هست که خروجی جریان اصلاحات منطبق بر مذهب (336720)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۳۰ ۲۰:۱۹
البته در اون دولتها تعریف ارزش عوض شد. مثلا اختلاس و تهمت و دروغ ارزش بود و هرکسی بیشتر از این کارها میکرد بیشتر ارج و قرب می یافت. (336723)
913
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۳۰ ۲۰:۴۱
ارزشها اسیب ندیدند آنها را لوث شدند (336729)
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۳۱ ۰۰:۴۷
احیای اخلاق و ارزش ها کمک به دولت برای اخراج کارشکنان بازمانده از دولت قبل خروج از رکود این ها اولویت هستند (336751)