به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۶:۴۹
 
۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۳۰ ساعت ۱۴:۱۷
کد مطلب : ۱۰۷۷۰۴

جبهه‌‌ موسوم به اعتدالگرایان و نام خاتمي!

گروه سياسي: جبهه‌‌ي موسوم به اعتدالگرایان، درباره انتخاب رییس مجلس دهم بیانیه‌ای صادر کرده و ديدگاههاي خود را در اين باره مطرح نموده است. نكته قابل تامل در اين بيانيه، عدم ذكر نام «سيدمحمد خاتمي» و بكار بردن عنوان «رييس دولت اصلاحات» به جاي نام ايشان است كه اين سئوال را ايجاد مي‌كند جبهه‌اي كه حتي جرات و جسارت ذكر نام رييس‌جمهور اسبق در بيانيه‌هاي خود را ندارد چگونه مي‌خواهد در باره امورات مملكت نقش‌تاثيرگذار داشته باشد؟

در بخشي از اين بيانيه آمده است: همانگونه که بزرگان عرصه سیاست اصلاح و اعتدال در مقطع انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی نقش تعیین کننده‌ ای را ایفاء کرده اند تردید نباید داشت. در رابطه با انتخابات ریاست مجلس هم باید بر آراء و دیدگاه این بزرگان عنایت ویژه داشت. اتفاقات مثبت سه سال اخیر محصول همگرایی و همدلی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، رئیس دولت اصلاحات و ناطق‌نوری می باشد و زعمای عرصه عمل سیاسی و به طور خاص آقایان روحانی، عارف و لاریجانی باید با عنایت به این واقعیت نسبت به پیشبرد استراتژی اصلاح و اعتدال ایفاء نقش مؤثر و مفید کنند. پر واضح است وقتی رجال ثلاثه مذکور، متعهد به چنین عنایتی هستند، سایر بازیگران عرصه سیاست در همه سطوح و ارکان دولتی و مجلسی و مدنی مسئولیتی خطیر تر را بعهده دارند و باید با توجه به تحلیل بزرگان از شرایط، و راهنمایی ها و ارشادات آنان نسبت به ریاست مجلس اعلام مواضع کنند.

ساجد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۳۰ ۱۴:۵۳
تا کی میخوان قدرت و نفوذ و محبوبیت خاتمی رو نادیده بگیرند و انکار کنند؟سال 92 دکتر روحانی 3درصد رای بیشتر نداشت چه شد که به حدود 19میلیون رای رسید؟
در تهران و حتی شهرستان ها کسایی انتخاب شدند که مردم هیچ شناختی ازشون نداشتند اما بایک ویدئوی 4 دقیقه ای همه نتایج رو دیدند.واقعا خنده داره که سید هنوز ممنوع التصویر هستند (336691)
المیرا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۳۰ ۲۱:۲۰
احسنت آقا ساجد...سید تو قلب ماست (336731)
115
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۳۱ ۰۰:۴۴
حیف است به این گروها بگیم حزب ،حزبی که از ذکر نامی که محبوب قلوب ایرانیان است بترسد حزب نیست احزاب باید حافظ منافع ملی در حاکمیت باشند اینان دنبال جایی برای خود میگردند (336750)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۳۰ ۱۵:۴۲
واقعا اینها از چی میترسند؟ کسی میخورتشون اگه اسم خاتمی رو ببرند؟ ما عوام رو شاید بخورند اما اینها مثلا نماینده هستند! اگه قراره تمام سالهای پیش رو را با ترس سپری کنند چه انتظاری از انها میشه داشت؟ ما نماینده هایی میخوایم که مثل مطهری شجاع و حق گو باشند. (336694)
عادل باقری
Romania
۱۳۹۵/۰۲/۳۰ ۱۷:۵۸
حزب اعتدال باید و بدون چون چرا از ریاست عارف حمایت کند چرا که موقعیت امروز خود را مرهون فداکاریهای دکتر عارف و هماهنگی با جریان اصلاحات است (336715)
رسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۳۰ ۱۸:۰۹
خدابخیرکند!این آقایان که ازنام بردن محبوبترین شخصیت سیاسی ومذهبی ایران وموثرترین درپیروزی اعتدالگرایان هراس دارندچگونه میتوان انتظارداشت ازحقوق ملت دفاع نمایندوعدالت رادرجامعه ودرهمه ابعادرنگ ببخشند!هراس مااین است دوستان به اصطلاح منتخب وفرهیخته برای نان ومقام آمده باشند!کمااینکه دردوران قبل همین وضعیت راداشتیم بهمین دلیل هنوزشیرینی اصلاحات واعتدال به کام مردم نرسید!ودراین بین یکعده آدمهای گرسنه اقتصادی واجتماعی درعین ناکارآمدی به نون ونوایی رسیدندوصاحبان چندین شرکت گشته اند.! (336716)
مردم
Romania
۱۳۹۵/۰۲/۳۰ ۱۸:۵۷
متأسفیم برای برای جبهه ای که می خواهد کارهای کلان را بعهده بگیرد ولی در ابتدا ترس و خودسانسوری را برای خود برگزیده . این روش اگر اصلاح نشود بار دیگر امیدها را ناامید می کند . آنها باید بدانند هر گامی که از مواضع بحق خود عقب نشینی کنند رقبا صد قدم جلو می آیند (336719)
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۲/۳۰ ۲۰:۱۶
لابد یکی از اون اتفاقات مثبت اینه که جرات آوردن اسم خاتمی را ندارند! آقای روحانی که میگی ممنوع التصویری شوخی بیش نیست و چنین حکمی در شورای عالی امنیت ملی وجود ندارد ظاهرا این شوخی جدی تر از این حرفهاست (336722)
امید رو به خزان ۹۲
United States
۱۳۹۵/۰۲/۳۱ ۰۰:۲۱
حیف از این همه ارا که به صندوق ریختیم اینا مثلا میخوان گره های کور جامعه رو باز کنن کسانی که شهامت این رو ندارند که اسم سید محمد خاتمی رو تو بیانیشون بیارن فکر نمیکنم توان این را داشته باشند که در برابر مافیای قدرت وثروت از حقوق موکلین خود دفاع کنند جهت اطلاع جناح دولتیون هم عرض کنم که عدم ریاست عارف بر مجلس برابر با خاتمه عمر ریاست جمهوری دکتر روحانی چراکه اکثریت ارای سال ۹۲مرهون ایثارگری دکتر عارف وبیانیه حمایت سید محمد خاتمی از ایشان بود ولاغیر (336746)
رضا
Germany
۱۳۹۵/۰۲/۳۱ ۰۰:۳۴
خاتمی دیگر در عرصه رسمی سیاست کشور جایی ندارد. فقط یک محبوبیت 15 الی 20 درصدی بین طبقه منوسط و طیف های روشنفکری دارد. (336748)