به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۳۱ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب : ۱۰۷۷۳۶
تلاش اطلاعات پیشگیری از دو قطبی شدن جامعه است

انهدام 20 تیم تروریستی در سال گذشته

گروه سیاسی: وزیر اطلاعات از دستگیری و انهدام بیش از 20 تیم تروریستی در سالی که گذشت خبر داد.
انهدام 20 تیم تروریستی در سال گذشته
حجت‌الاسلام و المسلمین محمود علوی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: امنیت کشور دستاورد هماهنگی، همدلی، وحدت و همکاری تنگاتنگ سایر نهادهای امنیتی، نظامی، انتظامی و مدیریت سیاسی بوده است. وی گفت: به رغم توطئه‌های سرویس‌های جاسوسی کشورهای متخاصم،‌ ایران سال گذشته را با امنیت و آرامش پشت سر گذاشت.

وی یادآور شد: در سالی که گذشت بیش از 20 تیم تروریستی که برنامه انفجار و اقدامات ضدامنیتی داشتند توسط وزارت اطلاعات دستگیر شده یا به هلاکت رسیدند و مقادیر زیادی سلاح، مهمات و مواد منفجره از آن‌ها به دست آمد و اشراف کامل از نظر اطلاعاتی به هر حرکت آن‌ها وجود دارد. وزیر اطلاعات ادامه داد: دستگیری چند تیم پشتیبانی تیم‌های تروریستی و کشف مراکزی که در آن‌ها مواد انفجاری، ساخت بمب و اقدامات دیگر انجام می‌شد از دیگر فعالیت‌های وزارت اطلاعات بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته هلاکت سرکرده و اغلب اعضای تروریستی گروهک تروریستی انصارالفرقان را در جنوب شرق کشورمان داشتیم. در عین حال رصد اقدامات گروه‌های تکفیری و ارشاد صدها جوانی که در معرض جذب جریان‌های تروریستی قرار گرفته بودند و همچنین اقدامات در زمینه مبارزه با مواد مخدر از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته است که در سال گذشته موفق به کشف حدود 54 تن مواد مخدر صنعتی و سنتی و 2 تن مواد پیش‌ساز و همچنین کشف انهدام 17 لابراتوار تولید مواد مخدر و ضربه به 291 باند تولید و توزیع مواد مخدر شد.

وی همچنین با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل،‌تصریح کرد: از جمله اقدامات وزارت اطلاعات در عرصه اقتصاد مبتنی بر تأمین امنیت اقتصادی و حمایت از سرمایه‌گذاری و کارآفرینی و مبارزه با موانع تولید بوده که بستر را برای شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی فراهم کند. وی افزود: مبارزه با زمین‌خوای از جمله اقدامات وزارتخانه در جهت مبارزه با مفاسد کلان اقتصادی بوده که در سال‌های 92 و 93 حدود 40 هزار هکتار زمین از اشغال و تصرف افراد متجاوز خارج شد و به بیت‌المال بازگشت که ارزش آن حدود 190 هزار میلیارد تومان بود و در سال 94 استرداد 4 هزارو 900 هکتار با ارزش حدود 12 هزارو 500 میلیارد تومان انجام شد. همچنین از تصرف 37 هزار هکتار به ارزش 60 میلیارد تومان پیشگیری شد.

وزیر اطلاعات یادآور شد: در عرصه قاچاق کالا و ارز به ارزش 2 هزارو 800 میلیارد تومان با قاچاق کالا و ارز مبارزه شد. در عین حال از فرار بدهکاران مالیاتی توسط وزارت اطلاعات با اشراف اطلاعاتی پیشگیری به‌عمل آمد، انواع شیوه‌های تقلب، جعل و فرار مالیاتی شناسایی شد و حدود 6 هزار میلیارد تومان با همکاری سازمان مالیاتی کشور به بیت‌المال اعاده و وصول شد.

وی افزود: از شیوه‌های متقلبانه اعطای وام توسط سیستم‌های بانکی در حد 2 هزار میلیارد تومان جلوگیری به‌عمل آمد، در زمینه مبارزه با پولشویی، رشوه، تبانی، اختلاس و شرکت‌های هرمی و اقدامات انحرافی- اقتصادی و همچنین ربایش اموال مردم از سیستم‌های بانکی که یک قلم آن جلوگیری از ربایش 860 میلیارد تومان از یکی از بانک‌ها بود از جمله فعالیت‌های سربازان گمنام امام زمان (عج) در عرصه اقتصاد بوده است.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده توسط وزارت اطلاعات در عرصه مقابله با «نفوذ»، گفت: این موضوع همواره مورد توجه و هشدار مقام معظم رهبری بوده و مبارزه با جاسوسی دشمن همیشه مورد توجه سربازان گمنام امام زمان (عج)‌بوده و با هوشمندی از این موضوع جلوگیری کردند که مقام معظم رهبری کتباً از همت و تلاش آن‌ها قدردانی فرمودند.

وزیر اطلاعات خاطرنشان کرد: در عرصه بین‌المللی نیز در زمینه مبادله زندانیان، مأموریتی که شورای عالی امنیت ملی بر عهده وزارت اطلاعات گذاشت با موفقیت به مرحله انجام رسانده شد و در نتیجه مذاکراتی که انجام گرفت چند زندانی ایران از زندان‌های آمریکا آزاد، از چندین فرد تحت تعقیب رفع تعقیب به‌عمل آمد، یک بانک از تحریم خارج شد و 400 میلیون دلار سرمایه ایران با سود آن که جمعاً 1 میلیارد و 710 میلیون دلار می‌شد به کشور بازگشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، گفت: از دستاوردهای حکومت مهدوی امنیتی است که در جای جای زمین برقرار می‌شود و در حکومت جهانی امام زمان (عج) اضطراب‌ها، ‌ترس‌ها، وحشت‌ها و ناامنی‌ها از جامعه رخت برمی‌بندد و بستر برای عبودیت حق تعالی فراهم می‌شود.

وی همچنین اظهار کرد:‌ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان بسترساز حکومت جهانی امام زمان(عج) با همین رهاورد و دستاورد با عنایت حق‌تعالی و توجهات امام زمان (عج)‌ بهره‌مند بوده است. سالی که گذشت، سالی بود که شاهد حوادث ناامنی و ضدامنیتی در بسیاری از کشورهای جهان بودیم و صدای انفجار بمب و بوی باروت را از کشورهای منطقه و حتی کشورهای دوردست همچون فرانسه و بلژیک حس می‌کردیم. در این میان جمهوری اسلامی ایران علیرغم توطئه‌ها و دسیسه‌های گسترده سرویس‌های اطلاعاتی متخاصم و تلاش مذبوحانه مزدوران آن‌ها، گروه‌های ترویستی و تکفیری برای به چالش کشیدن امنیت ایران، سالی همراه با امنیت و آرامش را پشت سر گذاشت.

وزیر اطلاعات ادامه داد:‌ مردم ایران شاهد بودند که در جمهوری اسلامی ایران اقدامات ضدامنیتی به وقوع نپیوست که این امنیتی که مقام معظم رهبری از آن به عنوان امنیت بی‌بدیل تعبیر نمودند دستاورد هماهنگی، همدلی، وحدت و همکاری تنگاتنگ سایر نهادهای امنیتی، نظامی و انتظامی و مدیریت سیاسی کشور بوده است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران، بسیج،‌ قوه قضائیه ارتش جمهوری اسلامی ایران، وزارت کشور، نیروی انتظامی، شورایعالی امنیت ملی،‌ شورای امنیت کشور، ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت دفاع و سایر نهادهای موثر در امنیت در سالی که گذشت دست در دست هم نهاده با صمیمیت و اخلاص در جهت برقراری امنیت برای مردم از هیچ کوشش و مجاهدتی دریغ نکردند. وی همچنین تصریح کرد: در این حرکت جمعی نهادها و نیروهای امنیتی؛ وزارت اطلاعات به عنوان سنگر سربازان گمنام امام زمان (عج)‌ نقش ویژه‌ای داشته است و راز و رمز این توفیق ایمان و دینداری این سربازان است.

علوی تأکید کرد: یکی از عوامل موفقیت وزارت اطلاعات در انجام مأموریت خود زیربنای علمی کار اطلاعاتی در این وزارتخانه بوده است. در وزارت اطلاعات هزاران نیروی تحصیلکرده با تحصیلات بالای دانشگاهی در مقطع دکترا و فوق لیسانس و همچنین جمع قابل توجهی از فضلای حوزه علمیه با تحصیلات خارج فقه و اصول به کار اطلاعاتی با زیربنای علمی می‌پردازند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از عوامل موفقیت وزارت اطلاعات در مأموریت خود پیوند تنگاتنگ با مردم بوده است و بحمدالله حساسیت، هوشیاری و اطلاع به‌موقع مردم دستگاه اطلاعاتی وزارتخانه را موفق به کشف بسیاری از توطئه‌ها کرده و توطئه‌گران را زیر ضربه برده است. این پیوند تنگاتنگ باعث شده رابطه‌ای عاطفی و قلبی با ملت داشته باشیم و از پشتوانه و سرمایه عظیم اجتماعی برخوردار شویم که برابر با نظرسنجی‌ها وزارت اطلاعات در بین دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها از رتبه سوم و چهارم در بین مردم محبوبیت دارد که راز کسب این جایگاه در راهبردهای این وزارتخانه بوده که هدف اصلی رضای خدا و آرامش مردم است. وی تأکید کرد: توجه به راهبرد جذب حداکثری و دفع حداقلی که مقام معظم رهبری آن را به عنوان نقشه راه تمامی دستگاه‌های نظام ترسیم کردند، اولویت دادن به جامعه‌ای امن به جای جامعه امنیتی است.

علوی یادآور شد: تقدم رویکردهای ایجابی بر اقدامات سلبی، اهتمام به حفظ وحدت و انسجام ملی با محوریت ولایت امر مسلمین و هدایت‌های رهبری،‌ پیشگیری از دوقطبی شدن جامعه و صیانت از انسجام و وحدت ملی جامعه اسلامی،‌ حفظ بی‌طرفی و استقلال در دسته‌بندی‌های سیاسی در عین احترام به همه جریان‌های سیاسی درون نظام و حمایت از نشاط سیاسی سالم و تذکر مشفقانه و برخورد با صلابت و اقتدار در برابر توطئه و اقدامات ضدامنیتی دشمنان انقلاب و سرویس‌های متخاصم و ارعاب دشمن راهبردهای وزارت اطلاعات است.
مرجع : ایسنا