به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۳۸
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۲/۳۱ ساعت ۱۷:۰۷
کد مطلب : ۱۰۷۷۴۳
اطلاعات تازه از هواپیمای مصری

داعش با یک قوطی هواپیما را منفجر کرد

فرانسه قبلاً هشدار داده بود
گروه بین الملل: به دنبال سقوط هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مصر رسانه‌های اروپایی گزارش دادند، رئیس سازمان اطلاعات فرانسه حدود یک هفته پیش از وقوع این حادثه هشدار داده بود.
داعش با یک قوطی هواپیما را منفجر کرد
به گزارش روزنامه دیلی میل، اخیرا سخنگوی وزارت هواپیمایی مصر اعلام کرده که هواپیمای مسافربری پرواز MS804 که با 66 مسافر بر فراز دریای مدیترانه گم شد، به احتمال بسیار زیاد در دریا سقوط کرده است. هنوز علت سقوط این هواپیما رسما اعلام نشده اما هفت ماه بعد از آن رخ می دهد که یک هواپیمای مسافربری روسیه در اثر انفجار بمب بر فراز صحرای سینای مصر سقوط کرد.

داعش با انتشار تصاویری مدعی شده بود که با بمبی دست‌سازی که در یک قوطی فلزی آب‌معدنی جاسازی شده بود، این هواپیمای مسافربری را سرنگون کرده است. پاتریک کالوار، رئیس سازمان اطلاعات داخلی فرانسه چند روز پیش در تاریخ 10 مه به کمیته دفاع ملی پارلمان کشورش گفته بود که داعش در حال برنامه‌ریزی برای شکل جدیدی از حملات تروریستی است.

پایگاه اینترنتی "لوکال" به نقل از کالوار گزارش داد،‌ ما با خطر روبرو شدن با شکل جدیدی از حملات روبرو هستیم. در این کمپین تروریستی برنامه این است که بمب ها در مکان‌هایی که جمعیت زیادی در آنها جمع می شوند گذاشته شوند و با چند برابر کردن این نوع حملات قرار است یک فضای رعب انگیز ایجاد شود.

وی اشاره ای به حوادث مربوط به سرنگون شدن هواپیماهای مسافربری نکرده اما گفت که به اعتقاد وی فرانسه کشوری است که با بیشترین تهدید از سوی داعش مواجه است. کالوار همچنین هشدار داده بود که القاعده همچنان تهدیدآمیز بوده و تمام تلاشش را می کند تا وجهه خود را به عنوان یک بازیگر مهم به ویژه در مغرب و شبه جزیره عرب بازیابی کند.
مرجع : ایسنا