به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۷:۲۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۰۲ ساعت ۰۱:۲۰
کد مطلب : ۱۰۷۸۰۲
با پیروزی مقابل بروسیا دورتموند در ضربات پنالتی،

بایرن مونیخ قهرمان جام حذفی آلمان شد

گروه ورزشي: بایرن مونیخ با پیروزی مقابل بروسیا دورتموند در ضربات پنالتی، قهرمان رقابت های جام حذفی آلمان شد.
به گزارش "ورزش سه"، دو تیم رقیب آلمانی یعنی بروسیا دورتموند و بایرن مونیخ در چارچوب دیدار فینال فصل جاری جام حذفی آلمان مقابل هم قرار گرفتند.

این بازی که در المپیا اشتادیون شهر برلین برگزار می‌شد با تسلط بهتر باواریایی‌ها آغاز شد. تنها چهار دقیقه از آغاز نیمه اول گذشته بود که توماس مولر در حالیکه هیچ بازیکنی از حریف را مقابل خود نمی‌دید به سمت دروازه رومان بورکی یورش برد و از فاصله 25 متری چارچوب دروازه این دروازه‌بان را هدف قرار داد اما توپش با فاصله‌ای اندک از بالای دروازه به بیرون رفت. چهار دقیقه بعد نوبت به ریبری رسید تا با دریبلی بی‌امان از سمت چپ در صدد ایجاد موقعیت برای لواندوفسکی برآید اما داور متوجه برخورد توپ با دست این هافبک فرانسوی شد و او را متوقف کرد. دقیقه 11 مخیتاریان از سمت راست اوبامیانگ را صاحب توپ کرد و این مهاجم گابنی توپ را برای مارکو رویس روی تیر دو ارسال نمود اما سانتر او خیلی بلند بود و راه به جایی نبرد. دو دقیقه بعد کاستا از میانه میدان خواست تا مولر را صاحب موقعیت کند اما متس هوملس از راه رسید و این فرصت را هم‌تیمی‌های آینده‌اش گرفت.

 

 

دقیقه 22 نخستین فرصت بازی به دست آمد، جایی که کاستا اولین کرنر بازی را برای مولر ارسال کرد؛ اما ضربه سر این بازیکن با اختلاف اندک به بیرون رفت. بعد از این موقعیت تا اندازه‌ای از تب و تاب بازی کاسته شد تا نیمه نخست در نهایت با نتیجه بدون گل مساوی به پایان برسد.   با آغاز نیمه دوم خطای ویدال روی مخیتاریان ضربه آزادی را نصیب دورتموندی‌ها کرد که رویس آن را به صورت پاس روی دروازه نویر ارسال کرد، هوملس برای زدن ضربه سر بلند شد اما توپش با اختلاف به بیرون رفت. دقیقه 52 فرصت خوبی برای بایرن به دست آمد اما پاس مولر برای ریبری روی پای او به خوبی جفت و جور نشد و ضربه نوک پای لواندوفسکی به توپ هم از سمت راست دروازه به بیرون رفت. بایرنی‌ها در این دقایق فشار را افزایش داده بودند و دقیقه 56 بواتنگ و کاستا حرکت خطرناکی را آغاز کردند اما باز هم ریبری در تمام کردن کار ناکام بود.

 دقیقه 57 نوبت به دورتموند رسید که صاحب موقعیت شود. رویس از سمت چپ به قلب محوطه جریمه بایرن نفوذ کرد و به اوبامیانگ پاس داد اما این توپ هم با اختلاف اندک از بالای دروازه به بیرون رفت. این بازیکن دقیقه 63 چیزی نمانده بود پاس رویس را تبدیل به گل کند اما بایرنی‌ها از راه رسیدند و توپ را روانه کرنر کردند. یک دقیقه بعد حرکت لواندوفسکی تماشاگران را نیم‌خیز کرد اما شوت او که از فالصه دوازده متری شلیک شد نیز با فاصله‌ای بسیار کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

 

 

 دقیقه 74 کاپیتان متس هوملس در پی خطای تاکتیکی روی مولر از داور مسابقه اخطار گرفت. او همچنین در دوئل با ویدال موجب پارگی پیراهن این هافبک شیلیایی شد که او را به تعویض لباس وادار کرد. دقیقه  85 پاس پیژچک برای اوبامیانگ او را که یازده متر با دروازه نویر فاصله داشت در موقعیتی عالی و بسیار خطرناک قرار داد اما آنطور که انتظار می‌رفت از این توپ استفاده نشد تا باز هم ضربه دروازه اعلام شود. در این دقایق مالکیت توپ از آن شاگردان توخل بود اما نتیجه‌ای برایشان در بر نداشت و نیمه دوم هم بدون آنکه توپی از خط دروازه‌ها عبور کند به پایان رسید تا کار به وقت‌های اضافه بکشد.

 در نیمه نخست وقت‌های اضافه ریبری و لواندوفسکی در صدد خلق فرصت خطرناکی روی دروازه دورتموند بودند اما اریک دورم از راه رسید و با واکنشی درخشان مانع از عقب افتادن تیمش شد. دقیقه 103 هم فرصتی برای زردپوشان پدید آمد. توپ بلند بایرنی‌ها نصیب اوبامیانگ شد و او کاسترو را صاحب توپ کرد. این هافبک اسپانیایی-آلمانی هم با یک ضربه چیپ فرصتی را در اختیار مخیتاریان قرار داد اما ضربه نهایی او از سمت چپ دروازه به بیرون رفت. پانزده دقیقه نخست وقت‌های اضافه حادثه خاصی در پی نداشت. در دقیقه 112 کینگزلی کومان از سمت راست با لواندوفسکی همراه شد ولی سانتر این مهاجم لهستانی با دخالت سوکراتیس روانه کرنر شد. یک دقیقه بعد اشتباه ماتیاس گینتر در دفع ضربه کاستا می‌رفت تا دروازه دورتموند را با خطر مواجه کند اما توپ با دخالت بورکی به بیرون رفت.

دقیقه 120 یک ضربه آزاد برای دورتموند به دست آمد اما ضربه ضعیف مخیتاریان به دیواره دفاعی بایرن برخورد کرد و راه به جایی نبرد. بعد از این صحنه یک ضربه آزاد هم نصیب باواریایی‌ها شد اما آنها هم در باز کردن دروازه دورتموند موفق نبودند تا کار به ضربات پنالتی بکشد. در ضربات پنالتی بازیکنان بایرن عملکرد بهتری داشتند و با برتری 4-3، توانستند عنوان قهرمانی را از آن خود کنند.