به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۷۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۰۴ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۱۰۷۹۶۹
عاقبت کارگردانی كه هر روز رنگ عوض مي‌كند

از ليست اصلاحات تا محبوب پايداري‌ها!

کن به فیلم‌های همجنس‌بازان امتیاز می‌دهد!
از ليست اصلاحات تا محبوب پايداري‌ها!
گروه فرهنگي: کارگردانی که با لیست اصلاحات نماینده مجلس (مجلس ششم) شد؛ سپس رنگ عوض کرد و اصولگرا شد؛ بعدا عزیزدردانه سیمای ملی! و... در تازه‌ترين سكانس تحول‌طلبي‌‌اش! مورد توجه روزنامه‌ حاميان احمدي‌نژاد قرار گرفت حالا و در مذمت موفقيت فيلم اصغر فرهادي مدعي شده‌است كه: «کن به فیلم های هوادار همجنس بازان امتیاز می دهد»!!

این فرد (بهروز افخمی) که کارنامه فیلمسازیش به چند فیلم عمدتا ضعیف و كم مخاطب خلاصه می‌شود پس از مصاحبه جنجالی اخیر با روزنامه متعلق به بذرپاش و باند حاميان احمدي‌نژاد (وطن امروز)، امروز در مقام مقاله نویسی در يك روزنامه، با عقده‌گشایی و با ادبياتي بسيار محترمانه و فاخر!!، موفقیت سینماگران ایران را در جشنواره کن به زیر سوال برد، و خطاب به منتقدان سخنانش در مورد «کن» هم نوشت: «خفقان مرگ" بگیرید!»

مجری برنامه هفت شبكه 3 سيما بعد از جوایز کن اصغر فرهادی و شهاب حسینی طی نگارش یادداشتی در روزنامه هفت‌صبح نوشت: «حرف همان است که گفتم، کن به فیلم های هوادار همجنس بازان امتیاز می دهد!...کن جشنواره دگرباشان است . یعنی به دگرباشان یا همجنس بازان ( یا هرچه!) آوانس می دهد و فیلم های هواداران این جماعت را امتیاز می دهد...کن جشنواره جریان دگرباش فیلمسازی است... حالا بعضی‌ها می‌گویند به کیفیت هنری فیلم جایزه دادند اما این حرف‌ها مزخرف است.»

اين فرد، خطاب به منتقدان خود هم با لحني بي ادبانه و توهين‌آميز نوشت: «اشباح فضای مجازی که در دنیای واقعی تا کن که هیچ حتی تا سولقان خودمان هم نرفته اند و توی لپ تاپ‌ها به کفش‌های پاشنه بلند روی فرش قرمز با حسرت نگاه می کنند و خیال می‌بافند، بهتر است خفقان مرگ بگیرند...»

سايت کافه سینما هم نوشت: از روزی که آنتن رسانه ملی برای تسویه حساب‌های شخصی و حمله به دیگران، (پس از نشستن و غذا خوردن بهروز افخمی در برابر میز معاون سیما) در اختیار افخمی و فراستی، قرار گرفت، کافه سینما چنین عاقبتی را پیش‌بینی کرده بود. شب گذشته و پس از جایزه گرفتن اصغر فرهادی و شهاب حسینی، در رشته‌های بهترین فیلمنامه و بازیگر مرد برای "فروشنده"، واکنش‌های فراوانی فضای مجازی را دربرگرفت. نکته اما این جا بود که بخش جالب توجهی از این واکنش‌ها خطاب به افخمی و فراستی بود، که با توجه به واکنش‌ها و موضع‌گیری‌های شخصی گذشته‌شان، به بدمن‌های فضای مجازی تبدیل شده بودند. از نقل قول‌هایی طنزآمیز همراه با تصاویری از شهاب حسینی در فیلم‌های پیشین اصغر فرهادی، تا یادداشت‌هایی گاه خشمناک، که در آن‌ها از تحویل دادن آنتن رسانه ملی متعلق به عموم مردم، برای اظهار نظرهای عجیب و غریب و واکنش‌های شخصی از طرف این دو نفر، و توهین به دیگران، شکایت شده بود. افخمی متاسفانه امروز در یادداشت هفتگی‌اش در روزنامه هفت صبح، ضمن استفاده از ادبیات سخیف و توهین‌آمیز ماه‌های اخیر، و بی‌ادبی‌های معمول، بار دیگر از یکی از مواضع اخیرش دفاع کرد و کن را جشنواره همجنسبازان خواند! لازم به ذکر است که افخمی در سال‌های گذشته با فیلمی در جشنواره کن حضور داشت و روی فرش قرمز هم رفت و عکس هم گرفت، اما نتوانست موفقیتی به دست آورد.

كامنت‌هاي كاربران هم دربازه شخصيت افخمي قابل تامل است كه تعدادي از آنها را مي خوانيد:
...تفکر خطرناک افخمی، فراستی و دیگران فیلمسازان کوتاه که قصد ساخت فیلم بلند دارن رو منفعل و افسرده کرده با فرافکنی و تخریب الکی و بی اساس فستیوال های مهم معتبر که جاده پیشرفته واین خیانتی به اونا هست من هیچ وقت نمیبخشم خدایی هم هست و بزودی همه میمیریم زندگی خیلی کوتاهه
 
...به حرف افخمی گلشیفته سحر ترانه شهاب فرهادی بهزادی و قبل تر کیارستمی و... علی معلم که هفته پیش مهمونش بود ... همه دگرباش جنسی هستن فکر نباشه میشه میانسالی تلخ و افسرده افخمی انگار حرفش با فراستی اهمیت داره از سیما یه هفت میدیدیم اونم دیگه نمی‌بینیم راحت شدیم

...  این موجود بددهن است به جای خود، اما زردنامه ای بی ارزش تریبون به این نوشته های سخیف میدهد قابل تامل است.

...کوچک ها در طول تاریخ نقش دلقک را به عهده گرفته اند و بدا به حال سیما که سلیقه اش همسنگ آدمکهای بی ارزش شده..."مقوا"ی دن کیشوت هم نیستن، "در نیومدن"، "هیچی نیستن"، "شخصیت نشدن"، "مزخرفه"، با خودشون"..."

...ببینم این روزنامه که آقای افخمی توش می نویسه همونه که میگفتن مشایی پولشو می ده همون که سردبیرش عادت داره راهنمای چپ بزنه و راست بپیچه...راست میگن کند همجنس با همجنس پرواز

امرایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۴ ۱۲:۰۹
بازیگری به نرخ روز !!!! (337088)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۴ ۱۴:۱۷
بهار خوب افتادی تو فاز تخریب و روش و منش دلواپسان و پایداری ها را در پیش گرفتی. خوب نظر خودشو گفته. مگر قراره همه به به و چه چه بزنند؟ موفقیت سینمای ایران در کن و یا در سایر جوامع باعث افتخار ماست. من با نظر افخمی موافق نیستم ، اما نباید آنقدر ساده لوح باشیم که فکر کنیم جوایز چنین جشنواره هایی بدون در نظر گرفتن مصالحی داده میشه. جامعه یکدست و به به گو یا مرگ بر این و بر آن گو به مرز دموکراسی هم نمیرسه. بزاریم همه نظرشونو بدن. بهار! ستون مقالاتت را دست هر ادم حب و بغض داری نده که تخریب کنه فقط. (337115)
پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۴ ۱۴:۲۱
اینکه این جشنواره ها با فیلم ها برخورد سیاسی دارند قابل کتمان نیست، چون داوران حتی اگر غرضی نداشته باشند در هر حال اکثرا تفکرات غربی دارند و حتما این در داوری آنها تاثیر دارد، نباید بی رحمانه منتقدین این جشنواره های غربی را مورد حمله قرار داد و فکر کنیم آنها بی عیبند (337118)
مردمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۴ ۱۸:۴۱
اینکه چه چیزی سیاسی است چه چیز نیست متاسفانه مربوط میشود به جامعه ی سیاست زده ی ما که همه جوانب زندگی آلوده ی سیاست شده است . مامتاسفانه همه اتفاقات دنیا را سیاست زده و دایی جان ناپلئونی می بینیم .
بیاییم از خودمان شروع کنیم ... جشنواره کن فقط یک جشنواره سینمایی است که اگر فیلمی دارای ارزش باشد حتی دشمنان هم نسبت به آن واکنش نشان می دهند .
بیاییم بجای وسواسیت دایی جان ناپلئونی ... کمی به ارتقای سطح فیلم سازی خود فکر کنیم ...
کاش آقای افخمی که آدم برجسته ای است از این زاویه وارد می شد ... (337188)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۴ ۲۰:۵۲
شما به اقای افخمی میگویید منتقد واین ادبیات سخیف لومپنی احمدی نژادی را نقد سینمائی میدانید ..زهی تاسف (337202)
روح ا...
Sweden
۱۳۹۵/۰۳/۰۴ ۲۳:۵۰
بی عیب یا با عیب بودن ربطی به حوزه تخصصی افراد نداره. داوران نظر کارشناسی می دهند نه نظر شخصی. (337221)
مردمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۴ ۱۸:۲۴
این بنده خدا هم آدم کمی نیست
فقط از آن آدمهاست که برای پیشرفت جهشی مث راننده های عجول تغییر لاین داد ...
فکرشو بکنی می بینی خیلی های دیگر هم اینجوری هستند .... باید درکشون کرد...
کاش جای عجولانه عمل کردن را منطق می گرفت .
و مواظب باشیم ما هم مث اونا فکر نکنیم .... عجولانه و تک بعدی ! (337185)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۴ ۱۲:۳۰
من طرفدار اقای فرهادی نیستم... چون زیاد نگاهم با نگاه ایشون یکی نیست... ولی این حرفایی که این اقا زده نشانه ی حسادته... اگه به ایشون همچین جایزه ای داده میشد این جوری حرف نمیزد... البته نمیخوام بگم این جایزه خیلی خیلی با ارزشه و ازین حرفا... ولی همین اقا اگه همین جایزه رو میگرفت شاد و شنگول می بود (337092)
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۴ ۱۳:۳۷
حرفای شما درسته . اما این رو بدونید که این جایزه خیلی خیلی هم با ارزشه (337107)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۴ ۱۵:۰۸
خوب دلیلت را برای با ارزش بودنش مستند کن. لج و لج بازی نیست که یکی بگه بی ارزشه شما هم بگب با ارزشه. اینجوری ماهها رودروی هم وایستین به نتیجه ای نمیرسید. (337132)
دو..ست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۴ ۱۴:۲۱
اینکه این جایزه خیلی خیلی هم با ارزش نیست با شما موافقم. اصولا جوایز نسبی هستند و نه مطلق. مثلال میگن این بازیگر برای بازی در این فیلم و در رقابت با چند فیلم دیگر بهترین شد و این اما برندی نیست برای تمام کارها و نقش هاش. ولی جایزه را به کسی دادند که خوب..بازیگر خوبیه. (337116)
۱۳۹۵/۰۳/۰۴ ۱۳:۰۹
از این انتخابات ریاست خبرگان باید درس گرفت برای ریاست مجلس.
شاهرودی را کاندید کردن تا رای آیت الله امینی کم بشه.
اگر عارف و لاریجانی متحد نشن امثال حاجی بابایی رییس میشن (337097)
ارسلان
۱۳۹۵/۰۳/۰۴ ۱۳:۲۶
یکی از ایرادات ما این هست که هر وقت بخواهیم کسی را زیر سوال ببریم.
اولین موج حمله با اتهامات جنسی شروع میشه (337103)
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۴ ۱۳:۳۷
گربه دستش به گوشت نمیرسه میگه پیف پیف بو میده
آقای افخمی حسادت بد دردیه (337106)
بانو
Romania
۱۳۹۵/۰۳/۰۴ ۱۴:۴۵
نمیدونم این آقا چرا همش تو فکر همجنس بازهاست!!! فیلم آخرش پرویز و .... هم به این قضیه اشاره کرده بود که دختره از شوهر خارجیش بخاطر اینکه همجنس باز بوده جدا شده! (337125)
معلومه حالیته
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۴ ۱۵:۲۶
خدایی حالاکارندارم...اون قسمتی که گفت اشباح فضای مجازی خیلی تعبیرقشنگی بود. (337137)
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۴ ۱۶:۴۰
مطلب جالبی بود.تجربه ای باشد برای بزرگان قوم که در انتخاب افراد و قرار دادن آن ها در لیست خود دقت بیش تری کنند.هر چند نان به نرخ روز خوردن و کم جنبه بودن آدم ها حکایتی به درازای تاریخ این سرزمین دارد. (337163)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۴ ۱۷:۵۳
چون ميل اصلاح طلبا صحبت نكرده حالا پايداري شده.ولي اگه تو اظهار نظراش هم فكر باشه با اونا تيتر هم ميكنيد.دشمن بلده چكار كنه.كارشو خوب بلده. (337178)
مردمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۴ ۱۸:۲۰
آدمها متفاوتند . متاسفانه بعضی ها برای ترقی فکر میکنند باید دیگری را خراب کنند . این افراد اگر منطقی باشند خودشان هم خوبند ولی ...
یادتان هست ان خواننده ی طراز اول کشور که یک لحظه فکر کرد در غیاب استاد شجریان با دست بوسی شاید به جایی برسد ؟
او با این کار هم از چشم مردم افتاد هم به خودش جفا کرد و هم جامعه را از صدای خوب خودش محروم کرد ....
افخمی فقط کمی حسادت می کند با قدری پیاز داغ بیشتر !!
زیاد بهش سخت نگیرید .... (337184)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۴ ۱۹:۱۹
کافر همه را به کیش خو پندارد(به قول محبوب تو ن اب بریز همونجا) (337194)
۱۳۹۵/۰۳/۰۴ ۱۹:۳۰
فراکسیون امید چرا سایت نمی زند مثل اصولگرایان (337196)
سعبدلو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۴ ۱۹:۴۹
با توجه به افزایش کرسی ها خبرگان رای ها افزایش یافت البته در نظر بگیرید اگر آیت الله شاهرودی نمی آمدن ۱۳ رای به ۲۱ رای ایت الله امینی اضافه می شد یعنی ۳۴ رای

مخالفان آقایان جنتی و یزدی در مجلس اضافه شدن اما کافی نیستن و متاسفانه روی گزینه های هاشمی متحد نیستن پس باید یک ریش سفید جدید بیاید تا آن ۱۳ رای و ۲۱ رای را وصل کند و کمی از آرای جنتی کم کند (337198)
ممد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۴ ۲۱:۴۶
عجب!! تا دیروز آدم خوبی بود ولی تا دو کلام علیه مقاصد .... حرف زد، شد ضعیف و کم مخاطب و چه و چه!!!!! (337209)
Ali
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۳/۰۴ ۲۲:۲۸
از کجا معلوم شما رنگ عوض نکرده باشین و افخمی رنگش ثابت باشه؟ (337212)
11
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۴ ۲۲:۴۹
قدیما میگفتند ول ولی مزاج اوایل انقلاب شدند حزب باد اسم جدیدشون رو نمی دانم (337216)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۰۰:۰۴
قرینه سازی این آقا بین دگرباشان و دگراندیشان نیز خود حکایت از شیرین کاری و استعداد های دیگری دارد که ناگفته نماند. (337225)
قلیدون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۰۱:۰۳
حسود هرگز نیاسود . (337229)
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۰۲:۳۲
دولتی که ۱۱ میلیون آسیب پذیر و محروم را سبد کالا داد
دولتی که ۱۱ میلیون آسیب پذیر و محروم را بیمه رایگان سلامت کرد و خدمات ارزان در خدمتشان گذاشت
دولتی که بازنشستگان و فرهنگیان محترم که حقوق زیر ۷۰۰ تومان داشتن را با کارت خرید کالای داخلی یاری کرد
دولتی که با قسط ماهی ۳۰۰ هزار تومان مردم را صاحب ماشین کرد
دولتی که علاوه بر طرح های بالا مسکن مهر ( با وجود عدم تقاضا به خاطر خرابکاری های دولت قبل ) و یارانه ۴۵ تومانی را ادامه داد

حالا کدام دولت به فکر ضعفا هست ؟ و کدام دولت با ۳ برابر کردن دلار ب (337234)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۰۵:۵۸
نفرین بر کسانی ک اعتقادی ب اصلاحات و امید ندارند اما در لیست امید نفوذ کردند (337237)
نكته بين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ۰۷:۵۰
منتخبان ملت در انتخابات هيئت رئيسه مجلس خبرگان با انتخابشون مشت محكمي به دهان اکثریت ملت زدند :))))))) (337242)