به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۰۴ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۱۰۷۹۷۴
رویدادی که از فضا انجام خواهد شد

تولید بارش شهابی مصنوعی برای المپیک 2020

گروه فناوری: یک شرکت ژاپنی قصد دارد برای المپیک 2020 در توکیو یک بارش شهابی ساخت دست بشر تولید کند.
این بارش شهابی مصنوعی موسوم به "بوم آسمان" به بینندگان اجازه خواهد داد در مسافتی 190 کیلومتری به مشاهده آن بپردازند.
این رویداد از زمین اجرا نشده بلکه شرکت Star-ALE آن را از فضا انجام خواهد داد.  هنوز تا المپیک توکیو زمان زیادی باقی است اما این شرکت ژاپنی قصد دارد مجموعه ماهواره‌های کوچک خود را با یک نوع خاصی از لوازم آتش‌بازی در سال آینده پرتاب کند.
 
هر میکروماهواره حدود 500 الی 1000 تکه گلوله ویژه موسوم به "ذرات منبع" را با خود حمل خواهد کرد. زمانی که این گلوله‌ها مجددا وارد جو زمین می‌شوند، روشن شده و با درخششی قوی، یک شهاب‌باران ساخت دست بشر را ایجاد خواهند کرد.
 
این گلوله‌های درخشان در ارتفاع حدود 55 تا 80 کیلومتری زمین، آسمان را با یک نمایش فضایی دیدنی پوشش خواهند داد. برخلاف نمایش‌های آتش‌بازی کوچک، این بارش شهابی مصنوعی حدود 30 میلیون بیننده را محضوظ خواهد کرد.  به گفته شرکت Star-ALE، بوم آسمان نه تنها یک تیر شهاب آسمانی بلکه یک بارش شهابی را خواهد ساخت.
 
این گلوله‌های زیبا از هزینه زیادی برخوردار بوده و هر شهاب‌سنگ مصنوعی حدود 8100 دلار هزینه خواهد داشت. این قیمت شامل هزینه‌های ساخت و پرتاب میکروماهواره‌ها نیست.  فرمول اسرارآمیز این گلوله‌ها در دانشگاه نیهون آزمایش شده است. نتایج نشان داد که درخشش گلوله‌ها می‌تواند بیشتر از آلودگی نوری توکیو باشد.

 اگرچه ابری بودن آسمان می‌تواند مشکل‌آفرین باشد، اما Star-ALE گفته که این بارش مصنوعی می‌تواند حداقل 100 دقیقه قبل از شروع، متوقف شود. این ویژگی به برگزارکنندگان مراسم اجازه خواهد داد تا زمان برنامه خود را برای وقتی که آسمان صافتر است، تغییر دهند.
مرجع : ایسنا