به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۰۶
 
۱۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : ۱۰۸۰۳۴
تكرار مي‌كنيم: پيمان‌شكني و منفعت‌طلبي!

آنها كه با ليست اميد نماینده شدند اما...!

آنها كه با ليست اميد نماینده شدند اما...!
گروه سياسي: گزارش تحليلي بهار، با عنوان «بحران اخلاق در میدان سیاست- پیمان‌شکنی و نقض عهد» كه ديروز در سايت منتشر شد، عملا مترتب بر نتايج آراي امروز نمايندگان براي انتخاب هيات رييسه مي‌باشد كه كاملا تحقق يافت و پيمان‌شكني، بر پيشاني مجلس دهم حك شد!

پس از اعلام نتايج انتخابات مجلس دهم در هر دو مرحله، مشخص شد حداقل 140 نفر منتخبان از كانديداهاي ليست اميد بودند، اما همين امروز در انتخاب رييس مجلس مشخص شد، حدود دو سوم اين جماعت، هماناني هستند كه قرار است در مجلس جديد، بدون توجه به نظر فراكسيون، بي توجه به حقي كه بر گردنشان است، بي‌اعتنا به «اميد»ي كه مردم به آنان داشته و دارند و... صرفا با هر بادي كه به سودشان باشد، تغيير مسير بدهند!

بحث بر سر خوبي و مزيت و يا رجحان لاريجاني و عارف نيست؛ اينكه كداميك توانمندي بيشتري داشته و دارند، هم مراد اين نوشته و نقد نيست. اينكه آقاي زيباكلام، رياست لاريجاني را مناسبتر مي‌ديد اما قاطبه اصلاح‌طلبان و شخص آقاي خاتمي، بر عارف نظر مثب‌تر داشتند هم موضوع نوشته ما نيست. اين دغدغه و نگراني از باخت كانديداي ليست اميد و مخدوش شدن ابهت ۷ اسفند ۹۴ و ۱۰ اردیبهشت ۹۵ و نوميدي دامن‌گيري كه به سراغ طيف وسيعي از جامعه و مردم آمده و خواهد آمد (و طعنه اين كه اول شديد، اما آخري‌ها را رييس‌ كردند!) هم مدنظر ما نيست.

بحث بر سر يك تكرار تجربه تلخ ديگر در گردون سياست ايران و ما ايراني‌هاست! فاصله عميق ما ايرانيان با كار تشكيلاتي، تحزب و رعايت آيين‌هاي حرفه‌اي قواعد بازي‌هاست، بي توجهي به قواعد پيروزي و شكست، قواعد پيمان و عهد بستن، قاعده نمك خوردن و نمكدان نشكستن، اينكه وقتي با پرچم مشخصي وارد بازي شديم، پس از پايان، به هر دليلي پرچم حريف را بالاي سر نگيريم! خصوصا اينكه، در آن بازي، پيروز هم شده باشيم، اما پس از پايان بازي پرچم حريف را بالاي سر بگيريم چون احتمالا ما را بيش و بيشتر كامروا و سعادتمند مي‌كند! يك دبل پيروزي يا تري‌پل كامروايي...!

در بدبيناته‌ترين حالت از تعريف تركيب مجلس دهم، نمايندگان با اين گرايش‌ها وارد مجلس شدند:
ليست اميد: 130 نماينده
ليست اصولگرايان: 100 نماينده
مستقل‌ها: 50 نماينده
بلاتكليف‌ها: 8 نماينده (وضعيت بلاتكليف انتخابات در تبريز، فوت يكي از منتخبان، ابطال آراي نماينده اصفهان و بندرلنگه)

اما آراي امروز براي هيات رييسه مجلس را چگونه مي‌توان برآيند، چنين تركيبي ارزيابي كرد؟ براي مثال آراي آقاي لاريجاني چگونه به 173 راي بالغ شد؟ اگر حتي فرض بگيريم از آن حدود 30 نماينده ليست اميد، كه امروز به عارف راي ندادند، حداكثر 3 تا 5 نفر از جمله علي لاريجاني، بهروز نعمتي‌، كاظم جلالي‌ را به خاطر برخي ملاحظات سياسي، فاكتور بگيريم، راي ندادن و پشت كردن آن حدود 25 نفر ديگر، به كانديداي ليستي كه از صدقه آن وارد مجلس شدند، نمك‌دان شكني محض و پشت پا زدن به عهد و تعهدشان، بي اعتنايي به اميد مردم نبوده و نيست؟

حل اين مسئله رياضي در سطح ابتدايي كار اصلا سخت و دشواري نيست! با رييس شدن آقاي جنتي در مجلس خبرگان و آقاي لاريجاني در مجلس دهم، قرار نيست «اميد» از جامعه رخت بربندد، مسير اميد بس طولاني است و پرفراز و نشيب، قرار نيست به اين سادگي ها نوميد شويم و بپنداريم، زمان از حركت بازايستاده، هرگز اينگونه نيست. رودخانه اميد همچنان سيال و روبه جلوست و ...

ملا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۲:۲۳
والا جای نظری نیست دیه چه بگیم اوضاع خرابتر از اونی بود که فکر میکردیم (337596)
بهادری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۴:۴۴
خود فروشی همیشه بوده (337666)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۸:۳۷
حجوم مجدد دلواپسان به کامنت ها. واقعا هدفتون چیه؟کسانی که در این سایت خبری کامنت میگذارند عضو ثابت هستن و متوجه غیرمعمولی بودن مثبت منفی ها میشوند. (337741)
ملا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۹:۲۱
سید 1000 لایک (337746)
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۲۱:۰۳
به همان اندازه که این میثاق شکن ها مقصرند، کسانی که با اصرار اینها را به لیست ها قالب کردند شاید بیشتر مقصر باشند و این گروه دوم هم باید افشا و اخراج شوند (337752)
يه مرد
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۰۸:۴۲
داداش منظورت كيه؟! واضح اسم بگو. (337800)
امیرازقم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۴:۴۷
سلام .گوش به حرف من ندادید ! الانم میگم لاریجانی بهتراز عارف هست . چون سابقه ی مبارزاتی زیادتری با تندرو ها و افراطی ها داره ! حالا دوباره منفی بزنید .یادتون باشه قبیله گرایی آخرش همین میشه (337669)
اصلاح طلب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۶:۳۵
نها فرصت باقی مانده گل دقیقه 90 ای

اجماع اصلاح طلبان خصوصا اقای عارف کاندیتاتوری جناب اقای علی مطهری برای ریاست مجلس

صدرصد جواب می دهد چون خود مستقلین مجلس روی علی مطهری اجماع داشتند (337702)
تازه مسلمان نروژی مقیم ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۸:۰۵
سه روز عزای عمومی اعلام کنید من را هم در غم خودتان شریک بدانیدخخخخخ (337734)
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۲۱:۲۸
با وجود گسترده ترین رد صلاحیت های تاریخ بشر!!! توانستیم:1- مانع ورود رییس مجلس خبرگان و رییس مجلس پیشنهادی ائتلاف اصول گرایان و بسیاری از دلواپسان شویم...!2- پایتخت ایران در مجلس را با رای خود تسخیر کنیم...3- شاخه پارلمانی جنبش اصلاح طلبی و دموکراسی خواهی مردم ایران را در مجلس تاسیس کنیم...4- کمک کردیم آقای لاریجانی که مورد هجمه ی تندروها بود و حتا ائتلاف اصول گرایان حاضر نشده بود نام وی را در لیست خود قرار دهد در قالب لیست امید به مجلس راه یابد و اینک رییس مجلس شود... (337753)
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۲۱:۳۰
5- با رای هدفمند خود وحذف گسترده ی تندروها عاملی شدیم که نمایندگان راست افراطی دست نیاز به سوی آقای لاریجانی دراز کنند و به ناچار در مسیر اعتدال قرار گیرند!6-حضور نایب رییس اول مجلس از فراکسیون امید را امروز قطعی کردیم و حضور نایب رییس دوم از فراکسیون امید را در چند روز آینده قطعی می کنیم!7 ,8...!حرکت جنبش اصلاح طلبی و دموکراسی خواهی مردم ایران با افزایش روز افزون آگاهی ها و کنشگری فعال مردم شتاب بیشتری گرفته و به نقاط عطف آرمانی خود -که ریشه در انقلاب مشروطه و انقلاب اسلامی دارد-نزدیک می شود (337754)
مسلمان قدیمی ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۰۹:۳۳
جوجه را آخرپاییز می شمارند هنوز انتخابات اصلی هیئت رئیسه برگزار نشده درضمن آقای احمدی نژاد حالش چطوره.خخخخخخخخخخخخخخخخ (337804)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۱۱:۲۲
اره برادرم عزای عمومی باید گرفت برای بدعهدی مردمانی که مردم به انها اعتماد کردن وانها از اعتماد مردم سو استفاده اگه شما مسلمان باشی داستان بد عهدی کوفیان با امام حسین را خوندید اونجا هم بعد خوندن داستان خندیدید؟؟؟؟؟؟ (337812)
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۸:۴۴
وقتی لیست امید رو اعلام کردند اسامی تعدادی از افراد رو که قبلا" تو ستادهای احمدی نژاد بودند رو تو لیست دیدم و وقتی به دوستان اعتراض میکردم میگفتند که عوض شدن و این طرفی هستن که با این رای معلوم شد حرف من درست بود و این اشتباه امید باید بررسی بشه و روش کار دقیق صورت بگیره تا نظر مردم از امید برنگرده چون این رای گیری بی اعتمادی به امید رو ایجاد خواهد کرد و تبلیغاتی که جناح مقابل از این بعد خواهند کرد اعصاب خرد کن خواهد بود. (337743)
بیکار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۲۱:۵۴
یادتون رفت چرا رای دادیم،هدف نیومدن افراطیها بود که موفق شدیم.اونارو توو لیست نمیذاشتن کی رو میذاشتن!؟مگه کسی تایید صلاحیت شده بود؟راضی باشی آقا راضی.100 اصلاح طلب و 50 معتدل داریم و 130 اصولگرا.بهترین نتیجه ای که میشد رو رقم زدیم (337755)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۰۸:۱۸
البته این اتفاق یه نتیجه مثبت داره و اون اینه که مردم از حالا به بعد میفهمن معنی کلمه مستقل چیه و در آینده هر کسی به نام جناح سیاسی مستقل وارد صحنه بشه نباید بهش اعتماد کرد و دیگه اینکه با این رفتار و این تجربه بحث تزویر و دو رویی هم از بین میره چون در آینده یا باید اصلاح طلب باشی یا اصولگرا (337789)
حقيقت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۰۹:۳۷
مثلاً كمال دهقان ف معاون سياسي استانداري فارس در سال هاي 90 تا92 از احمدي نژادي هاي تند با عارف عكس مي گذارد وجز ليست اميد است. (337805)
آرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۲:۲۶
از این میان 5 نماینده به اعتدالگرایان و اصولگرایان میانه رو و 3 نماینده به اصولگرایان جبهه ی پایداری و 4 نماینده به لیست امید اصلاح طلبان رسید و یا به عبارتی دیگر 9 نامزد رهروان ولایت (متشکل از اصولگرایان میانه رو و جبهه ی پایداری تندرو) و 3 نامزد لیست امید (متشکل از اصلاح طلبان و اعتدال گرایان) در جایگاه هیئت رئیسه موقت قرار گرفتند.
منبع ویکی پدیا
یادمان نرود با توجه به ردصلاحیت های گسترده همین هم رشد مهمی است ولی باید سعی کنیم در انتخابات هئیت رییسه اصلی هوشمند تر و زیرکانه تر رفتار کنیم. (337597)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۰۰:۰۰
دوستان عزیز به شکست ظاهری توجه نکنید دکتر عارف از قربانگاه نفس سربلندوپیروز بیرون آمد زیرا حاضر شد همه داشته های خود را در راه احترام به رای ملت و عزت مردم در طبق اخلاص بگذارد و از این رهگذر به یکی از محبوب ترین شخصیت های کشور در تاریخ معاصر تبدیل شد.اما دیگرانی که به قدرت چسبیدند ودر موضع تقابل با خواست ملی قرار گرفتند در امتحان نفس رفوزه شدند و پیمان شکنان نیز رو سیاه تاریخ خواهند شد. (337766)
کارشناس با تجربه
Romania
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۲:۳۱
ساده لوحی محض بود توقع رای گرفتن از امید زده ها (!) برای عارف. ایشان با بنده مشورت می کردند تا بهشان می گفتم که کاندید ریاست مجلس نشود و حداکثر برای نایب رئیسی کاندید گردد. مشاوران آقای عارف چقدر تجربه دارند؟ (337598)
محمد
Switzerland
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۴:۱۹
چون آقای عارف یکبار به نفع آقای روحانی کنار کشید، اینبار دیگر نمی توانست کنار بکشد چون جواب طرفدارانش را چگونه میداد. شرکت در رای گیری باعث شد که هواداران لیست امید وضعیت میدانی را درک کنند و در انتخابات بعدی یعنی انتخابات شورای شهر 96 دقت بیشتری کنند تا پدیده الهه راستگویزم تکرار نشود (337653)
آرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۰۸:۳۲
لازم نیست اینقدر جلو بروید چرا انتخابات شورای شهر؟!...سریعتر هم میشود اصلاح کرد یعنی در انتخابات هئیت رییسه اصلی لیست امید برای ریاست تنها باید از لاریجانی حمایت کند و برای نواب ریاست باید از عارف و مطهری(یا پزشکیان) حمایت کند و برای دبیران هئیت ریاست باید از پزشکیان و حسین زاده و عثمانی (که هر3رای آورده اند) حمایت کند...همین که نیمی از هئیت رئیسه دست اعتدالیون باشد هم بصورت حداقلی قابل قبول است. (337794)
محمد
Switzerland
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۴:۲۷
نتیجه انتخابات شهر تهران توقعات اصلاح طلبان را افزایش داد ولیکن نباید فراموش کرد که اصلاح طلبان با دست بسته مبارزه کردند و همین 103 رای هم جای امیدواری است. انشاء الله این زمینه و تجربه ای باشد برای انتخابات 4 سال بعد که اصلاح طلبان اکثریت مجلس را بدست بگیرند . در این دوره همین که امثال کوچک زاده و حسینیان و رسائی و زاکانی و .... در مجلس حضور ندارند جای بسیار خوشحالی است . ما دوست داشتم عارف رئیس شود ولیکن لاریجانی هم تقریبا معتدل است و در تصویب برجام نقش مثبتی داشت و تقریبا حامی دولت است (337658)
آریا تحلیلگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۲:۳۴
واقعا جای تاسفه اینجور که من حساب کردم (تازه بسیار دقیق و منصف!) از 12 نفر هئیت رییسه موقت مجلس دهم 3 نفر آنان(یعنی 25 درصد هئیت رئیسه موقت) به جبهه ی بسیار تندرو ""پایداری""(!) رسید و تنها 2 نفر از اصلاح طلبان اصیل(یعنی آقایان پزشکیان و حسین زاده) به هیئت رییسه موقت دست پیدا کردند(!!!) (7نفر مابقی هم به اصولگرایان غیرتندرو و برخی اعتدالگرایان رسید.) واقعا جای تاسفه!!... :(
امیدوارم توی هئیت رییسه اصلی حداقل بعلاوه پزشکیان و حسین زاده, علی مطهری و دکتر عارف هم نواب رئیس مجلس باشند. (337599)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۲:۳۶
اون مستقل ها رو خود اعضای دولت اعتدالگرا تشویق کردن که به لاریجانی رای بدن،بازم یه خیانت دیگه از اقایان به اصطلاح معتدل (337600)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۲:۳۷
بدیهی است وقتی سران اصلاحات رد صلاحیت شدند تنها کاری که میشد اجام داد یک عده جدید مجهول الهویه که اکثرا نون بروز خور هستند امدند در صحنه وحالا دیدیم رای عارف و مطهری بازهم همین صد نفر اگر رو عهدش بمونن خیلی کارها میشود انجام داد (337601)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۲:۴۴
پزشکیان هم به عارف رای نداد؟یعنی می شود دکتر پزشکیان به مردم بگویید من اصلاح طلبم وبه نماد اصلاح طلبی رای ندهد؟ (337602)
عارف رئیس جمهور آینده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۲:۴۴
چیزی که عوض داره گله نداره واقعا چرا باید افرادی به غیر از اصلاح طلب ها در فهرست امید باشند.
تازه سایتهای انتخاب و نزدیک به اصلاح طلبها همش سنگ برادر لاریجانی به سینه میزدند. (337603)
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۲:۵۱
اصلاح طلبی صادقانه از رای آوری پزشکیان و حسین زاده و قسیم عثمانی و لاریجانی و نعمتی و غیره خوشحال هست (337605)
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۲:۵۱
آقایون اصولگرا یادشون نره که میخواستند لاریجانی رو تو قم حذف کنند به خاطر همین آشتیانی رو به جای اون گذاشتن تو لیستشون..

شکر خدا هر دو فراکسیون مشی اعتدالی دارند مهم این هست که اون ۷۰ تا پایدارچی برای اینکه تاثیر بر روند تصمیمات بزارند مجبور شدند فعلا با همراهان آقای لاریجانی متحد بشن و فراکسیون ولایت رو تشکیل بدند..
در همان فراکسیون نیز ۱۱۰ نفر مخالف مشی کسانی هستند که در مجلس قبل میخواستن جلوی تصویب برجام را بگیرند و در این مجلس در اقلیت ضعیفی هستند

سالهای پیش اونا رقیب رو مهندسی میکردند حال (337606)
مجتبي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۲:۵۲
سلام يه پيشنهاد مهم
1-يه بررسي ميداني كنيد و اسامي افرادي كه به لاريجاني راي دادند را بنويسيد .ممكن است اشتباهاتي باشد كه خودشون اعتراض ميكنند و ميتونيد ليست را اصلاح كنيد انوقت اين ليست را به صورت فراگير و هميشگي اعلام كنيد.
2-پيشنهاد دوم كه مقاله اي بنويسيد در رفتارهاي اتي عارف .قطعا انصراف عارف در انتخابات رياست جمهوري روحاني را برنده كرد و قطعا عدم حمايت روحاني از عارف .لاريجاني را رئيس كرد .پس عارف نه تنها ديني به روحاني ندارد بلكه بايد راهش را جدا وپاسدار راي مردم باشد (337607)
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۷:۴۷
روحانی آنطور که باید عمل نکرده . آقای روحانی رای های اصلاح طلبانت در حال ریزش هست . نباید محبتی که دکتر عارف در حقت روا داشت رو فراموش کنید (337728)
آریا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۰۸:۳۶
برای این مجلس عارف زود است..برای یکسال بعد که مجلس جاافتاده تر شد میشود در مورد عارف صحبت کرد..از نظرم بهتر است دوسال اول علی لاریجانی میانه رو رئیس بماند و دوسال بعد دکتر عارف..یادتان نرود علی لاریجانی برخورد زیرکانه تری با تندروها نسبت به دکتر عارف احساساتی دارد. (337797)
مهدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۲:۵۶
به نظرم اصلاح طلبان بايد راهشون را از دولت به ظاهر طرفدار مردم و در باطن اصولگرا جدا كنند .حضور احزاب اعتدال و توسعه و كارگزاران كه از اعتبار اصلاح طلبان نون ميخورند و به دولت رسيده اند را بايد معرفي كرد .اين خيانتي كه اينها كردند واز همه مهم تر خيانتي كه لاريجاني كرد را بايد كاملا تبيين كرد .لاريجاني با زور اميد وارد مجلس شد ولي امروز با پايداري ها و يكتايي ها ائتلاف كرد .بهترين كار براي عارف در اين زمان اين است كه مستقل براي رياست جمهوري برنامه ريزي كند با معرفي يه شخصيت عالي (337611)
یحیی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۲:۵۹
نشون می ده خیلی سوختید دارید پرت و پلا می گید. (337614)
ایران دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۶:۳۷
احسنت! موافقم. (337704)
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۷:۴۸
ما نسوختیم اما شما رو در دو انتخابات مهم شکست دادیم
پس اینی که سوخته شما بودید . ما خیانت نکردیم . اونایی که خیانت کردند باید بسوزند (337729)
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۷:۵۷
سایت بهار شما پیگیر این موضوع باش که اصلاح طلبان نام افرادی که به عارف رای ندادند رو اعلام کند تا قضاوت و تصمیم گیری بر عهده مردم باشد (337730)
آرمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۰۸:۳۷
اتفاقا بلعکس معلومه شما سوختید که از بین دوکاندید ریاست مجلس هردو نفرشون توی لیست امید اصلاحات بودند!!!...یعنی آقایان علی لاریجانی میانه رو و دکتر عارف اصلاح طلب. (337798)
ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۱۱:۰۶
اره سوختیم بخاطر بد عهدی عدهی که خودشون چسبوندن به ما وبعد خنجر زدن کسی که به ما که به اصلاح طلبها رای دادیم میگفت اهل کوفه خودشون با بد عهدی روی کوفیان رو سفید کردن (337807)
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۳:۱۰
به چه چیز باید امید داشت.
چطور می‌توان جواب آنهایی که میگفتند: "هیچ تفاوتی در شرایط ایجاد نخواهد شد" را داد؟
چه پاسخی برای آنهایی که اعتقاد دارند "رأی مردم در استبداد نهادهای غیر انتخابی هضم می‌شود"، وجود دارد؟ (337615)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۳:۱۹
برادر عزيز نماينده عاريه اي اينجوري مي شود ديگر اولا ثانيا آدم عاقل در مقابل لاريجاني به عارف راي مي دهد واقعا كم عقلي محض يا تعصب حزبي (337616)
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۳:۲۸
عارف در نظر میگرفتید که اگر خدای ناکرده آنان یک نامزد رقیب در کنار لاریجانی و عارف قرار میدادند چه بلایی سر مجلس می آمد؟؟؟؟؟

همانطور که می بینید به چه راحتی دهقان و قاضی زاده هاشمی عضو مرکزی پایداری رو وارد هیت رییسه کردند

عارف دیگر برای ریاست کاندید نشود خواهشا (337617)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۳:۲۹
این نیز بگذرد... (337618)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۳:۳۳
از معصوم علیه السلام نقل شده که فرموده هر کس وفای به عهد ندارد ایمان ندارد نمایندهای مردم این حدیث را باید در طول نمایندگی کامل مد نظر گیرند چرا که تبعات عدم رعایت آن گریبانشان را خواهد گرفت (337619)
امیر م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۳:۴۱
سایت بهار الان خیلی ناراحته چون از اول سنگ بنا رو براین گذاشته بود که عارف رییس مجلس میشه که عملا نشد،من قبلا هم گفتم تعیین رییس مجلس نتیجه لابی های بیرون مجلسه ،چیزی که مشخصه اینه که این مجلس مثل مجالس ششم و هفتم یکدست نیست که اکثریت مطلق ،چپ یا راست باشند و به نظرم این می تونه سرآغاز شروع مجلسی باشه که عقلانیت سرلوحه کارش باشه نه باندبازی و جناحگرایی .انتخاب لاریجانی به نظرم شکست اصولگرایان افراطی و اصلاح طلبان افراطی است و شاید بتوان گفت اعتدال برنده قوه مقننه شد. (337621)
صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۳:۴۹
معنای مستقل روش هست... این عده هستند که غلبه جناحی رو مشخص میکنند... اینگونه هم تصور نکنید که این اکثریت همیشه بر علیه اصلاح طلب ها خواهد بود... نباید زیاد هم نومید بود... اما نباید زیاد ایده آل فکر کرد... (337626)
----------
Romania
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۳:۴۹
به دهقان ایدارچی نباید رای میدادن (337627)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۰۰:۰۷
متأسفانه دهقان کسی است که در روزهای آخر مجلس نهم با مهدی کوچک زاده در اخرین سخنرانی اش هم صدا شد و در مسئولیت منشی جلسه برای رئیس مجمع مصلحت نظام از پشت میکروفن مجلس آرزوی مرگ کرد . یعنی بهمین شکل کورسوی امید مردم به ناامیدی رسید و خواستند به مردم بگویند هر چه اراده ما باشد همان می شود نه خواسته شما. (337768)
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۳:۵۱
اونا ۱۳۵ رای رو دارن تا حاجی بابایی رو رییس کنند..
اون ۵۰ نفر با ۱۰۳ نفر اصلاح طلب با حمایت از لاریجانی نگذارند..

نایب رییس اول پزشکیان
نایب رییس دوم مطهری

کواکبیان و حسین زاده و عثمانی و نعمتی و .... برای سایر پستا بیایند (337629)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۶:۵۴
مردم در انتخابات مجلس با هزارو یک زبان تغییر را فریاد زدند و اگر رقیب شایستگی فهم ودرک پیام ملت را ندارد بر ایشان حرجی نیست اما جای تاسف اینجاست که دوستان بظاهر اعتدالگرای ما نیز پیام ملت را درک نکردند.و دست در دست افراطیون نقش آرای عمومی را در حد نقش زینتی تقلیل دادند!!! (337710)
بال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۳:۵۲
وقتی اسم کاندیداهای جریان رقیب را در لیست خودشان وارد می کنند چه توقعی دارند؟ (337630)
رضا درودگر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۳:۵۴
بنظرم تحلیل واقع بینانه ای نیست
با تمام اجحاف و تنگ نظری كه شد در حق اصلاحطلبان بیشتر از 150 نماینده اصلاح طلب و معتدل فرستادیم مجلس، ده ها رسایی و كوچك زاده رد صلاحیت كردیم و مطمین باشید حتی اگه دكتر عارف رییس مجلس نشه و در بدترین حالت گذشت روزگار مجلس هشتم و نهم كه هر طرحی دوست داشت تصویب میكرد
اصلاحطلبان مجلس دهم وزنی دارن كه شاید اكثریت مطلق نباشه اما راه برای پیشبرد جریان اصلاحات باز میكنه، مطمین باشید (337633)
ساجد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۳:۵۷
اصلاح طلبان خالص ازین بی مهریا زیاد دیدند...اشکال نداره... (337638)
هادي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۵:۱۱
انگار خودشونو خلق كردن براي بي مهري ديدن (337676)
بنی آدم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۳:۵۹
سلام. بهار جان كوبیدن به طبل و انگاره رودست خوردن و پشت پا دیدن فقط تمامیت خواهان رو شاد میكنه و باعث دلسردی بعضی از هواداران سطحی نگر میشه
متواضعانه خواهش دارم نیمه خالی لیوان رو انقدر بازگو نكنید
لصفا درج نفرمایید (337639)
T
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۴:۰۲
153 نفر برجامی ( اصلاح طلب و لاریجانی )
137 نفر نابرجامی ( اصولگرا و حاجی بابایی و ...)
داریم (337640)
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۴:۱۰
ناپختگی محض بود چه قبل از انتخابات وچه بعد از انتخابات (337644)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۴:۱۹
تعداد مستقلین خیلی بالا بوده و این گونه نتیجه اش میشود.
دنیا به اخر نرسیده و فقط باید فراکسیون امید لیست اعضایش را اعلام کند.
در ضمن از ابتدا معلوم بود این چنین میشود چرا که لیست امید لیستی اتلافی بود و در ان اصولگرایان معتدل هم حضور داشتند .
پایداری ها به دنبال تفرقه هستند حواس همگی جمع باشد.
رای دکتر عارف خالص است. (337652)
کامبیز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۴:۲۰
مستقل ها مستقل نیستن .

آقایان بهمنی مستقل آیا مستقل هست؟! (337654)
Mehran
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۴:۳۵
۱۳۷ نفر اونا آدم دارن برای ریاست حاجی بابایی
اگر با طیف لاریجانی متحد شویم ۱۵۳ رای هستیم

مطهری برای رقابت با دهقان بیاد برای نایب رییس دوم
کواکبیان برای دبیری و نظارت
جلودارزاده هم همینطور..
از گزینه های لاریجانی مثل جلالی و نعمتی هم استفاده کنید

جلو نیامدن نقوی حسینی و ذوالنور و بروجردی مشکوک هست (337660)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۴:۳۶
دوستان، فراموش نکنید که اصلاح طلبان با کمتر از 15نفر اصلاخ طلب واقعی وشناسنامه دار وارد رقابت نابرابری بامحافظه کارانی شدن که تمام امکانات حکومتی در اختیارشون بود وتازه بعد از رای گیری هم شورای نگهبان از هیچ کوششی برای قلع وقمع همین 15نفرهم کوتاهی نکرد. این دوران گذار را باید طی کنیم. اولویت اول اصلاح طلبان اخراج حداد ورسایی و کوچکف و.......از مجلسی بود که از هتاکی به هیچکس کوتاهی نمیکرد چه رسد به کارشکنی در کار دولت و برجام و.... (337661)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۴:۴۴
البته نمیدونم چقد میشه رو تحلیل شما حساب کرد چون پزشکیان 154 رای اورده و مطهری هم با اختلاف 5 رای نایب رییس نشده که خیلی باعث امید واری هس احتمالا تو انتخاب بعدی مطهری رای بیاره (337667)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۴:۵۹
اسامی نهایی فراکسیون امید اعلام شود به تاریخ امروز تا موکلین بفهمند وکلایشان چه بدعهدی با آنها کرده اند که فارس نیوز کم مانده از فرط خوشحالی غش کند.
اعضای بد عهد فراکسیون امید باید اسامی شان اعلام شود.
دکتر عارف محبوب قلبها شد. (337672)
behnam
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۵:۲۱
بعد از سالها امسال در انتخابات شرکت کردم و به حرف کسايي که ميگفتند " شر کت کردن و نکردن " در انتخابات هيچ فرقی نداره گوش ندادم .ولی ظاهرا که حق با آنها بود .
استبداد اين چيزها حاليش نميشه. (337679)
ایرانی
United Kingdom
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۵:۲۵
تا وقتی قوانین ما اصلاح نشن هیچ گونه اصلاح و پیشرفتی حاصل نمیشه به امید روزی که شفاف ترین و کاربردی ترین قوانین در جهت رشد و تعالی مردم در کشور شکل بگیره. (337681)
سید سهراب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۵:۲۸
آنها با اخلاق زشت و ناجوانمردانه وبا نفاق و ریا برای رسیدن به منافع خودشان به فعل حرام و زشت دست یازیدند تا دوباره جهت منافع شخصی و هدفدارشان اجماع کنند و اینان بدانند نزد خدا مواخذه و نزد مردم منفور شدند شما نمیتوانید با این طرفند به اهدافتان برسید زیرا کلاهی که با تزویر سر مردم گذاشتید با تدبیر شما را روسیاه خواهد کرد من اطمینان دارم این قوم بد کردار حتی اگه امام زمان هم بیاید با اون مخالفت میکنند ببین قدرت و ثروت چگونه این تبهکاران را به بیراهه برده و عملکردشان مملکت و مردم را به فلاکت کشاند (337683)
پوریا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۵:۳۹
حالا اون چیزی که اقای زیبا کلام دوست داشت به وقوع پیوست.فقطامیددارم که حرف ایشون درست باشه وشاهد پیشرفت اصلاح طلبان باشیم. (337687)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۵:۴۷
جالب است از28نماینده اصلاح طلب تهران که رای میلیونی داشتند1نفر عضو هیئت ریسه نیست؟ (337690)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۵:۵۲
تا قبل از رای گیری ادعای خادم ملت بودنشان گوش فلک را کر میکنه ، بعد از عبور خر مراد از پل میپرن تو بغل قدرت و رهرو باد میشن . ولی باید بدونند که روسیاهی به ذغال میمونه . (337691)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۵:۵۹
تازمانی که فقط شورای نگهبان همه کاره است انتخاب شده ها هم همینها هستند (337693)
عادل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۶:۰۵
دولتی ها خیلی کار اشتباهی کردند الته تاوانش را در انتخابات 96 می بینند . خود اصلاح طلبان کاندیدای جداگانه ای معرفی کنند (337695)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۶:۰۷
تحلیلتان درست نیست.
تحلیل درست مال سعید حجاریان است که ترکیب نهایی مجلس برجامیان و نابرجامیان است.
دکتر لاریجانی هم خوبه و گول ذوق زدگی های کیهان و فارس را نخورید که اینها قصدشان ناامیدی مردم است.
نامزدهای اینها پیدا بود که چه کسانی بودند و خوشبختانه تعداد بسیار کمی از انها به مجلس راه پیدا کردند.
دکتر لاریجانی استراژیست است و گول پایداری ها را نخواهد خورد. (337696)
رضا
Romania
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۶:۳۱
در رای گیری های حساس مانند تعیین رئیس مجلس رای گیری باید علنی بشد . (337700)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۶:۴۸
نفرین خدا بر برعهدان و پیمان شکنان انشاا...اصلاحات با تجربه این انتخابات بفکر انتخابات بعدی باشه (337708)
فردوس توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۰۵:۵۹
چرا دوستان اصلاحات منفی دادند؟!
انشاا....اصلاحات با اصلاح روش انتخاب کاندیداها بفکر انتخابات ۹۶ و۱۴۰۰باشه (337778)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۷:۱۸
51 نفر به جنتی رای دادند و 51 نفر به شما بیشتر از عارف و به لاریجانی بیشتر از حاج بابائی رای دادند با یک حساب سر انگشتی میشه فهمید چه خبره.... (337718)
داوود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۷:۲۶
در برخی شهرها که اقوام سکونت داشتند معتمدین شهر و روستا ، تشکیلاتی درست کردند و پس از بررسی رزومه کاری ، میزان رای آوری کاندید و سایر شاخص ها از میان کاندیداها "یک نفر" را انتخاب و اکثریت به "منتخب معتمدین شهر و روستا" رای دادند و شورای راهبردی اصلاح طلبان هیچ نقشی در رای آوری کاندید نداشتند و منتظر بودند که از سبد معتمدین شهر چه کسی بیرون می آید و در برخی از شهرستان ها این چنین بود میدانستند که " منتخب معتمدین " رای می آورد ، از آن کاندید حمایت کردند و آن کاندیدها میثاق نامه ای را امضا نکردند (337719)
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۷:۳۱
همان زمانی که یه عده که جایشان در لیست امید نبود وارد لیست شدند . بودند کسانی که رایی نداشته اما در بهبهه انتخابات نقاب اصلاح طلبی به چهره زدند و فقط صرفا بخاطر تکرار و تاکید بر رای دادن به لیست امید وارد لیست شدند و اکنون دارند نمک دان شکنی می کنند . وظیفه اصلاح طلبان اینه که اسامی عهد شکنان را به افکار عمومی معرفی کنند (337723)
امیدوار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۷:۴۴
یعنی گرگهایی درلباس گوسفند؟!!! یعنی گرگ قصه شنگول ومنگول درمجلس شورای
اسلامی؟!!! (337727)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۸:۲۶
خیلی ناراحت نشید دنیا بز ر گ است (337739)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۸:۴۳
من خودم اصلاح طلبم ولی الان میگم خوب شد که عارف رئیس نشد!

هر کاری جنبه و جرأت می خواهد که عارف ندارد!
کواکبیان گزینه خیلی خیلی با جذبه و جرآت تری از عارف هست. عارف گوش به حرف و این و اون میدوزد ولی کواکبیان از دل و منطق و عقل و وجدان کمک می گیرد.

بهرحال لاریجانی هم جنبه ریاست چندین باره شدن را داشت. امیدوارم همونطور که ترمز تندرویان مجلس قبل دستش بود، ترمز تندرویان و بی منطقان این مجلس را هم خوب به دست بگیرد. (337742)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۸:۵۰
اصلاح طلبان باید به همین رای 103 نفری عارف قانع باشند. علت ان هم مشخصه، چون لیست امید در سراسر کشور، خالص اصلاح طلب نبود. این لیست با دستان خالی بسته شد و افرادی از اصولگرایان معتدل هم میان آنها بودن و چندان توقعی از انان نیست.
همین که اکثریت مجلس دست اعتدال گرایان است، باز هم از هیچی بهتره.. لااقل تندروهای دور قبل در مجلس فعلی نیستند.
ضمنا باید تحلیلی روی رای پزشکیان داشت. چرا که میشه بررسی کرد تمام این افراد درسته به عارف رای ندادن ولی به پزشکیان که رای دادن (337744)
رضا
Romania
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۹:۲۶
ا دارن بخاطر خیانت و نامردی و نمک نشناسی که کردن کردن خوشحالی میکنن
این اتفاق البته بصورتی که اصولگراها دوست دارن تفسیر میکنن اون یکم ابروی اونها رو هم بین اکثریت مردم میبره و حجت رو برای اکثریت تمام میکنه باید بجای شادی و ککل وتکرار کردن و...باید بشینن بخاطر تتمه آبروی رفتشون توسط به اصطلاح اعتدالیونشون گریه کنن ضمنا این اتفاق البته به زعم تندروها در کلیت خودش به امید و اعتماد مردم به اصلاح امور لطمه میزنه ولی افسوس که اصولگراها فقط تا الان مسائل رو فقط روبنایی دیدن (337747)
علی محمد امرایی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۱۹:۳۶
در انتخابات ریاست جمهوری از دکتر عارف حمایت خواهیم کرد انشاءا... کاندید شوند و به نفع هیچکس کناره گیری نکنند (337749)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۱۵:۳۴
بیخودی شلوغش نکن اصلا کاندیدا شدن عارف اشتباه بود چون همونطور که زیباکلام گفت لاریجانی اصلح بود سال ۹۶ هم دودستی در جریان اصلاحات باعث مرگ دائمی این جریان میشود (337856)
سهراب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۲۰:۰۴
این نان را حزب اعتدال و توسعه در سفره اصلاح طلبان گذاشت (337750)
کامنت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۲۰:۲۳
به نظر من شرافت پایداری از برخیها بیشتر بود. حداقل اونها با چهره خودشون وارد انتخابات شدند. اما اون افرادی که با لیست امید رأی آوردند و جذب فراکسیون رهروان شدند ... اخلاقی نیست که آدم فقط عنوان نمایندگی مردم رو یدک بکشد. به هر حال در این وانفسا همین وزن در مجلس هم غنیمت بزرگی است برای این مردم. امیدوارم مردم ناامید نشوند و بار هم در انتخابات شرکت کنند که قطعا یکی از اهداف جناح مقابل از این بازیها ناامیدی مردمه (337751)
جهانگیرمحمودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۰۹ ۲۲:۲۸
مشکل اصلی کشور درحال حاضر اصلاح طلبی نیست. باید برجام اجراشود. وبرجام بدون حفظ اتحاد دوجناح درلیست امید ممکن نیست. اکنون برخورد فراجناحی با مشکلات تنها راه حل است. اصلاح طلبان باید ازیکسو فراکسیون امید راحفظ کنند وازسوی دیگر فراکسیونی به نام اصلاحات داشته باشند. درجایی بکوشند سیاست های برجام رادنبال کنند ونتایج انرا با همه ی اصلاح طلبان واصول گرایان درفراکسیون امید پی بگیرند ودرجای دیگر درقالب فراکسیون اصلاحات توسعه سیاسی رادنبال کنند. (337758)
خندان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۱۱:۱۹
حرف شما در صورتی درست است که جناح ها در یک فضای آزاد ورقابتی رای واقعی کسب کنند و هر کدام وزن مشخصی داشته باشند.الان جناحی که 4میلیون بیشتر رای ندارد با استفاده از شیوه های مختلف تمام کرسی های ریاست نهادهای انتخابی را تصاحب کرده است.در این شرایط بحث فرا جناحی یا بحث اعتدال بیشتر شعاری بوده و نقش قرص مسکن را دارد وگرنه آب که از سر بگذرد چه یک وجب چه هزار وجب توفیری ندارد. (337811)
م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۰۱:۳۹
روحانی هم در این برهه زمانی لااقل باید سکوت می کرد یا همزمان از آقای عارف و لاریجانی تجلیل می کرد نه اینکه فقط بگوید:لاریجانی کمک کرد برجام به نحو احسن به سرانجام رسد این یعنی چه؟ (337773)
حسن
Romania
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۰۲:۰۱
خوب انتخاب دوم بود و از این بهتر نتیجه نمی داد. (337774)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۰۲:۵۴
ننگ بر عهد شکنان بی مقدار

درود بر دکتر عارف (337777)
رضا
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۰۷:۳۲
واقعیتها را از یاد نبریم. مهم اینست که عملکرد الاح طلبان درست بوده. امروز از هیچکدام پشیمان نیستیم نه از قرار دادن نام لاریجانی در لیست امید ونه از رقابت با او بر سر نمابندگی مجلس. عارف عالی عمل کرد در همه مراحل. (337781)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۰۸:۰۴
اشتباه کردیم به اینها رای دادیم حالا فهیمدیم لاقل کوچک زاده ورسایی و... حداقل صداقت در گرایش سیاسی دارند طوری ندارد انتخابات ریاست جمهوری جلیلی ومجلس بعدی همه پایداری ان شالله (337785)
سیروس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۰۸:۰۶
اشتباه اصلاح طلبان رادرچند نکته می توان بیان نمود: ابتدا درمرحله انتخاب نامزدهای انتخاباتی که بدنبال لیست فراگیر بودند ودربرخی حوزه ها به گفته خود از افرادی درلیست استفاده کردند که عملا سابقه چندانی دراصلاحات نداشته ویا حتی برعکس برخلاف اصلاحات یا موافق اصول گرایان بوده اند ولی درجهت انتخاب شدن ناگهان موضع عوض کرده واصلاح طلب شدند.درهمه جای دنیا لیست فراگیر می دهند ولی بشرطی که کاملا مطمئن باشند درغیر اینصورت فراگیری را پس از انتخابات ودرداخل مجلس انجام می دهند (337786)
سیروس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۰۸:۱۲
به این مفهوم که افرادی با بلیط اطلاح طلبان وارد مجلس شدندولی فیلم اصول گرایی را بازی کردند .نکته بعدعملکرد بعد از انتخابات است که نتوانستند به اجماع برسند مهمترین علت آن همراهی نکردن بخشی از غیر اصول گیرایان مشخصا طرفداران اعتدال وتوسعه ومستقل گرایان بود.دراینجا این صحبت قابل ذکر است که مطمئنتا ریاست وهیئت رئیسه اصلاح طلبی بسیار بیشتر برای دولت سود خواهد داشت تا غیر از آن.همچنین رای154 عددی پزشکیان نشان می دهد اگر این گروه با اصلح طلبان همراه می شدند دکتر عارف رئیس مجلس بود. (337787)
سهیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۰۸:۱۸
نفوذی که حضرت آقا می فرمودند و از آن نگران بود اینه. (337790)
شهرام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۰۸:۲۵
آقای دکتر لاریجانی نشان داد بخوبی می تواند موجهای سیاسی را تشخیص داده وبر آن سوار شود.موضع گیریهای اخیر ایشان نه تغییر تفکر که تنها همین قضیه را ثابت می کند. جناح اعتدال وتوسعه ظاهرا تاکنون به این نتیجه نرسیده که تفاهم با اصلاح طلبان خیلی مفیدتر از تفاهم با اشخاصی منفرد دیگراست.زیرا درموضع گیریهای قبل از انتخابات با اظهار بیطرفی عملا چراغ سبز را برای گروه رقیب روشن کردند.اصلاح طلبان همکاری زیادی درجریان انتخابات ریاست جمهوری به معتدلیون کردند . ولی عدم همکاری درآینده به ضرر دوطرف خواهد بود (337791)
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۱۵:۱۰
عیبی نداره
یک سال دیگه انتخابان ریاست جمهوریه و نوبت جبران کردن ماست (337851)
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۱۵:۱۲
همچنان منتظر نام افراد خیانت کار هستیم که با لیست امید روانه خانه ملت شدند و اما بعد از گذر از پل گذشته و عهد و پیمان رو فراموش کردند (337852)
داریوش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۰۸:۲۸
تفرقه بین غیر اصول گرایان باعث همین قضایا می شود. (337792)
حمیدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۰۹:۱۹
دوستان عزیز و گرامی به این فکر کنید اصلاح طلب ها از توانا ترین افراد و باهوش ترین افراد جامعه هستند ... این یک طرح برنامه ریزی شده و دموکراتیک برای لیست امید و مجلس بود ... ازدست دادن لاریجانی و توانایی های ایشان و درگیری با واکنش حریف بسیار قوی و قدر در صورت ریاست دکتر عارف انرژی زیادی از نهال نو پا که نه از این درخت تناور اصلاحات میگرفت ...بدانید و آگاه باشید این درخت بسار قوی هست ولی به همان اندازه عاقل و صلح طلب... (337802)
بندردیلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۰۹:۳۰
خود فروشی همیشه در سطح خرد نیست دیروز در سطح کلانش رو هم دیدیم (337803)
کوهدشتی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۱۲:۵۸
این دولت در انتخابات مجلس در 7 اسفند به مردم کوهدشت جفا کرد ولذا مردم کوهدشت اعتمادشان به این دولت سلب شده است و به این دولت رای نخواهند داد (337832)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۱۵:۱۴
تا شورای نگهبان هست اصلاح طلبان با 30 گل خورده باید مسابقه را شروع کنند (337854)
ه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۱۵:۴۲
عدم حمایت روحانی از عارف لاریجانی را ریس مجلس کرد (337859)
پورامینی همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ۱۶:۰۷
اکنون جای هیچ شک وشبهه ای دیگرباقی نمی ماند به اینکه مسئله لیست امید را نباید به بد عهدی ویا بد اخلاقی برخی منتخبان نسبت داد عامل اصلی رقابتی بوده که اشتباها زیر پوست ائتلاف بین اعتدالیون واصلاح طلبان قبل از انتخابات در جریان بوده و ائتلاف واقعی برقرارنبوده است وهر دوطیف دچار اشتباه شده اند (337866)