به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۰۵ ساعت ۱۵:۳۸
کد مطلب : ۱۰۸۰۵۴

اندرویدی‌ها از رمز عبور بی‌نیاز می‌شوند

گروه فناوری: برنامه‌ریزی برای جایگزینی روش‌های جدید شناسایی هویت در گوشی‌های اندرویدی در حال انجام است تا شیوه‌های بیومتریک جایگزین کلمات عبور شوند.
اندرویدی‌ها از رمز عبور بی‌نیاز می‌شوند
 Project Abacus یا طرح چرتکه تازه ترین برنامه گوگل در این زمینه است که طی هفته های آینده به طور آزمایشی اجرا می شود تا تعدادی از موسسات مالی بتوانند به طور آزمایشی خدمات خود را بدون نیاز به کلمات عبور ارائه دهند.
بر اساس برنامه ریزی گوگل این طرح تا قبل از پایان سال 2016 تکمیل می شود تا کاربران دیگر برای بازکردن برنامه‌های مختلف نیازمند وارد کردن کلمات عبور یا استفاده از اثرانگشت و سیستم های دومرحله ای تایید هویت نباشند. در این سیستم هر کاربر برای ورود به محیط یک برنامه باید مجموعه امتیازاتی را کسب کند که برگرفته از الگوهای کاربری و ویژگی های شخصی وی است. در صورت کسب امتیاز لازم برنامه به وی اعتماد کرده و مجوز ورود او را صادر می کند.
 
این مجموعه امتیازات از طریق الگوهای تایپ کاربران، موقیعت مکانی وی، الگوهای صوت و سرعت عمل کاربر، ویژگی های چهره او و غیره به دست می آیند.  گوگل اولین بار سال گذشته در کنفرانس توسعه دهندگان خود از این فناوری رونمایی کرد و طی این مدت 33 دانشگاه در 28 ایالت آمریکا به طور آزمایشی از آن استفاده کرده اند. حال به نظر می رسد زمان مناسب برای آزمایش طرح چرتکه در کل جهان فرارسیده است.
 
باید توجه داشت که برای استفاده از برنامه های مختلف کسب امتیازات اعتمادساز مختلفی ضروری است و این امر بستگی به اهمیت و حساسیت برنامه مورد استفاده دارد. به عنوان مثال امتیاز مکتسبه برای استفاده از یک برنامه بانکداری باید بالاتر از امتیاز مورد نیاز برای اجرای یک بازی ویدئویی باشد. عملی شدن این طرح واکنشی مناسب به هکرهایی خواهد بود که با یافتن کلمات عبور کاربران داده های حساس را به سرقت می برند.
مرجع : فارس