به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۰:۵۴
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۰۷ ساعت ۰۹:۰۵
کد مطلب : ۱۰۸۱۱۹
با كسب حمایت ۱۲۳۸ نماینده؛

ترامپ نامزد قطعی جمهوری‌خواهان شد

گروه بين‌الملل: دونالد ترامپ موفق شد حمایت شماری کافی از نمایندگان حزب جمهوری‌خواه را برای نامزدی نهایی این حزب در رقابت‎های اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کسب کند.
ترامپ نامزد قطعی جمهوری‌خواهان شد
برآورد خبرگزاری آسوشیتدپرس نشان می‌دهد که ترامپ حمایت ۱۲۳۸ نماینده را - یعنی بیش از تعدادی که به آن نیاز دارد - در گردهمایی حزب جمهوری‌خواه در ماه ژوئیه را کسب می‌کند. ترامپ که یک تاجر میلیونر اهل نیویورک است از شانزده رقیب خود پیشی گرفت و اکنون به عنوان نامزد اصلی حزب جمهوری‌خواه برای ریاست جمهوری آمریکا مطرح است.

بی‌بی‌سی هم گزارش داد: که جلب حمایت لازم برای نامزدی نهای ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری بدیهی بود اما زمان آن مشخص نبود. ترامپ با توجه به کنار کشیدن رقبای اصلی خود، تد کروز، جان کیسیک و مارکو روبیو، در مبارزات مقدماتی درون حزبی، عملا تنها فرد باقی مانده بود و ناظران پیش‎بینی کرده بودند که به احتمال زیاد در مجمع انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه به عنوان نامزد نهایی معرفی خواهد شد.

این در حالی است که پیشتر چندین چهره ارشد جمهوری‌خواه با نامزدی ترامپ مخالفت کرده بودند زیرا در توانایی او برای رقابت با دموکرات‌ها در انتخابات سراسری و صلاحیت او برای رسیدن به مقام ریاست جمهوری آمریکا تردید داشتند. بسیاری از آنها به نحوه رفتار و کردار ترامپ اعتراض داشتند. از جمله جان مک کین سناتور برجسته آریزونا او را "بی‌ اطلاع و خطرناک برای امنیت ملی" دانسته است.