به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۰۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۰۸ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۱۰۸۲۰۷
خارج کردن صدها عراقی از مناطق درگیر

کشته شدن سرکرده داعش در فلوجه

گروه بین الملل: سخنگوی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش اعلام کرد که فرمانده تروریست‌های داعش در فلوجه در حمله هوایی ائتلاف کشته شده است.
کشته شدن سرکرده داعش در فلوجه
به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، استیو وارن، سخنگوی ائتلاف بین‌المللی ضد داعش اعلام کرد که بیش از 70 عضو داعش در عملیات بازپس گیری شهر فلوجه و در عملیات ائتلاف ضد داعش کشته شده‌اند که در بین آنها ماهر البیلاوی، فرمانده نیروهای داعش در فلوجه کشته شده است. وی تصریح کرد: این ائتلاف ظرف چهار روز اخیر بیش از 20 حمله چه هوایی و چه توپخانه‌ای در فلوجه انجام داده است.

وارن ادامه داد: این حملات دشمن را به طور کامل وادار به عقب نشینی نکرده اما ضربه‌ای محکم بر آن وارد کرده است و باعث شده فرماندهان دیگر داعش در محل استقرار خود بازنگری کنند. این در حالی است که شبکه الجزیره به نقل از فرحان حق، سخنگوی بان کی مون اعلام کرد کمیساریای امور پناهندگان و هیات امداد رسانی سازمان ملل ارائه کمک‌ها به بیش از صدها خانواده عراقی را که از فلوجه کوچ کرده‌اند، آغاز کرده است.

وی گفت: همچنان 50 هزار تن داخل فلوجه تحت محاصره هستند به طوری که اجازه خروج آنها از شهر داده نمی‌شود و شهر تحت بمباران نیروهای عراقی است. این در حالی است که رائد شاکر جودت، فرمانده پلیس فدرال عراق اعلام کرد که نیروهای پلیس 760 تن را که اکثرشان زن و کودک بودند از فلوجه خارج کرده‌اند.

همچنین یکی از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی از کشف بزرگترین تونلی که داعش در نزدیکی فلوجه ایجاد کرده، خبر داد و گفت: داعش بر افزایش استراتژی ایجاد تونل‌ها برای کاهش تلفات جانی و حمایت از خطوط مقدم خود تکیه کرده است. عدی خدران، این فرمانده داوطلب مردمی به سومریه نیوز گفت: نیروهای امنیتی مشترک این تونل را در اطراف کارخانه‌ای در نزدیکی فلوجه کشف کردند که بزرگترین تونل در نوع خود است. این تونل بیش از سه کیلومتر است و مناطق مختلف را به هم مرتبط می‌سازد اما تیم مهندسی این تونل را به طور کامل منهدم کرده است.
مرجع : ایسنا