به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۰۸ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب : ۱۰۸۲۶۸

خرید ۳۰ هزارتن کلزا از کشاورزان

گروه اقتصادی: خرید تضمینی دانه روغنی کلزا در سال‌جاری همزمان با خرید گندم در کشور شروع شده و تاکنون مراکز خرید شرکت بازرگانی دولتی ایران ۳۰ هزار تن از این محصول را از کشاورزان خریداری کرده‌اند.
خرید ۳۰ هزارتن کلزا از کشاورزان
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: خرید تضمینی دانه‌های روغنی کلزا از ابتدای سال در استان‌های جنوبی شروع شده و تاکنون ۳۰ هزار تن از این محصول از کشاورزان سراسر کشور خریداری شده است ضمن اینکه خرید همچنان ادامه دارد. علی قنبری با بیان اینکه پیش بینی شده است امسال ۱۰۰ هزارتن دانه روغنی کلزا در کشور خریداری شود، تصریح کرد: بیشترین دانه روغنی کلزا در استان گلستان تولید و خریداری می‌شود که هم اکنون ۹۰۰۰ تن از این محصول در استان مذکور خریداری شده است.

وی افزود: دو استان اردبیل و خوزستان نیز رتبه‌های بعدی تولید این محصول را دارند.معاون وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: خرید تضمینی دانه روغنی کلزا امسال با دستور وزیر جهاد کشاورزی به این شرکت واگذار شده است.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان اینکه دولت و وزارت جهاد کشاورزی برنامه مدونی برای خوداتکایی و گسترش تولید دانه‌های روغنی در کشور دارند، افزود: امسال دانه روغنی کلزا، در مراکز خرید تضمینی با قیمت مصوب هر کیلو ۲۵ هزار و ۳۰۰ریال با افت مفید ۲درصد و رطوبت ۱۰ درصد، از کشاورزان خریداری می‌شود ضمن اینکه برنامه وزارت جهاد کشاورزی رسیدن به خود اتکایی در تولید این دانه روغنی طی یک برنامه ۱۰ ساله است.

مرجع : ایسنا