به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۳۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۱۰ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : ۱۰۸۴۶۶
چه پاسخی به مردم خوزستان خواهند داد؟

آنانی که باعث عزل مقتدایی شدند...

آنانی که باعث عزل مقتدایی شدند...
گروه سیاسی- رسانه‌ها: روزنامه كارون در یادداشتی نوشت: حكایت تغییر استاندار بومی خوزستان و جایگزین او به نکته‌ای عبرت‌آموز برای طیف عمده‌ای از مردم خوزستان كه پیگیر این موضوع هستند، تبدیل شده است. خلاصه ماجرا این است كه تعدادی از افراد به اصطلاح فعال سیاسی- اجتماعی! خوزستانی كه از قضا اكثر آنها سال‌هاست در تهران زندگی می‌كنند با غیراخلاقی‌ترین روش‌ها، علیه استاندار مردمی و بومی یعنی آقای مقتدایی نزد وزیر كشور جوسازی كرده و با همراهی چند نماینده سهم‌خواه و فرصت‌طلب مجلس، كاری كردند تا به شكلی بسیار غیرحرفه‌ای و زشت استاندار را از سمت خود عزل كنند.

فضاسازی این عده، عملا باعث شد استانداری كه همه قرائن و شواهد نشان می‌دهد یكی از جسورترین و مردمی‌ترین استانداران دولت‌های آقای خاتمی و روحانی بوده است، توسط مسوولان اصولگرای وزارت کشور روحانی، عزل شود و جالب تر اینکه حالا بر سر میوه‌چینی، بین همان‌ها كه آنگونه اسباب رفتن مقتدایی را مهیا نمودند، درگیری و اختلاف در گرفته است! هر چند عده‌ای برای خود یك نفر را كاندیدا كردند و برایش سینه زدند و گفتند و نوشتند اگر او بیاید خوزستان به فرانسه مبدل خواهد شد! اما حالا كه این خیمه شب‌بازی‌ها به نتیجه‌ای نرسیده و كسانی كه از مدیریت مقتدایی ایراد می‌گرفتند و زیر پایش را آنگونه خالی كردند و ادعای آوردن استانداری بس توانمندتر از او را داشتند به چنان وضعی دچار شده‌اند كه اغلب‌شان در وزارت كشور به انتصاب استاندار غیربومی هم رضایت داده‌اند! به آن نماینده تازه وارد مجلس كه دغدغه انتصاب یك استاندار از قومیت خود را داشت باید گفت، آقای محترم از هم اكنون سیاه بازی‌ات شروع شد؟!

شما كه ادعا داشتید با رفتن استاندار بومی، قصد دارید یك استاندار بومی قوی‌تر اما از یك قوم دیگر استان را بیاورید چرا حالا كه درمانده شده و اینگونه جفاكارانه یكی از مدیران توانمند خوزستانی را فدای رویاها و خواب‌های تعبیرنشده‌تان كردید و مردم مظلوم خوزستان را قربانی سهم‌خواهی و منفعت‌طلبی‌های خود نمودید، به استاندار غیربومی رضایت داده‌اید؟! متاسفانه مردم خوزستان باز هم توسط همین افراد باندباز و به اصطلاح فعال سیاسی که تعدادی از آنها ادعاهای پرطمطراقی (حتی داعیه اصلاح‌طلبی)! دارند، این بار هم ضربه سنگینی از آنها دریافت كردند.

در واقع دستاورد تازه و نامبارک زیرآب زدن این فرصت‌طلبان، برای مردم خوزستان این است كه مسبب رفتن یك استاندار توانمند بومی با روحیات مردمی شدند با این وعده كه یك استاندار مقتدرتر بومی را به جای او بیاورند اما حاصل دست پخت بدمزه شان، این شده كه آنقدر علیه یکدیگر در پایتخت و نزد این و آن مقام سیاسی و دولتی، فضاسازی کردند که به ناچار حال دست به سینه در وزارت كشور به گزینش یكی از مدیران وزارت كشور كه حتی یك روز هم در گرمای 50درجه خوزستان زندگی نكرده و با فقر و فلاكت این استان مظلوم آشنا نیست؛ رضایت داده تا او را جایگزین مقتدایی كنند، با این ارزیابی که یک عنصر غیربومی، خیلی راحت‌تر، سهم آنها را از مناصب مدیریتی استان به آنان خواهد داد! واقعا شرم‌آور نیست؟! اتفاقی که اگر وزیر کشور زیر بار آن برود، از نگاه قاطبه شهروندان خوزستانی، به عنوان اشتباه دوم (پس از عزل بی دلیل مقتدایی) دولت روحانی خواهد بود و مردم، نه آن فرصت طلبان و منفعت‌طلبان داخل استان را خواهند بخشید و نه دولت روحانی را.