به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۲۴
 
۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۱۱ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۱۰۸۴۹۶
علی لاریجانی براي يكسال رئیس مجلس ماند

پزشکیان نایب رییس اول، مطهری نایب رییس دوم

گروه سیاسی: نمایندگان مجلس علی لاریجانی را به عنوان رئیس دائم و پزشکیان و مطهری را به عنوان نایب رییسان مجلس دهم انتخاب کردند.
پزشکیان نایب رییس اول، مطهری نایب رییس دوم
علی لاریجانی با 237  رای به عنوان رئیس مجلس دهم انتخاب شد. مصطفی کواکبیان  دیگر نامزد ریاست مجلس نیز  11  رای را به خود اختصاص داد. 28 رای نیز سفید بود. لاریجانی به مدت یک سال عهده دار ریاست مجلس خواهد بود. او پیش از این ریاست مجلس‌های هشتم و نهم را نیز بر عهده داشت. علی لاریجانی بعد از اعلام آرا اعلام کرد که مصطفی کواکبیان قبل از شمارش آرا کناره گیری کرده بود.
پزشکیان و مطهری به عنوان نایب رییس انتخاب شدند
در ادامه شمارش آرا مسعود پزشکیان با 158 رای و  علی مطهری با 133 رای به عنوان نواب رییس مجلس انتخاب شدند. حاجي بابايي و دهقان دو كانديداي اصولگرايان بودند كه به ترتيب 122 و 111 راي كسب كردند.

ناظران هيات رئيسه دائم

آشورى (فراكسيون ولايت) - ١٦٥ راى
نعمتى (فراكسيون ولايت) - ١٥٤ راى
عثمانى(فراكسيون اميد) - ١٣٨ راى
سه نفر بالا به عنوان سه ناظر انتخاب شدند. آراي سه كانديداي ديگر به شرح زير است:
ناصرى نژاد (فراكسيون ولايت) - ١٢٣ راى
مافى (فراكسيون اميد) - ١٠٠ راى
 شيخ (فراكسيون اميد) - ٨٠ راى

دبيران هيات رييسه مجلس

در ادامه رمضانعلی سبحانی‌فر، عبدالکریم حسین‌زاده، محمدعلی وکیلی، سهیلا جلودارزاده، علیرضا رحیمی، علی‌اصغر یوسف‌نژاد، احمد امیرآبادی‌فراهانی، غلامرضا کاتب، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌ هاشمی، اکبر رنجبرزاده، عباس پاپی‌زاده و سیدناصر موسوی‌لارگانی برای پست دبیری هیأت رئیسه مجلس دهم کاندیدا شدند که غلامرضا کاتب، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، اکبر رنجبرزاده، علی‌اصغر یوسف‌نژاد، احمد امیرآبادی‌فراهانی و محمدعلی وکیلی به عنوان 6 دبیر هیات رییسه انتخاب شدند.

توضیح لاریجانی در مورد واکنش‌ او به «خداوند رنگین کمان»

رئیس مجلس دهم درباره واکنشش به شعرخوانی یکی از نمایندگان جدید مجلس، توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش ایلنا، در جریان بررسی اعتبارنامه‌های نمایندگان، هنگامی که خانم سکینه الماسی نماینده دیر و کنگان و عسلویه برای قرائت گزارش شعبه متبوع خود درباره اعتبارنامه‌های نمایندگان پشت تریبون حاضر شد، علی لاریجانی گفت که رسانه‌ها به خانم الماسی ظلم کردند؛ ایشان داشتند آن شعر زیبا را می‌خواندند، به جهت خستگی چشمم را مالش دادم اما رسانه‌ها شیطنت کردند و عکس جوری منتشر شد که گویا من خندیده‌ام.
رییس مجلس خطاب به خانم الماسی گفت که از این به بعد باید پوست کلفت باشید، از این شیطنت‌ها زیاد می‌کنند. در دومین جلسه علنی مجلس دهم، سکینه الماسی جمله‌هایش را با «خداوند رنگین کمان» آغاز کرده بود که تصویر لاریجانی آن هنگام چشم خود را گرفته بود، به‌گونه‌ای توسط عکاس خبرگزاری فارس ثبت شده بود که گویا جلوی خنده خود را گرفته است.

شوخی علی لاریجانی با علی مطهری
به هنگام تبريك نايب رييسي مجلس توسط نمايندگان به علي مطهري و پزشكيان، و اردحام پيرامون آنها لاريجاني خطاب به مطهري گفت: من نگران حال شما هستم جواب همشیره‌تون چی بدم (علی لاریجانی داماد خانواده مطهری است)

سید احسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۱ ۱۰:۴۳
یعنی کواکبیان رئیسترین شکست خورده انتخابات مجلس بوده :)) (337996)
۱۳۹۵/۰۳/۱۱ ۱۶:۴۶
ریاست و نایب رییسی آقایان لاریجانی و مطهری - که چندی پیش از سوی جریان راست افراطی با لنگه کفش, مهر, آجر, چوب , ... و ناسزا مورد حمله قرار گرفتند- به جریان راست افراطی( اعم از راست افراطی چپ نما- خرافه گرا و راست افراطی ولایتی نما - خشونت گرا) شادباش عرض می نماییم...!؟ (338058)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۱ ۱۱:۲۰
حالا خوب شد. (338009)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۱ ۱۱:۲۴
6 نفر از لیست امید در هیئت رئیسه .به نظر حالا منصفانه میاد.مردم باید به این باور برسند که رایشان در سرنوشتشان موثره. (338010)
ابوذر از قوچان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۱ ۱۱:۲۵
اميدوارم با عنايات پروردگار متعال ، نمايندگان اين دوره مجلس فقط به فكر رفاه و شادي مردم و پيشرفت همه جانبه كشور باشند و منازعات بيهوده سياسي نداشته باشند. (آمين) (338011)
سید
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۳/۱۱ ۱۱:۳۲
خوبه چون نایب ریسس اول بیشتر جلسات اداره میکنه (338012)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۱ ۱۱:۳۷
عالی شد...اصلاحات زنده است ....زنده باد اصلاحات! (338014)
احمد
Romania
۱۳۹۵/۰۳/۱۱ ۱۱:۴۶
لاریجانی رییس خوبی است.با پزشکیان و مطهری کاملتر شد .مجلس فعال و پر کاری را خاهیم داشت (338017)
الامتو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۱ ۱۱:۵۲
اصلاحات و امید یعنی یک گام به عقب ، دو گام به جلو . بدون تعامل با عقلای اصولگرا ، اصلاحات محکوم به شکست است. (338019)
شیرازی
Romania
۱۳۹۵/۰۳/۱۱ ۱۲:۰۰
تبرک به مظلوم شیراز مطهری شجاع و عزیز ملت (338021)
عموپورنگ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۱ ۱۳:۰۶
دولت رنگین کمان سلام رنگین کمان رنگین کمانرنگین کمان (338027)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۲ ۰۷:۲۴
خوشم میاد از فرط استیصال به مسخره بازی رو آوردید! (338110)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۱ ۱۳:۲۳
حالا کیهان باز تیتر بزنه که دستاورد امید تقریبا هیچ! ایا کسانی که علی مطهری را در حین انجام نطق رسمی از تریبون پایین کشیدند فکر میکردند روزی ایشان به عنوان نایب رئیس انتخاب بشه؟ یا کسانی که روزی به سمت علی لاریجانی مهر پرتاب میکردند و علیه او شعار میدادند و در جریان بررسی برجام طعنه میزدند که دوپینگ او در دفاع از برجام اثر نکرد روزی ناچار شوند به خود او رای دهند؟ (338028)
RF
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۱ ۱۳:۵۹
نور

« اللّه نورُ السماواتِ و الأَرضِ... »

در دعای جوشن کبیر، در بند ۴۷ آمده است :

«یا نورَ النّورِ یا مُنَوِّر النّورِ یا خالِقَ النّورِ یا مُدَبِّرَ النّورِ یا مُقُدِّرَ النّور یا نورَ کُلِّ نورٍ یا نوراً قَبلَ کُلِّ نورٍ یانوراً بَعدَ کُلِّ نورٍ یا نوراً فَوقَ کُلِّ نورٍ یا نوراً لَیسَ کمثلِهِ نور.»

ای روشنی نور ای روشنی بخش نور ای آفریننده نور و مدبرّر نور ای اندازه کن نور ای نور هر نور ای نور پیش از هر نور ای نور پس از هر نور ای نور بالای هر نور ای نوری که نیست مانندش نور.

د (338036)
سهراب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۱ ۲۰:۳۵
در مجلس هشتم مطهری به علت عدم طرح سؤال از احمدی نژاد استعفا داد زمان طرح استعفا مخالفان وموافقان که صحبت میکردند یکی از نمایندگان مخالف مطهری که در واقع بایددر موافقت با استعفا صحبت میکرد گفت من مخالف استعفای مطهری هستم زیرا میخواهم او بماند تا در دور بعدی بوسیله مردم حذف شود اتفاقاًدر مجلس نهم مطهری رأی آورد ولی آن آقا رأی نیاورد حالا آن آقا کجاست که ببیند مطهری نه تنها حذف نشد بلکه نایب رئیس مجلس هم شد .
اگر تیغ عالم بجنبد زجای نبرّد رگی تا نخواهد خدای (338084)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۱ ۲۲:۵۰
کدوم نماینده بود؟ (338094)
سهراب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۱ ۲۱:۵۹
کواکبیان از کسانی است که به تصمیمات جمعی پایبند است فراکسیون امید در اجلاس دیروز خود اعلام کرد برای پست ریاست مجلس نامزد معرفی نمیکند این تصمیم شخصی او بود که دفعتاً اعلام کرد از طرفی او یک در هزار هم امید نداشت که رأی بیاورد او باین کارش میخواست سر به سر رسانه هایی نظیر کیهان ، وطن امروز ، جوان و.... بگذارد میگی نه فردا تیتر آنها ببین (338092)