به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۱۷۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۱۳ ساعت ۰۰:۴۹
کد مطلب : ۱۰۸۶۱۸
با ممنوع‌التصویری و ممنوع‌البیان کردن نمی‌توان کسی را محدود کرد

سيدحسن: چنین کارهایی، تمسخر خودمان است

بعضی قبل انقلاب در نهضت نبودند و موقع پلو آمدند سر سفره نشستند!
گروه سياسي: یادگار امام راحل گفت: با ممنوع‌التصویر کردن و ممنوع‌البیان کردن نمی‌توان کسی را محدود کرد و چنین کارهایی، تمسخر خودمان است.
سيدحسن: چنین کارهایی، تمسخر خودمان است
حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی چهارشنبه‌شب با حضور در برنامه «نگاه یک» در شبکه یک سیما، با اشاره به اینکه "دینداری تنها به شریعت و حفظ ظواهر محدود نمی‌شود"، اظهار کرد: گاهی به محض اینکه می‌گوییم دینداری، سخن از حجاب و نماز و روزه مطرح می‌شود اما دینداری تنها اختلاط زن و مرد نیست، دینداری یعنی مردمداری، ظلم‌ستیزی و اینکه کسانی حق دیگران را در جامعه نخورند.

نوه امام خمینی (ره) افزود: دینداری یعنی در جامعه فقر نباشد و مردم بتوانند آزادانه و بدون ترس از کسی، سخن بگویند. وی همچنین با بیان اینکه "امروز نمی‌توان کسی را با ممنوع‌التصویر کردن محدود کرد"، گفت: امروز نمی‌توان کسی را با ممنوع‌التصویر کردن و ممنوع‌البیان کردن، محدود کرد و چنین کارهایی، تمسخر خودمان است.

‏* سيد حسن خميني در اين برنامه زنده، با اشاره اي به يك خاطره تاريخي نام مهندس ميرحسين موسوي را بر زبان آورد.
* خطاب با مجري تلويزيون: به قول آقاي روحاني، يك حمله ي گاز انبري به شما كردم، جا زديد!
خطاب به مجري تلويزيون: بالاخره ناپرهيزي كرديد و بعد از سال ها ما را به تلويزيون دعوت كرديد.
 * دين فقط حجاب و نماز و روزه نيست، دين رعايت حق الناس است، دين عدم وجود فقر در جامعه است، دين اجازه يافتن افراد جامعه براى سخن گفتن آزادانه است.
* ‏ سفره انقلاب براي همه است. همه بنشينند اما جاي ديگران را تنگ نكنند...بعضی قبل انقلاب در نهضت نبودند و موقع پلو آمدند سر سفره نشستند!
* قطعا ادامه حکومت بدون رای مردم امکان ندارد، حتی اگر مشروعیت داشته باشد چه برخی قبول داشته باشند یا نداشته باشند.
* نمي توانيم و حق نداريم هيچ تفكري كه مردم با آن موافق نيستند در جامعه حاكم كنيم. اين يك حقيقت غيرقابل انكار است.
* نمی توانیم هیچ تفکری را که مردم نمی خواهند حاکم کنیم. نه حقش را داریم نه امکانش را.
* انشالله شاهد صدا و سیمای بازتر و بهتری باشیم .
* انقلابی بودن ملاک دارد. به ارزش های انقلاب پایبند باشیم نه اینکه قائم به شخص باشد. تا من هستم خوب است و من نیستم بد است انقلابیگری نیست.
* نگاه کاریکاتوری به امام یعنی این که یک بعد را بزرگ تر و پررنگ تر کنیم. باید همه ابعاد رو بگوییم. مثلا ولایت فقیه و مردم را امام گفته و باید هر دو را ببینیم. نمی شود یکی را گفت و دیگری را نگفت.
* انقلاب اسلامی ما اصلا افراطی و متحجرانه نبوده است؛ امام می گفتند من با ترور موافق نیستم، رمز پیروزی امام اتکای به مردم است؛ هر وقت مردم هستن پیروزی وجود خواهد داشت؛ اگر می خواهیم مسیر انقلاب تداوم یابد استقلال، آزادی و جمهوریت و اسلامیت باید حفظ شود؛ نمی توانیم هیچ تفکری را اگر مردم نمی خواهند حاکم و غالب کنیم.
* تحریف گاهی خودخواسته و گاهی تحریف ناخواسته است که بسیار خطرناکتر است. تحریف کاریکاتوری یعنی یک بعد امام را از اندازه ای که وجود دارد، بزرگتر و پررنگتر کنیم؛ باید همه ابعاد گفته شود، اگر یک بعد را بگوییم و به بعد دیگر توجه نکنم این سرآغاز یک تحریف ناخواسته است.
* اگر بال های اندیشه های امام و انقلاب را تضعیف کنیم تحریف صورت گرفته ست.