به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۴۰
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۱۶ ساعت ۱۱:۲۶
کد مطلب : ۱۰۸۷۶۳
اشرف بروجردی:

مجلس می‌تواندبهترین کمک برای دولت‌باشد

گروه سیاسی:یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: مجلس دهم می‌تواند بهترین تعامل را با دولت داشته باشد و ثابت کند که بهترین کمک کار دولت برای حل مشکلات است.
مجلس می‌تواندبهترین کمک برای دولت‌باشد
اشرف بروجردی درباره نحوه تعامل مجلس دهم با دولت اظهار کرد: در مجلس دهم تعارض نداریم و این مجلس دنبال تنش آفرینی نیست، زیرا تعداد نمایندگان تندرو نسبت به کل نمایندگان و نسبت به دوره‌های قبلی کاهش یافته است. وی در ادامه افزود:‌اصلاح‌طلبان و اصولگرایان مجلس با رویکرد تعاملی به دنبال ایجاد شرایط بهتر برای جامعه و استفاده از ظرفیت علمی، تخصصی و تجربه و هم‌چنین همراهی با دولت هستند. مجلس دهم با وجود گرایش‌های سیاسی مختلف آماده کمک برای حل مشکلات جامعه بخصوص مشکلات اقتصادی است .

این فعال سیاسی هم‌چنین با اشاره به اینکه مجلس دهم رویکرد مثبتی به دولت دارد، اظهار کرد: نه تنها مجلس دهم دنبال ایجاد تنش نیست، بلکه به دنبال رویکرد ائتلافی در درون خود برای همراهی با دولت است البته در میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در نگاه به مسائل سیاسی ، اجتماعی، بین‌المللی تفاوت وجود دارد، اما چون اکثریت مجلس رویکرد همراهی با دولت را دنبال می‌کنند،‌ صدای اقلیت تندرو محو خواهد شد و آن‌ها دیگر نمی توانند هیاهو کنند.

وی با اشاره به انتظارات مردم از مجلس دهم خاطر نشان کرد: انتظار مردم این نبود که اصلاح‌طلبان یا اصولگرایان در مجلس برجسته شوند. مردم به کسانی رای دادند که بتوانند مشکلات را حل کنند و اکنون خواسته مردم از نمایندگان حل مشکلات بویژه مشکلات اقتصادی است. این مجلس هم می‌تواند اثبات کند که بهترین کمک کار دولت برای حل مشکلات جامعه است.

به گفته بروجردی بهترین اقدامی که اصلاح‌طلبان در زمان انتخابات انجام دادند ، تهیه لیست امید بود، زیرا تهیه این لیست و جلب اعتماد مردم برای رای دادن به این لیست سهم تندروها در مجلس را بسیار کاهش داد و هم‌چنین کاهش تعداد تندروها به آرامش و دوری از تنش کمک کرد. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان درباره حضور اصلاح‌طلبان در هیات رئیسه مجلس گفت: حضور اصلاح‌طلبان و اعضای لیست امید در ترکیب هیات رئیسه نمادی از حاکمیت عقلانیت نسبت به احساس در رفتار سیاسی است. حضور اعضای لیست امید در هیات رئیسه مجلس اثبات کرد که عقلانیت نسبت به احساس و منافع می‌تواند کاربرد بیشتری داشته باشد.
مرجع : ایسنا