به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۱۷ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۱۰۸۸۲۰
نماینده مردم خوزستان در شورای عالی

آب آشامیدنی مردم خوزستان آلوده‌است

"کارون" فاضلابِ روان در خوزستان
گروه جامعه: نماینده مردم خوزستان در شورای عالی استان‌ها وضعیت آب آشامیدنی مردم این استان را فاجعه‌بار توصیف کرد و گفت: مردم از آلودگی آب کارون رنج می‌برند به طوریکه معمولا به جای استفاده از آب شهری از آب معدنی استفاده می‌کنند.
آب آشامیدنی مردم خوزستان آلوده‌است
سیف اله پدین (نماینده مردم خوزستان در شورای عالی استان‌ها) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با تاکید بر ضرورت توجه مسئولان به سلامت غذای مردم استان خوزستان گفت: در حال حاضر غذا عاملی برای ابتلا به سرطان مردم خوزستان شده است و باید نظارت بیشتری بر کشاورزی وجود داشته باشد.

تزریق هورمون رشد به محصولات کشاورزی
وی با اشاره به لزوم نظارت و ممنوعیت تزریق هورمون رشد به محصولات کشاورزی در خوزستان گفت: متاسفانه برای رشد محصولاتی نظیر گوجه فرنگی از هورمون های تزریقی استفاده می‌شود که در سلامت مردم بسیار مضر است. پدین تصریح کرد: متاسفانه برخی محصولات کشاورزی نظیر هندوانه در استان خوزستان با آب فاضلاب آبیاری می شود و نظارتی هم از طرف جهاد کشاورزی و مراکز بهداشتی شهرستان روی این مسائل نیست.

کمبود شدید تخت آی سی یو
وی با بیان اینکه در حال حاضر یکی از مشکلات عمده مردم خوزستان کمبود شدید تخت ای سی یو است، گفت: متاسفانه بسیاری از بیمارانی که نیاز به مراقبت های ویژه دارند با رضایت خانواده‌ها به شیراز انتقال داده می‌شوند و در مسیر مشکلات زیادی برای بیماران و همراهان آنان ایجاد می‌شود. پدین افزود: بیمارانی که نیاز به مراقبت های ویژه دارند حتما باید با آمبولانس مجهز انتقال داده شوند، این در حالی است که معمولا در خوزستان با آمبولانس شخصی این انتقال به مراکز درمانی دیگرصورت می گیرد و تعهدی نسبت به بیمار ندارند و به همین جهت مردم در این استان از نبود تخت ای سی یو رنج می‌برند. نماینده مردم خوزستان در شورای عالی استان‌ها اظهار کرد: استان خوزستان از نظر بیمارستان های تخصصی سرطان نیز کمبود بسیاری دارد و انتظار داریم؛ بیشتر در این زمینه به مردم رسیدگی شود.

کمبود شدید پزشک و پرستار
پدین با بیان اینکه متاسفانه از نظر حضور پزشک عمومی، متخصص گوش، حلق و بینی، متخصص چشم و پرسنل پرستاری در استان کمبود شدیدی وجود دارد، گفت: حتی از نظر تامین کادر خدمات نیز مشکلات عدیده ای در استان وجود دارد و نیروهای استان خوزستان 3 برابر ظرفیت خدمات رسانی می‌کنند که در این زمینه امیدواریم؛ مسئولان در رفع این مشکلات اقدامات شایشته‌ای انجام بدهد. نماینده مردم خوزستان در شورای عالی استان‌ها گفت: تنها بیمارستان سوانح و سوختگی خوزستان بیمارستان آیت اله طالقانی است و برای استانی به وسعت خوزستان که جمعیت زیادی دارد، این بیمارستان پاسخگوی مسائل مردم نیست.

استفاده از آب معدنی به دلیل آلودگی آب شهری
وی وضعیت آب آشامیدنی مردم خوزستان را فاجعه بار توصیف کرد و گفت: با توجه به اینکه استان خوزستان رودخانه های خیلی خوبی دارد و 30 درصد آب های جاری کشور را در خود جای داده است، ولی متاسفانه در حال حاضر با انتقال سرشاخه‌ها به استان‌های دیگر مشکلاتی برای مردم به وجود آمده است. نماینده مردم خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر کارون یک فاضلاب روان در سطح خوزستان است و مردم اهواز، آبادان و خرمشهر از آلودگی آب کارون رنج می‌برند به طوریکه معمولا به جای استفاده از آب شهری از آب معدنی استفاده می‌کنند.
مرجع : ایلنا