به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۱:۳۴
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۱۷ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۱۰۸۸۲۲
در گفت‌وگو با یک مجری تلویزیونی مطرح شد؛

آمار طلب‌کاران رسانه‌ملی هرروز بالاتر می‌رود

گروه فرهنگی: مزدک میرزایی (گزارشگر برنامه‌ها و مسابقات فوتبال صداوسیما) گفت: بیننده برنامه‌های تلویزیونی در چند سال اخیر بسیار ریزش کرده است.
آمار طلب‌کاران رسانه‌ملی هرروز بالاتر می‌رود
مزدک میرزایی ادامه داد: امیدوارم با آمدن آقای عسکری به عنوان رئیس جدید صداوسیما، تغییر و تحولی در این سازمان به‌وجود بیاید و حرکتی شود که صداوسیما پویاتر شود. چون بیننده‌های همه برنامه‌ها در این چند ساله بسیار ریزش کرده و امیدوارم این تغییر و تحول جواب دهد. وی در پاسخ به این سؤال که چرا برنامه‌های تولیدی موفق دیگری در ورزش مانند برنامه نود که تکراری هم نباشند، ساخته نمی‌شوند، گفت: بیشترین مشکل در عدم ساخت این برنامه‌ها را بودجه می‌دانم؛ چون همه برنامه‌سازان به خاطر مسائل مالی صداوسیما می‌ترسند وارد این ماجرا شوند.

کارگردان مستند «تاریخچه بازی‌های تیم ملی فوتبال» خاطرنشان کرد: خود من از سال 91 طلب بسیار زیادی از سازمان صداوسیما دارم و متاسفانه برنامه‌سازان دیگری هم مانند من بسیار طلبکارند. مزدک میرزایی با بیان اینکه برنامه‌سازان و دست‌اندرکاران برنامه‌های ورزشی صداوسیما مظلوم‌ترین قشر شاغل در این سازمان هستند و به آنها توجهی نمی‌شود، گفت: درحالی‌که بودجه‌ها می‌آید و پخش می‌شود و به سایر دوستان می‌رسد ولی در برنامه‌های ورزشی چنین اتفاقی نمی‌افتد.

او تصریح کرد: مساله اول در برنامه‌سازی ورزشی در تلویزیون به نظر من؛ مساله بودجه است و اگر از این نظر مشکلات را برطرف کنند؛ مطمئنم طرح‌های زیادی وجود دارد که ارائه شده و می‌شوند. میرزایی با تاکید بر معضل مالی به عنوان مهم‌ترین مساله صداوسیما، گفت: طرح‌های بسیار زیادی ارائه می‌شوند اما به دلیل مشکلات مالی که در این چند ساله وجود داشته کلید نخورده‌اند یا اگر هم کلید خورده‌اند به دلیل مشکلاتی که وجود داشته؛ متوقف شده‌اند.

گزارشگر مسابقات فوتبال تلویزیون با اشاره به اینکه برنامه‌های مجری‌محور موفق‌ترین برنامه‌های تولیدی تلویزیون هستند، گفت: صداوسیما به خاطر اینکه تمام شبکه‌هایش به هم متصل است و زیر نظر یک مدیر کار می‌کند؛ شباهت‌های زیادی در بحث برنامه‌های موفق دارد. اما در مقوله ورزش این موضوع کمتر است چون تعدد برنامه‌ساز، مجری و گزارشگر وجود دارد و سلیقه‌های مختلفی را دربرمی‌گیرد و فکر می‌کنم برنامه‌های ورزشی کمتر از مجری‌های موفق‌شان بازخورد می‌گیرند. او خاطرنشان کرد: الان برنامه نود به‌طور خاص مجری‌محور است و ممکن است در آینده برنامه‌هایی ساخته شوند که بیشتر این‌طور باشند اما برنامه‌های دیگر ورزشی تلویزیون این‌گونه نیستند.
مرجع : ایلنا