به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۹:۴۴
 
۹۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۱۷ ساعت ۱۲:۱۷
کد مطلب : ۱۰۸۸۵۶
تبریک نمایندگان به پزشکیان

اداره مجلس توسط یک اصلاح‌طلب پس از12سال

گروه سیاسی: امروز مسعود پزشکیان وقتی برای نخستین بار بر صندلی ریاست مجلس نشست تا در غیاب لاریجانی اداره مجلس را برعهده بگیرد، موج تبریک بود که از سوی نمایندگان مجلس به سوی او روانه شد.
اداره مجلس توسط یک اصلاح‌طلب پس از12سال
ساعت 10 و 19 دقیقه صبح امروز ـ دوشنبه ـ بود که علی لاریجانی صحن علنی مجلس را ترک کرد و کرسی ریاست مجلس را به نائب اول خود یعنی مسعود پزشکیان سپرد. پزشکیان که این سومین دوره‌ای است که نمایندگی مردم تبریز را در مجلس برعهده دارد، قبلا وزیر بهداشت دولت سیدمحمد خاتمی بوده است. این نخستین باری است که بعد از 12 سال، اداره مجلس را یک اصلاح‌طلب برعهده می‌گیرد.

بر این اساس، به محض نشستن پزشکیان بر صندلی ریاست مجلس، موجی از تبریک از سوی نمایندگان مجلس به سوی او روانه شد. در این لحظه که غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در حال سخن گفتن در صحن علنی مجلس بود، نطق خود را قطع کرد و از تریبون مجلس به مسعود پزشکیان تبریک گفت.

بعد از مجلس ششم که ریاست آن را مهدی کروبی برعهده داشت، مجلس هفتم با ریاست غلامعلی حدادعادل و نائب رئیسی محمدرضا باهنر و محمدحسن ابوترابی‌فرد تشکیل شد. در دوره‌های هشتم و نهم نیز ریاست مجلس برعهده علی لاریجانی بوده است. در این دو دوره نیز، همواره کرسی نائب رئیسی مجلس بین محمدرضا باهنر، محمدحسن ابوترابی‌فرد و شهاب‌الدین صدر دست به دست شده است. شهاب الدین صدر در دو سال پایانی مجلس هشتم، نائب رئیس دوم لاریجانی بود. شهاب‌الدین صدر در دوره نهم، با ردصلاحیت، از ورود به مجلس بازماند.
مرجع : خبرگزاری آنا

عاشق پیشه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۷ ۱۳:۱۶
ای کاش میدانستم آقای پزشکیان امروز بر کرسی ریاست تکیه میزنه تا از طریق رادیو برنامه مجلسو گوش بدم.خدا رو شکر مردی از تبار اصلاحات در صدر مجلس نشست. (338382)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۷ ۱۴:۰۶
دكتر مسعود پزشكيان از تبار آزادگان و ديار آزادگان شهر تبريز است رضا از فارس (338390)
امیر م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۷ ۱۵:۱۴
به نظرم بین اصلاح طلبی آقای پزشکیان و عارف با اصلاطلب هایی نظیر تاجزاده و حجاریان و...اختلاف از زمین تا آسمان است. (338402)
پزشکپور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۷ ۱۷:۰۳
مبارک باشه این پستها زود گذرند ..سونامی ..فقر ..بیکاری ..لرستان پوشش داده به فکر جوانان بیکار باشید......امار طلاق چهار برابر.... (338413)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۷ ۱۷:۲۷
الان درآمریکا یک مخالف نظام سرمایه داری نمیتونه بشه رئیس کنگره.این یعنی جمهوری اسلامی ایران ازکعبه آمال شما به آزادی معتقد تره.اماشما88گند زدید به مفهوم آزادید.اگر اصلاح طلبی ازاین شرم بمیرد جای شماتت نیست (338415)
مرده
۱۳۹۵/۰۳/۱۸ ۰۴:۱۱
علی آقای گرامی که حرف از ریاست یک مخالف ضد سرمایه داری بر مجلس نمایندگان آمریکا زدی و مقایسه کردی با ریاست یک اصلاح طلب بر مجلس ایران. واقعا ما مردم رو جیگر فرض کردی ؟ اگر یک عرب وهابی مذهب عربستانی تونست رییس مجلس ایران بشه اونوقت حق چنین قیاسی داری....شما اصولگراها بدترین توهینی که مردم میکنین همین احمق فرض کردن مردم هست....تمنا میکنم منتشر کنید (338444)
ازاداندیش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۷ ۲۱:۴۱
واقعا جای تاسف داره که از این موضوع ساده و پیش پا افتاده اینقدر خوشحال بشیم! باید به فکر اصلاحات کلی در کشور باشیم اونوقت برای یه پست ساده اینقدر خوشحالی میکنیم (338427)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۷ ۲۱:۵۴
یک اصلاح طلب با کاپشن محمود (338428)
ایرانی ناب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۸ ۰۱:۵۸
اگر پست مجلس بی ارزش هستش چرا اقایان افراطی از هر حیله ای استفاده کردن که مانع از ورود یک نفر به مجلس شدن حتی به قیمت ریختن ابروی یک زن مسلمان ،جناب ازاد اندیش جواب بدید لطفأ؟ (338440)
مهربان توسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۸ ۰۲:۳۷
انشاا...اصلاحات و اعتدال با اتحاد و پالایش نیروها و توجه ب مشکلات مردم و طیفهای مختلف جامعه در سالهای بعد در همه انتخابات قویتر ظاهرشود و ب ریاست مجلس یا شوراها یا ریاست جمهوری برسد
انشاا... (338441)
دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۸ ۰۲:۴۴
این نیز بگذرد ... (338442)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۱۸ ۰۳:۰۶
خوشحالم تبریک میگم گاقعا برازندست امیدوارم در جهت خدمت به مردم باشند (338443)
بی نام
Romania
۱۳۹۵/۰۳/۱۸ ۰۷:۵۹
واقعا شما رو نشستن چند ساعته نماینده ای روی میز ریاست این قدر ذوق زده می کنه؟این طوری ذوق زده نشید براتون زشته!عیبه! (338446)