به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۱۷ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : ۱۰۸۹۰۹

تیراندازی به اتوبوس گردشگران در فرانسه

گروه حوادث: با تیراندازی به اتوبوس حامل گردشگران در جنوب‌شرق فرانسه و مجروح شدن شش تن در این حادثه، وضعیت میزبانی گردشگران در این کشور وخیم‌تر شد.
تیراندازی به اتوبوس گردشگران در فرانسه
 غروب روز یکشنبه 16 خرداد فرد مسلحی با هدف قرار دادن اتوبوس حامل 75 گردشگر اهل جمهوری چک، باعث زخمی شدن شش تن از این افراد شد.
این اتفاق در یکی از بزرگراه‌های جنوب‌شرقی فرانسه بین دو شهر مارسی و لیون رخ داد. این گردشگران اهل چک که شامل گروهی از دانش‌آموزان می‌شدند، در حال طی مسیر خود از اسپانیا به کشور خود بودند.

به نظر می‌رسد فرد مسلح روی پلی بالای بزرگراه A7 کمین کرده بود. با پیدا شدن پوکه یکی از گلوله‌ها مشخص شد این فرد با تفنگ شکاری شلیک کرده است. براساس گفته یکی از شاهدان ماجرا،‌ اولین گلوله شیشه جلوی اتومبیل را شکست و دومی پس از اندکی فاصله، شیشه عقب را نشانه رفت.  در این حادثه شش گردشگر از جمله یک کودک در اثر شکسته شدن شیشه‌ها دچار جراحت شدند و یک زن به طور جدی از ناحیه چشم آسیب دیده است. هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله تروریستی را نپذیرفته و هیچ مظنونی دستگیر نشده است.
 
پلیس فرانسه اعلام کرد: ما هیچ دلیلی نداریم که این اتوبوس شاید به اشتباه به جای خودرو دیگری مورد هدف شلیک‌کننده بوده است.  سرویس جاسوسی فدرال آلمان در ماه آوریل گزارشی منتشر کرد و در مورد احتمال حمله نیروهای داعش به گردشگران مناطق جنوبی اروپا از جمله فرانسه، ایتالیا و اسپانیا هشدار داد. در این گزارش آمده که ممکن است حملات انتحاری نیز در سواحل جنوبی اروپا رخ دهد.  در حالی گردشگری پاریس در تقلای برون‌رفت از بحران ایجاد شده از حملات تروریستی نوامبر سال گذشته است، مجموعه‌ای از اعتراضات و اعتصابات برنامه‌ریزی شده و بارش شدید باران و سیل تبدیل به چالش جدید صنعت گردشگری این کشور شده است.
 
بارش‌های سنگین در پاریس و بالاآمدن سطح رودخانه سِن، موزه «لوور» که با 9.7 میلیون نفر مراجعه‌کننده در سال پربازدیدکننده‌ترین موزه جهان است و «اورسی» که از مهمترین جاذبه‌های گردشگری فرانسه محسوب می‌شود،‌ برای در امان ماندن از تهدیدات احتمالی تعطیل شدند.  فرانسه از نوامبر سال گذشته که نیروهای داعش در پاریس اقدام به انفجار چند بمب کردند، روزهای سختی را می‌گذراند. حملات تروریستی که روز 13 نوامبر در پاریس رخ داد و منجر به کشته شدن 130 تن شد، آمار گردشگری این کشور اروپایی طی ماه‌های نوامبر و دسامبر را تا 15 درصد تنزل داد.

هتلداران پایتخت فرانسه اعلام کردند در مدت دو هفته پس از این حادثه آمار جذب مسافرشان تا 25 درصد کاهش پیدا کرد. «ایر فرانس» خسارت وارده بر اثر این حملات تروریستی را 120 میلیون یورو اعلام کرد. 
با همه این احوال، طبق اعلام مقامات فرانسوی این کشور باز هم عنوان محبوب‌ترین مقصد گردشگری جهان را برای خود حفظ کرد و رشد 0.8 درصدی را در درآمدهای هتل‌ها به ثبت رساند.

براساس گزارشات به دست آمده، بیشتر این افزایش آمار مرهون سفر گردشگران آسیایی به ویژه چینی‌ها به این کشور بوده است. تعداد چینی‌هایی که در سال 2015 فرانسه را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کردند، از مرز دو میلیون نفر گذشت.
مرجع : ایسنا