به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۱۹ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : ۱۰۸۹۷۸
آغازپانزدهمین دوره جام ملت های اروپا از روز 21 خرداد

ستاره های آسمان یورو 2016

گروه ورزشی: رقابت های فوتبال جام ملت های اروپا - یورو 2016 - در حالی از 21 خرداد ماه آغاز می شود که ستاره های نامدار کشورهای مختلف، تاثیرگذاری و نقش مهمی در تعیین سرنوشت تیم های برتر این رویداد دارند.
ستاره های آسمان یورو 2016
پانزدهمین دوره جام ملت های اروپا از روز 21 خردادماه با حضور 24 تیم به میزبانی فرانسه برگزار خواهد شد.
فرانسه، رومانی، آلبانی و سوئیس در گروه یک، انگلیس، روسیه، ولز و اسلواکی در گروه دوم، آلمان، اوکراین، لهستان و ایرلند شمالی در گروه سوم، اسپانیا، جمهوری چک، ترکیه و کرواسی در گروه چهارم، بلژیک، ایتالیا، جمهوری ایرلند و سوئد در گروه پنجم و پرتغال، ایسلند، اتریش و مجارستان در گروه ششم، 24 تیم حاضر در یورو 2016 هستند.
بنا بر قرعه کشی انجام شده و تصمیم مسئولان برگزاری، باید 16 تیم جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را کسب کنند که بنابراین تیم های سوم گروه ها نیز شانس صعود به مرحله حذفی را دارند.
در هر رویداد ورزشی، ستاره ها نقش انکار ناپذیری در موفقیت تیم ها دارند که این مساله در طول تاریخ ورزش ها به وضوح دیده شده است.
قهرمانی های متعدد برزیل در جام جهانی با درخشش پله، قهرمانی آرژانتین در جام جهانی 1986 و صعود به فینال 1990 با یکه تازی دیه گو مارادونا، فتح جام جهانی 1998 از سوی فرانسه در سایه نقش انکار ناپذیز زیدان و قهرمانی اسپانیا در جام جهانی 2010 و یورو 2008 و 2012 با اتکاء به هنرمایی ژاوی و اینیستا از جمله نقش مهم ستاره ها در تعیین نتایج تلقی می شود.
در یورو 2016 نیز برخی تیم ها ستاره های که دارند برای رسیدن به موفقیت در این رویداد بزرگ، امید زیادی به درخشش آنها وجود دارد.
فرانسه: خروس ها که از امتیاز میزبانی سود می برند به ساق های «پل پوگبا» هافبک همه کاره یوونتوس و «آنتون گریژمان» مهاجم گلزن اتلتیکومادرید امید زیادی دارند. این دو بازیکن که در سال های اخیر به بهترین های اروپا تبدیل شده اند، می توانند راه میشل پلاتینی و زین الدین زیدان را در تیم ملی فرانسه ادامه دهند.
انگلیس: تیم ملی انگلیس پس از چند سال ناکامی و نداشتن بازیکنان تاثیرگذار، اکنون تیمی با بازیکنان جوان و تاثیر گذار در اختیار دارد. «هری کین» مهاجم توانمند تاتنهام، «جیمی واردی» بهترین بازیکن فصل گذشته لیگ برتر جزیره و «وین رونی» کاپیتان منچستریونایتد بدون تردید از مهره های تاثیرگذار خواهند بود.
پرتغال: «کریستیانو رونالدو» تک ستاره سال های اخیر تیم ملی پرتغال که بدون وقفه به گلزنی و افتخارآفرینی در رئال مادرید ادامه می دهد، حالا به دنبال انتقال این بزرگی ها به عرصه بازی های ملی است. دارنده سه توپ طلای جهان با موفقیت در یورو 2016 می تواند از هم اکنون خود را صاحب عنوان بهترین بازیکن سال جهان ببیند.
اسپانیا: هرچند ماتادورها نسبت به دوره گذشته تیمی با میانگین سنی بالا را در اختیار دارند، اما نمی توان از نقش تاثیرگذار «اندره اینیستا» ، «آلوارو موراتا»، «سیلوا» و «سرخیو راموس» به راحتی گذشت. این بازیکنان بزرگ که در رده باشگاهی یک ستاره به تمام معنا هستند در تیم ملی اسپانیا نیز اهمیت خود را به اثبات رسانده اند.
سوئد: «زلاتان ابراهیموویچ» یکی از پرافتخارترین بازیکنان رده باشگاهی که در آستانه پیوستن به منچستریونایتد است، با گل های خاطره انگیز، تیم ملی سوئد را بیش از گذشته به علاقمندان فوتبال شناسانده است.
ولز: شاید غیرقابل باور باشد که گران ترین نقل و انتقال تاریخ در رده باشگاهی به نام یک بازیکن ولزی ثبت شده باشد. با این حال، «گرت بیل» مهاجم تاتنهام سه فصل قبل با رقمی بالغ بر 110 میلیون یورو به رئال مادرید ملحق شد تا تمام رکوردها را جابه جا کند.
هرچند در ابتدا از پرداخت چنین رقمی از سوی «فلورنتیو پرز» مدیر باشگاه رئال انتقادهای فراوانی می شد، اما به مرور زمان گرت بیل با درخشش کم نظیر در جمع کهکشانی ها به خوبی ارزش های خود را نشان داد و حالا به دنبال موفقیت در عرصه ملی است.
ایتالیا: تیم ملی ایتالیا که دوران گذار و جوانگرایی را طی می کند برای نخستین بار است که ستاره چندان تاثیرگذاری را در ترکیب خود ندارد و شاید تنها «جیان لوییجی بوفون» دروازه بان باتجربه این تیم، امید ایتالیایی ها باشد.
بلژیک: سرخپوشان اروپا در جام ملت های اروپا تیمی در اختیار دارند که از بازیکنان تاثیرگذار مملو شده است. «ادن هازارد»، «روملو لوکاکو» ، «فریرا کاراسکو»، «مروان فلینی» و «اکسل ویتسل» همگی بازیکنان مهم و گران قیمت تیم های باشگاهی اروپا هستند. این تیم می تواند با آمادگی و انگیزه بالای نفرات خود به افتخاری تکرار نشدنی در یورو دست یابد.
آلمان: با اینکه پرافتخارترین تیم تاریخ یورو چند روز قبل «مارکو رویس» مهاجم توانمند بورسیادورتموند را به دلیل مصدومیت از دست داد، اما وجود «توماس مولر»، «شواین اشتاینگر»، «مانوئل نویر» و «متس هاملس» از ژرمن ها تیمی پر از بازیکنان مهم ساخته است.
شاید «یواخیم لو» با این نفرات بتواند در یورو نیز چون جام جهانی به قهرمانی برسد.
لهستان: «روبرت لواندوفسکی» بهترین گلزن سال های اخیر بوندسلیگای آلمان که همراه با بایرن مونیخ موفقیت های متعددی را به نام خود نوشته است، کاپیتان و امید اصلی خط حمله تیم ملی لهستان محسوب می شود.
کرواسی: شاید بسیاری از کارشناسان برای کرواسی شانس چندانی قائل نباشند.با این حال این تیم در ترکیب خود بزرگانی چون «لوکا مودریچ»، «ماریو ماندژوکیچ»، «داریو سرنا» و «متئو کواچیچ» را دارد که هر تیمی آرزوی در اختیار داشتن این نفرات را دارد.
مرجع : ایرنا