به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۲۳ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب : ۱۰۹۲۴۲
لاریجانی: انقدر برای نمایندگان توضیح داد که گلویش گرفت!

انصافا ظریف در مذاکرات، زحمت کشید

گروه سیاسی: پس از آنکه وزیر امورخارجه گزارشی از روند اجرای برجام به نمایندگان ارائه داده و به سوالاتشان پاسخ داد، رئیس مجلس از او قدردانی کرد.
انصافا ظریف در مذاکرات، زحمت کشید
علي لاريجاني با اشاره به اينکه نمايندگان سوالات منطقه‌اي ديگري هم از ظريف دارند، گفت: پاسخ به اين سوالات با توجه به پيچيدگي اوضاع منطقه و مسائل فراواني که وجود دارد، وقت زيادي مي طلبد و جا دارد در جلسه ديگري خدمت آقاي ظريف باشيم. ايشان امروز هم با زبان روزه خيلي توضيح دادند و گلويشان گرفت! {در اين هنگام صداي سرفه‌هاي ظريف از تريبون شنيده مي شد} رئيس مجلس در ادامه با بيان اينکه مذاکرات هسته‎اي سخت و چند جانبه بود، خاطرنشان کرد: انصافا آقاي ظريف و همکارانش سخت زحمت کشيدند و من شخصا مي ديدم که چقدر تلاش مي کنند که حقوق کشورمان را بگيرند. کار سختي بود که يک کشور در مقابل چند کشور بودند و مذاکرات هم طولاني بود.

لاريجاني افزود: برآيند صحبت دوستان و سوالات و بيانات آقاي ظريف دو چيز است. يکي اينکه مجلس و دولت و شوراي نظارت بر برجام با دقت پيگير باشند که جلوي زياده خواهي آمريکا را بگيرند. چون آنها مرتب از لابي هايشان استفاده مي کنند که در منافع ما رخنه کنند. برخي شواهد در چند ماه گذشته نشان داد که آنها ترغيب مي شوند که از کانال‌هاي ديگري نه فقط هسته اي، فشارهايي به ما وارد کنند. مطابق مصوبه مجلس بايد با اين اقدامات نيز مقابله به مثل شود. بايد با دقت اين مسائل رصد شود که تباني براي اعمال فشار عليه ايران نشود.

وي با اشاره به اينکه برجام تبديل به قانون شده است، از لزوم اقتصاد پويا در سايه ديپلماسي اقتصادي ياد کرد و گفت: شنيدم که آقاي ظريف در همين جهت حرکت مي کنند که از آن حمايت مي کنيم. بايد فضاي آرامي در کشور ايجاد شود و با ترغيب سرمايه گذاران داخلي و خارجي اين مسير را هموار کنيم. همه بايد اهتمام کنيم. هم در وزارت خارجه و هم ما در مجلس تا مشکل همکاري بانک هاي بزرگ خارجي با ايران رفع شود. چرا که قراردادهاي بزرگ از طريق بانک هاي بزرگ، انجام مي شود. لاريجاني با تاکيد بر اهتمام ملي براي حل اين مسائل، ادامه داد: انشالله نتيجه گفت و گوي امروز، اين باشد که اراده ملي در کشور براي بهترين استفاده از توافق هسته اي صورت بگيرد.
مرجع : ایسنا