به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۲۶ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : ۱۰۹۵۰۵
به دنبال حادثه فلوریدا

برتری کلینتون بر ترامپ کاهش یافت

گروه بین‌الملل: نتایج نظرسنجی مشترک خبرگزاری رویترز و موسسه ایپسوس نشان می دهد که فاصله برتری «هیلاری کلینتون» نامزد دمکرات ها در مقابل «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواهان در انتخابات آتی ریاست جمهوری از زمان تیراندازی اورلاندو کاهش یافته است.
برتری کلینتون بر ترامپ کاهش یافت
به گزارش خبرگزاری رویترز، ترامپ، نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات 8 نوامبر (18 آبان) سیاست های دمکرات ها را در بروز وخیم ترین حادثه تیراندازی در تاریخ آمریکا مقصر دانست و تعهداتش را درباره جلوگیری از ورود مسلمانان به خاک آمریکا افزایش داد. نتایج این نظرسنجی که در فاصله زمانی جمعه تا روز سه شنبه (دیروز) انجام شد، نشان داد که کلینتون با نسبت 44.6 درصد در برابر 33 درصد از ترامپ جلوتر است که این نسبت در مقایسه با برتری 13 درصدی وی در پنج روز منتهی به شنبه به 11.6 درصد افت کرده است.

به نوشته رویترز، حمله فلوریدا که در آن فرد مسلحی 49 نفر از اعضای یک باشگاه شبانه را کشت و 53 نفر دیگر را زخمی کرد، تاثیری طولانی در رقابت ریاست جمهوری آمریکا داشته و نگرانی هایی را حوزه های مهاجرت، خشونت، تحمل مذهبی در رابطه با کمپین انتخاباتی که تاکنون بشدت منفی و خشونت آمیز بوده، برانگیخته است. بازپرسان فدرال اعلام کرده اند که «عمر متین» عامل این حمله که خود توسط پلیس کشته شد، احتمالا بدون وابستگی به هیچ گروهی به دیدگاه های افراطی گرویده بود و شاهدی وجود ندارد که نشان دهد وی از یک گروه خارجی از جمله داعش کمک یا دستور گرفته است.

ترامپ به بهانه این حمله، «باراک اوباما» رئیس جمهوری دمکرات آمریکا را به شکست در مقابله با «تروریسم اسلام گرایانه افراطی» متهم کرد و هشدار داد که سیاست های کلینتون درباره مهاجرت احتمالا حملات تروریستی در کشور را افزایش خواهد داد. وی بار دیگر خواستار جلوگیری از ورود مهاجران مسلمان به خاک آمریکا شد. ترامپ روز دوشنبه گفت: تا زمانی که کاملا به نحوه پایان دادن به تهدیدهای تروریستی پی نبرده ام، مهاجرت از مناطقی را که در زمینه حملات تروریستی علیه آمریکا، اروپا و متحدانمان سابقه دارند، تعلیق می کنم. این اظهارات با واکنش کلینتون مواجه شد و وی گفت که واکنش ترامپ دردسرساز است.

رویترز نوشت: کاهش محبوبیت کلینتون در نظرسنجی ها به دلیل افزایش محبوبیت ترامپ نیست. نسبت رای دهندگانی که می گویند به هیچ یک از نامزدها رای نخواهند داد، در هفته گذشته به طور مداوم افزایش یافته است. طبق متوسط نتایج نظرسنجی انجام شده در این پنج روز، حدود 22.4 درصد از رای دهندگان احتمالی هیچ یک از نامزدها را انتخاب نخواهند کرد. این رقم یک هفته پیش 20.6 درصد بود. این خبرگزاری افزود: به نظر می رسد لحن ترامپ درباره مسلمانان و امنیت ملی در گذشته به افزایش محبوبیت وی دست کم نزد جمهوری خواهان کمک کرده است. جایگاه وی در نظرسنجی های سال گذشته پس از حملات تروریستی در پاریس، سن برناردینو و کالیفرنیا، ارتقا یافت.

در چند ماه گذشته، نظرسنجی مشترک رویترز و ایپسوس نشان داد که اکثریت رای دهندگان جمهوری خواه گفته اند که بهترین گزینه حزبی آنها مقابله با تروریسم است و به ترامپ بیش از رقبای جمهوری خواه وی برای کسب کرسی فرماندهی کل قوا اعتماد دارند. بیشتر جمهوری خواهان همچنین از طرح ترامپ در ممانعت از ورود مسلمانان به آمریکا حمایت می کنند و این در حالیست که اکثریت آمریکایی ها مخالف آن هستند. نظرسنجی اخیر به صورت آنلاین از میان هزار و 63 نفر از رای دهندگان احتمالی و با بازه مورد قبول 3.5 درصد به عنوان معیار صحت یک نظرسنجی، انجام شد.