به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۲۶ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب : ۱۰۹۵۱۷
معاون وزیر کشور: اتاق فکر علیه دولت وجود دارد

حدادعادل هنوز مدرکی نداده است

گروه سیاسی: معاون سیاسی وزارت کشور تاکید کرد: برای ما فرقی نمی‌کند که استاندار خوزستان بومی باشد یا نه توان او برای پست استانداری ازهمه مهم‌تر است.در حال حاضر هم استانداری با سرپرست اداره می‌شود.
حدادعادل هنوز مدرکی نداده است
محمدحسین مقیمی با اشاره معرفی استاندار خوزستان با بیان اینکه هنوز این مسئله در دولت مطرح نشده است، اظهار داشت: ما هم منتظریم دولت استاندار مربوطه را تعیین کند و با اعلام دولت، آن را به اطلاع رسانه‌ها و افکار عمومی خواهیم رساند.

توان نیروها برای ما مهم است، نه بومی و غیربومی بودن
او در مورد اصرار نمایندگان برای معرفی استاندار بومی گفت: برای ما فرقی نمی‌کند که استاندار خوزستان بومی باشد یا نه، چراکه توان او برای پست استانداری از همه مهم‌تر است. در حال حاضر هم استانداری با سرپرست اداره می‌شود.

در صورت نیاز مدیران تغییر می‌کنند
مقیمی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت کشور باز هم تصمیمی برای تغییر مدیران استانی دارد، گفت: فعلاً تصمیمی برای تغییر نیست اما در صورتی که نیاز باشد حتما این کار را انجام می‌دهیم.

شورای نگهبان دلیل ابطال انتخابات اهر و هریس را هنوز به وزارت کشور اعلام نکرده است
معاون سیاسی وزارت کشور در مورد انتخابات اهر و هریس نیز گفت: در این مورد شورای نگهبان دلیل ابطال انتخابات را هنوز به وزارت کشور اعلام نکرده است.

جلسات کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مدتی است که برگزار نشده است
مقیمی در مورد جلسه کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: ما هم منتظریم نمایندگان مجلس دهم نمایندگان خود را به ما معرفی کنند تابتوانیم جلسات این کمیسیون را برگزار کنیم. برای همین مدت‌هاست که کمیسیون ماده ۱۰ احزاب برگزار نشده است.

توضیح در مورد پرونده تخلف رسانه‌ها در ایام انتخابات
وی در مورد شکایت وزارت کشور از برخی رسانه‌ها برای انتشار اخبار تبلیغاتی در دوره انتخابات مجلس گفت: ما شکایت خود را تقدیم قوه قضائیه کردیم و گویا در قوه قضائیه نیز پرونده‌ای در این راستا تشکیل شده است اما نمی‌دانم برای این افراد تعیین وقت شده یا خیر.

اگر گزارش روحانی به رهبر انقلاب از صداوسیما پخش شود، منتقدان تجدیدنظر می‌کنند
معاون سیاسی وزیر کشور در مورد اظهارات نوبخت در خصوص تشکیل اتاق فکر علیه دولت گفت: ما باید عملکرد دولت را دائماً به اطلاع مردم برسانیم، اما برخی دوست ندارند دولت کار خود را با موفقیت پیش ببرد و برای هدف خود هر تلاشی انجام می‌دهند. اگر گزارش روز گذشته آقای رئیس‌جمهور خدمت رهبر انقلاب به صورت کامل ازصداوسیما پخش شود، خیلی از منتقدان در رفتار خود تجدیدنظر خواهند کرد.

اتاق فکر علیه دولت حتما وجود دارد
مقیمی ادامه داد: حتماً کسانی هستند که این اتاق فکر را علیه دولت تشکیل می‌دهند در غیر این صورت سخنگوی دولت چنین مسئله‌ای را مطرح نمی‌کرد. وی با اشاره به موضوع حقوق‌های نامتعارف گفت: نباید فراموش کنیم برخی شرکت‌ها ضوابط و مقرراتی داشتند که طبق آن دریافتی برخی از مدیران نامتعارف بوده این قوانین مربوط به این دولت نیست، بلکه از قدیم وجود داشته، بنابراین قوانین باید اصلاح شود

حدادعادل هنوز مستندات خود را نداده است
مقیمی در پاسخ به این سوال که آیا در نهایت حداد عادل مستنداتی از اظهارات خود برای دخالت دولت در انتخابات مجلس ارائه کرد گفت: خیر این هم از همان مسائلی بود که نسبتی را به مدیران دولتی که یک انتخابات خوب را برگزار کردند می‌دهند و بعد قادر به ارائه مستندات نیستند یا می‌گویند منظور ما چیز دیگری بوده است.

بدون مستندات کافی هر حرفی را مطرح نکنیم
وی افزود: وقتی بحث دخالت دولت در انتخابات را مطرح می‌کنیم باید استدلال‌های لازم را داشته باشیم چرا که این مسئله در اذهان مردم باقی می‌ماند. آقای حداد اگر مدارکی داشتند ارائه می‌کردند. بهتر است همه ما در مصاحبه‌های خود دقت کنیم و بدون مستندات کافی هر حرفی را مطرح نکنیم.
مرجع : ایلنا