به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۲۶ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : ۱۰۹۵۲۰
کری:جان کری به روسیه هشدار داد

صبر ما درباره سوریه به ویژه اسد حدی دارد

گروه بین الملل: وزیر امور خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) به روسیه هشدار داد، صبر آمریکا در خصوص جنگ سوریه و سرنوشت بشار اسد در حال تمام شدن است.
صبر ما درباره سوریه به ویژه اسد حدی دارد
به گزارش خبرگزاری فرانسه، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی در جریان سفر به نروژ گفت: روسیه باید درک کند که صبر ما بی‌نهایت نیست و در حقیقت صبر درباره این که آیا بشار اسد پاسخگوی اقداماتش خواهد بود یا خیر بسیار محدود است. به گزارش العربیه، جان کری در این اظهارات خود در جریان اجلاس اسلو درباره حل‌وفصل جنگ در سوریه گفت: ممکن است آتش‌بس در سوریه موفقیت آمیز نباشد و روسیه مشخصا باید فشارهای بیشتری بر بشار اسد به منظور احترام به آتش‌بس و اجازه به تحویل کمکهای انسانی وارد کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین درباره چالش مبارزه با گروه های تروریستی و افراطگرا سخن گفت اما این مساله را که جهان وارد "جنگ تمدنها" میان غرب و جهان اسلام شده رد کرد. وی افزود: این وضعیت جنگ تمدنها نیست بلکه جنگی میان خود تمدن انسانی و بربریت است، جنگی میان تمدن و استثمار سیاسی اساسی و مجموعه ای از وحشی گری قرون وسطایی و فاشیسم مدرن به طور همزمان است.

کری همچنین گفت که مهم است ایران از نفوذ خود بر دولت سوریه استفاده کند تا "تحویل کمکهای انسانی و آتش‌بس شکننده با گروه های مخالف میانه‌رو" را تضمین کند. جان کری گفت، آتش‌بس سوریه "متزلزل و در خطر" است و "حیاتی است که یک ترک مخاصمه واقعی در سوریه برقرار شود".

کری ادامه داد: ما همچنین آماده هستیم که اعضای مخالفان سوری را نیز که در تداوم خشونتها در سوریه دست داشته‌اند پاسخگو کنیم. وی افزود: اکنون زمانی حیاتی برای سوریه است و ما خیلی سخت تلاش می کنیم که ببینیم آیا می توانیم در یک یا دو هفته آینده توافقی را رقم بزنیم که ظرفیت اجرای کامل تر آتش‌بس و تحویل کمک‌های انسانی در سراسر سوریه را داشته و طرفین را به پای میز مذاکره به منظور آغاز مذاکرات درباره گذار سیاسی بیاورد.
مرجع : ایسنا