به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۱:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۲۷ ساعت ۰۲:۱۵
کد مطلب : ۱۰۹۵۴۴
فرانسه و رستگاری در دقیقه 90

پيروزي فرانسه با چاشني شانس

گروه ورزشي: برای دومین بار در عرض 5 روز، فرانسه در ثانیه های پایانی بازی رستگار شد. این بار دو ستاره تیم دشان که بازی را از روی نیمکت آغاز کرده بودند، درخشیدند و یکی از آنها گل برتری را برای تیمش به ثمر رساند.
پيروزي فرانسه با چاشني شانس
به گزارش "ورزش سه"، شاید گل گریزمان زیر سایه گل استثنایی دقیقه 96 دیمیتری پایه قرار گرفت ولی این گل دفاع سازمان یافته و متمرکز آلبانی را شکست و امید را به اردوی فرانسه بازگرداند. پس از آن بود که بار دیگر هافبک وستهام حرف آخر را زد و گل دوم را به ثمر رساند ولی نباید فراموش کرد که پاس 70 متری پوگبا بود که او را بار دیگر به قهرمان فرانسه تبدیل کرد.

شروع بازی کمی عجیب و غیرقابل پیش بینی بود. گریزمان و پوگبا که در بازی اول نمایش خوبی نداشتند، تنبیه شدند و از روی نیمکت بازی را آغاز کردند. دشان از روز جمعه تصمیم خود برای نیمکت نشینی این دو ستاره را گرفته بود ولی با وجود شایعات متعدد، کمتر مربی حاضر به چنین کاری می‌شود. به جای آنها دشان تصمیم گرفته بود به کینگلزی کومان و آنتونی مارسیال، دو مهاجم جوانش میدان دهد که در ترکیب 1-3-2-4 او جای می‌گرفتند.

نمایش فرانسه در بازی اولش نا امیدکننده بود. به نظر استرس و بی تجربگی به بازیکنان غلبه کرده بود ولی شب گذشته و در مارسی نیز پیشرفت خاصی در شاگردان دشان مقابل تیمی که انتظار می‌رفت با اختلاف قعرنشین جدول گروه خواهد بود دیده نمی‌شد. تا ضربه گریزمان در دقیقه 90 که به گل تبدیل شد، حتی یک شوت به سمت دروازه از سوی فرانسه به ثبت نرسید. در حقیقت تنها موقعیت گل فرانسه تا پیش از گل گریزمان، ضربه سر ژیرو بود که با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت. آلبانی تیم برتر زمین با تنها 37 درصد مالکیت توپ بود.

دشان خیلی سریع متوجه شد که تغییری در زمین نیاز است و پوگبا را به زمین فرستاد. او که برای بازی اول تنبیهشده بود، عملکرد پخته تر و حساب شده تری از خود به نمایش گذاشت و به نظر بیشتر با تیم هماهنگ بود. پس از ورود او، عملکرد فرانسه نیز بهبود یافت. با حضور پوگبا در زمین،‌کومان یک موقعیت عالی را با ضربه سر به بیرون زد و اولیویه ژیرو نیز صاحب دو موقعیت روی ارسال های هوایی شد که دومی به تیر دروازه برخورد کرد. پوگبا نیز می‌توانست گلزنی کند ولی ضربه او در شرایط سختی زده شد و با اختلاف به بیرون رفت. میزبان یورو باز هم موقعیت‌هایی داشت ولی بی دقتی در ضربات پایانی مانع گلزنی آنها شده بود.

فرانسه در نیمه دوم بهتر کار کرد ولی به نظر تیمی نمی‌رسید که بتواند مدعی اول قهرمانی باشد. آلبانی نیز بر خلاف انتظارات ظاهر شد و بارها دروازه فرانسه را تهدید کرد ولی خستگی در نهایت مانع دفاع به موقع آنها در صحنه گل گریزمان شد. به نظر می‌رسید آلبانی به استحقاقش برسد و یک امتیاز از این بازی کسب کند ولی پاهای خسته ی آنها توان دفاع کردن مقابل گریزمان و پایه را نداشت. گل اول مثل آب یخی بر روی بازیکنان آلبانی بود که در بازی آخر باید مقابل رومانی قرار بگیرند و برای اینکه به عنوان یکی از بهترین‌ تیم‌های رده سومی رقابت‌ها با جام خداحافظی کنند به پیروزی نیاز خواهند داشت.

فرانسه اما، برتری دو گله در این دیدار کار را راحت کرد. آنها اولین تیمی هستند که صعود به دور یک هشتم یورو را قطعی کردند و حالا تساوی مقابل سوئیس، صدرنشینی آنها را قطعی خواهد کرد. برنامه دشان برای تحت فشار قراردادن بازیکنانش کاملا موفق بود ولی آنها برای کسب سومین قهرمانی شان در یورو،‌ به تلاش بسیار بیشتری نیاز دارند.