به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۵۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۲۷ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : ۱۰۹۵۵۴
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس هشتم:

از احمدي‌نژاد مي‌پرسم با ۱۴۰۰ ميليارد دلار چه كرديد؟

گروه سياسي- رسانه‌ها: سخنان جنجالي سيدفاضل موسوي، عضو کمیسیون اصل 90 مجلس هشتم درباره علت عدم رسیدگی به پرونده‌های قضایی احمدی‌نژاد که گفت دسترسی او به پرونده‌های وزارت اطلاعات مانعی برای بررسی تخلفاتش است، سبب شد تا به سراغ وي برويم و تا از جزئيات ماجرا با خبر شويم. وي با اعتقاد كامل به سخنانش گفت: مدارك در كميسيون اصل 90موجود است. مشروح گفت‌وگوي قانون را با سيد‌فاضل موسوي در زير مي‌خوانيد:
از احمدي‌نژاد مي‌پرسم با ۱۴۰۰ ميليارد دلار چه كرديد؟
 اظهاراتي كه در رابطه با احمدي‌نژاد و اسناد وزارت‌اطلاعات بيان‌كرديد، صحت داشت؟
بله و اين مدارك در كميسيون اصل 90 نيز وجود دارد. برداشت من از ماجراي احمدي‌نژاد اين است كه وقتي با اين همه حجم تخلفات كسي، به پرونده‌ او رسيدگي نمي‌كنند، به طور حتم اين ماجرا وجود دارد.
 اين موضوع در زمان مجلس هشتم پيگيري نشد؟
تخلفات مشخص بود. اين موضوع پيگيري و در گزارشي داخل مجلس قرائت و در ادامه نيز پرونده به قوه‌قضاييه ارايه شد. 
 براي بيان اين اظهارات فشاري بر شما نياوردند؟
خير.من تحليل خودم را از ماجرا بيان كردم و به آن اعتقاد دارم. در آن زمان من به وزير وقت گفتم شما به اين موضوع بذل توجهي نكرديد؟ به من پاسخ داد كه دل‌شما خوش است!دستور داده بود من را به وزارتخانه راه ندهند!اين اقدامات كار ساده ‌اي نبود و هر كسي نمي‌توانست به راحتي انجام دهد چرا كه وزير با تاييد رهبري بر سركار مي‌آمد و احمدي‌نژاد جلوي اين وزير ايستاد و او را به سر كار راه نداد.
 اين موضوعي كه از جانب شما مطرح شده ،به سي‌دي قرمز ارتباطي نداشت؟
اين موضوع كه من مطرح كردم را نيز شايد برخي روزنامه‌ها به آن دست پيدا كرده‌باشند. بازهم از آقاي احمدي‌نژاد مي‌پرسم كه شما 1400 ميليارد دلار از ذخاير نفت‌وگاز ما برداشت كرديد و بايد پاسخ دهيد كه چكار كرديد.احمدي‌نژاد نصف اين مقدار را به خارج فروخت و باقي آن را در داخل به بازار ارايه كرد و پول گرفت بايد بگويد كه آن را كجا هزينه كرد.
 آيا كميسيون اصل 90 مجلس دهم مي‌تواند اين موضوع راپيگيري كند؟
اميد فراواني به اين تغييرات داشتيم ولي با كشمكش‌هايي كه بر سر انتخاب كميسيون‌ها و هيات رييسه‌پيش آمد،ترديد كردم كه اين مجلس هم پتانسيل بررسي اين موضوع را داشته باشد. افرادي با ليست اميد وارد مجلس شدند ولي امروز از اين حقيقت دوري مي‌كنند،بنابراين امكان اينكه در مسائل گونا‌گون ديگر نيز اينگونه عمل كنند،وجود دارد.
 با وجود اين حجم تخلفي كه شما از احمدي‌نژاد نام‌مي بريد، آيا او توانايي حضور در انتخابات سال 96 را دارد؟
احتمال حضور احمدي‌نژاد در انتخابات سال 96، پنج درصد است. برخي داستان حضور او را خبري مي‌كنند تا جريان رقيب را برهم بزنند براي همين وي را همراهي مي‌كنند تا به سادگي در شهرهاي مختلف سخنراني كند.احمدي نژاد با وجود اينكه مي داند همچين جايگاهي ندارد ولي قصد دارد نقش رييس دولت اصلاحات را بازي كند.او خوب مي‌داند به خاطر 11‌روز خانه نشيني و اقدامات ديگري كه داشته‌است نمي‌تواند و نمي‌گذارند به عرصه بيايد.احمدي‌نژاد امروز نيز براي مشايي سنگ‌تمام مي‌گذارد و تفكرات خاص خود را دارد در صورتي‌كه حاكميت تصور ديگر دارد.در آخر اشاره كنم اگر احمدي‌نژاد بنا به همان 5درصد هم در انتخابات ورود كند براي بازي در نقش رييس دولت اصلاحات است و مي‌خواهد فردي را معرفي كند براي رياست جمهوري و در ادامه مدعي شود كه فردي رييس‌جمهورساز است.

محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۷ ۱۵:۴۷
احتمالا گذاشته تو صندوق دولت
روحانی داده به مدیران بالایی با حقوق 000 000 250 (339033)
رها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۷ ۱۹:۵۶
نه 250 میلیون تومان نه رقمش و نا فازش با 3000 میلیلارد و 2.7 میلیارد یورو نمی خونه. به نظرم بعضی وقتا سکوت بد چیزی نیست. بچه ای که شلوارشو خیس کرده به بچه ای که آب دهنش ریخته نباید بخنده (339045)
علی منفرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۸ ۰۴:۰۵
ای راست گفتی؛ این بهار نیوز باید از سایت حرف راست الگو بگیره که صادقانه و بدون پرده حرف می زنه (339065)
نروژی مقیم ایران
۱۳۹۵/۰۳/۲۷ ۱۵:۵۹
این مثنوی وزین و بالا بلند اختلاس و سوء استفاده ها به نظرم هیچگاه پاسخ درستی برای این ملت بخت برگشته نداشته و نخواهد داشت همچنان که هیچ نام و نشانی از اسامی افراد در جیب رییس دولت قبل برون نگشت.
یاد شعر فقید پروین اعتصامی زنده می شود که:
ما را به رخت و چوب شبانی فریفتند .......... (339034)
رضا .ف
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۳/۲۷ ۱۶:۰۳
ظاهرأ قانون و تنبیه برای بدبخت بیچاره هاست و دانه درشتها و افراد خاص مصونیت آهنین دارند .مگر انقلاب نشد که پارتی و رشوه و رانت نباشد .مگر قرار بر یکسان بودن همه در برابر قانون نبود .چرا مردم رو به انقلاب و نظام بدبین میکنید .مگر علی (ع) برای عقیل برادرش از بیت المال استثنا قائل شد .مردم رو نا محرم ندانید .محمود اگر تخلف نکرده چرا داوطلبانه به دادگاه نمیاید او که ادعای شجاعت داشت و دارد پس حتمأ مشگلات زیادی دارد که نمیاید ویا از قبل گروکشی کرده و تهدید به افشا گری نموده این خصلت اوست . (339035)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۷ ۱۶:۴۱
میشه مشخص کنید کدوم یکی از آرمان های انقلاب بهش رسیدیم که قابل دفاع باشه؟مردم انقلابی به چی دلشون خوش باشه؟ (339036)
یک ایرانی
United States
۱۳۹۵/۰۳/۲۷ ۱۶:۴۹
مگه اصلا مهمه، الان موضوعی مهم تر از حجاب خاتم ها و لباس جوونا نیست. ولش کن اقا، تمام تمرکز پلیس و دستگاه قضایی باید روی مسئله حجاب باشه. اصلا این پولا مهم نیست. دوباره نفت میفروشیم پول در میاریم میدیم بقیه .... هم استفاده کنن. (339037)
عالیان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۷ ۱۷:۲۶
چرا؟؟؟ واقعا چرا ؟؟؟ چرا شماها اینقدر از دکتر می ترسید و هر روز علیهش مطلب میذارید؟ اگه جایگاه مردمی نداره چرا از اومدنش توی انتخابات اینقدر میلرزید؟!!! (339038)
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۷ ۲۳:۳۲
از خرابیهایی که برای مملکت به بار میاره می ترسیم و گرنه از اومدنش به انتخابات استقبال می کنیم تا ببینیم بدون دوپینگ و حمایتهای خاص چقدر رای میاره.اگر بیاد خیلیها بخاطر نه بزرگ بهش به رقیبش رای سلبی می دهند. (339051)
شاهین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۸ ۰۰:۵۳
دقیقا (339056)
کـــــوروش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۸ ۰۰:۵۴
ترس در دل و جان سرمایه دارها و غرب زده ها موج میزنه (339057)
دعوت از احمدی نژاد به بازی دو سر باخت!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۸ ۰۲:۴۵
این دکتر شما که اینقدر شجاعه چرا رفته ولنجک مخفی شده؟؟؟چرا می ترسه با یه روزنامه داخلی مصاحبه کنه؟؟؟ ما همه تلاشمون رو می کنیم که احمدی نژاد رو ترغیب کنیم تا کاندیدا بشه و اگه کاندیدا نشه یعنی باز ترسیده و این یعنی شکست و اگه کاندیدا هم بشه به ضرس قاطع شکست در انتظارش هست پس بازی دوسر باخت احمدی نژاد رو پیشاپیش به شما و طرفداران احمدی نژاد تبریک می گیم!!! (339061)
امیر م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۷ ۱۷:۲۹
با سلام
این بنده خدا یا نمی داند و یا خودش را به نادانی زده است.درآمدهای دولت به خزانه واریز می شود و دریافت وجوه از خزانه نیز براساس قانون بودجه و زیر نظر دیوان محاسبات که زیر مجموعه دولت هم نیست صورت می پذیرد ،اگر پولی غیرقانونی خرج شده است دیوان محاسبات و مجلس باید پاسخگو باشد.اگر هم دولت براساس قانون بودجه پول برداشت کرده قانونا کسی مقصر نیست.برای انتاد از احمدی نژاد هزار راه بهتر و آسانتر و معقول وجود دارد ،توسل به این شیوه ها منسوخ شده است (339039)
urmia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۷ ۱۹:۵۲
شما هم یا نمی دانی یا خودت را به ندانستن زدی. موضوع از اونجا نشات گرفته که دولت آقای احمدی نژاد 70% تفریق بودجه داشته. یعنی یه چیزی تصویب شده و چیز دیگری هزینه شده و یا معلوم نیست چطور هزینه شده؟ (339043)
یک ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۷ ۲۱:۵۵
شما عزیزم حافظت ضعیفه. آقای دکتر احمدی نژاد دیوان محاسبات رو تعطیل کرد. خدا خیر به روحانی بده دوباره این سازمان رو فعال کرد (339046)
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۷ ۲۳:۳۷
کدوم دیوان محاسبات؟! همونی که رحیمی یک مدت رییسش بود؟! خب معلومه دستشون تو یک کاسه بوده. این آقا هم گناه نمایندگان را نشسته.اصلا یکی از دلایل نه به این آقایان نماینده در ۷ اسفند مماشات و عدم نظارت بر دولت قبل بود.اما این دلیل نمی شه که تخلفات فاعل کار یعنی احمدی و دولتش را نادیده بگیریم. (339052)
خندان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۷ ۲۳:۴۵
دوست عزیز، توجیه جالب و خنده آوری بود خوب است بدانی که هر قوه ای باید پاسخگوی عملکرد خود باشد.دولت احمدی نژاد باید پاسخ دهد 1400میلیارد دلار در آمد کشور را کجا هزینه کرده و مابه ازای بیرونی آن را نشان دهد. و مجلس نهم و دیوان محاسبات نیز باید پاسخگوی عدم نظارت خود بر دولت باشند.ما معنقدیم یک دست بودن حاکمیت در دوره احمدی نژاد باعث فساد نه بلکه غارت کشور شده است وتمام مسئولان وقت کم و بیش در این قضیه مقصرند. (339054)
پرسش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۸ ۰۳:۲۳
از پرونده بابک زنجانی چه خبر؟؟؟از پرونده مرتضوی در تامین اجتماعی چه خبر؟؟؟از پرونده پول های به سرقت رفته توسط امریکا با اهمال احمدی نژاد و دوستان چه خبر؟؟؟ از پول های حیف شده در داخل و خارج کشور چه خبر؟؟؟ از پول های میل شده در داخل و خارج کشور چه خبر؟؟؟احمدی نژاد و دیوان محاسبات و مجلس و قوه قضاییه و... باید پاسخگو باشند! (339064)
قلیدون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۷ ۱۷:۴۳
تا موقعی که به کلید روحانی امید بسته اید هیچ کاری نمی شود کرد . تنها راه حل شکستن قفل است . (339040)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۷ ۱۸:۲۵
باباشماچراانقدرازاحمدی نژادمی ترسیدشماکه سال هشتادوهشت گفتیداحمدی نژادباتقلب رای آوردالان که دیگه انتخابات دست شماست شماهم که انسان های پاک ونظیفی هستیدونمی زاریدتقلب بشه دیگه چتونه؟البته شایدم همون موقع خودتونم می دونستیدتقلب دروغه. (339042)
urmia
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۷ ۱۹:۵۳
تا وقتی که عوام وجود دارند و تا وقتی عوام فریب وجود دارد باید از هر چیزی ترسید. (339044)
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۷ ۲۳:۴۲
اتفاقا میخواهیم سال بعد بیاد تا خودش و معدود هوارانش از این توهم در بیان. اونوقت میبینه که بدون حمایتهای خاص چقدر رای داره.اتفاقا اون خودش میترسه بیاد و کسی دیگر را جلو میفرسته. حمایت برخی اعضای شورای نگهبان از محمود خان و توزیع سیب زمینی و سهام عدالت شب انتخابات و قطع سرویس اینترنت و پیامک هم دروغ بود؟! (339053)
اميد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۸ ۰۰:۰۷
مردم از اين نارحتند كه اين ادم كشور را ويران كرده ومتاسفانه در هيچ دادگاهي حاضر به پاسخ گويي نيست ان وقت تو وامثال تو مي گويي از او مي ترسند؟!!!! (339055)
دعوت از احمدی نژاد به بازی دو سر باخت!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۸ ۰۳:۰۸
شما از جانب ما وکیل باشید و احمدی نژاد را ترغیب کنید بیاد کاندیدا بشه و نترسه! بهش امید بدید و بگین اون می تونه رای 5 میلیونی سال 84 رو تکرار کنه! اگه کاندیدا نشه ما طرفدارای اصلاحات مجبوریم کمپین دعوت از احمدی نژاد رو در آینده نزدیک راه اندازی کنیم و اگه باز کاندیدا نشه یعنی وحشتناک ترسیده که شاید نتونه رکورد رای 5 میلیونی سال 84 رو هم تکرار کنه؟؟؟ (339063)
11
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۷ ۲۲:۳۵
سالها بعد مردم از کشور های دیگه با کلنگ و گنج یاب تمام ایران رو میگردند دنبال گنج شاه سلطان محمود! (339047)
جاوید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۷ ۲۳:۱۳
بهار؛ دو تا در میون پیامای منو تأیید می کنی، اینه آزادی بیان!
من موندم این شخصیت های عتیقه رو از کجا پیدا می کنی میری سراغشون
1400 میلیارد دلارو از کحا درآوردید!!!
در ضمن در مورد سید حسن هم که هم دائماً از ایشون با نام "یادگار امام" یاد می کنید می خوام بدونم شماها با این مواضعتون چقدر امام خمینی رو قبول دارید که سعی می کنید از اسم و رسمش سوء استفاده کنید (339048)
نصری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۷ ۲۳:۱۵
چرا اینقدر از نام احمدی می ترسید این سه سال چکار برای مردم کردی هی از احمدی حرف می زنی (339049)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۷ ۲۳:۲۱
به نظرم باتوجه به اینکه اصولگرایان افراطی شمشیر را از رو بسته اند و خود را به آب و آتش می زنند تا مردم را سرخورده کرده و جلوی مشارکت حداکثری در انتخابات 96 را بگیرند باید موضوع بگونه ای طرح شود که یاس و ناامیدی را تقویت نکند بلکه فضایی فراهم سازد که هر کسی حق خود بداند غارتگران بیت المال را هرکجا دیدند یقه شان را بگیرند و سوال کنند چرا به ملت و بیت المال خیانت کردید؟چرا کشور را به روز سیاه انداختید؟ با ویران کردن کشور و ترویج گداپروری چه اهدافی داشتید؟! و ... (339050)
شاگردعلی مطهری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۲۸ ۰۱:۳۵
اینکه احمدی نژادازبدوورودبه انتخابات ریاست جمهوری وحتی درشهرداری تهران تخلفات زیادی رامرتکب شده وبه فرموده دکترعلی مطهری درفتنه 88باهتاکیهاوحرمت شکنیهاآغازگرفتنه بوده ودرادامه باقانون شکنیهای فراوان سرمایه های عظیمی رابربادداده تردیدی نیست امااراده ای جهت بررسی دقیق عملکرهای ایشان وجودنداردواین موجب بی اعتمادی شده ومیشوذ!دراین راستامجلس دهم رسالت عظیمی داردکه اگرپایبندنباشداقتدارش کمرنگ ووجودش بی معناجلوه مینماید!به هرحال رطب خورده های معنوی ومادی کی منع رطب کنند؟! (339060)
مسعود
Romania
۱۳۹۵/۰۳/۲۸ ۰۲:۵۹
الان توقع دارید مردم از احمدی نژاد بترسند و به روحانی رای بدن.
کور خوندید.
وقتی توکل روحانی از خدا به کدخدا و برجام باشه، همون برجام میشه نقطه ضعف دولت فخیمه. (339062)