به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۱۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۲۸ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۱۰۹۵۸۲
میزان حقوق در اعتبار کارت‌ها تاثیرگذار است

جزییات توزیع «کارت خرید کالای فرهنگیان»

گروه اقتصادی: معاون اداره کل پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش جزییاتی از توزیع کارت خرید کالای ایرانی ویژه فرهنگیان، نحوه دریافت آن و امکان مجدد فرهنگیان برای ثبت‌نام را تشریح کرد.
جزییات توزیع «کارت خرید کالای فرهنگیان»
اکبر حاجیلو در تشریح جزییات کارت خرید کالای ایرانی ویژه فرهنگیان گفت: کارکنان پیمانی و رسمی آموزش و پرورش مشمول دریافت کارت هستند و در حال حاضر ۷۵ هزار کارت صادر شده و هم‌اکنون در شعب بانک ملی موجود است و فرهنگیانی که ثبت نام کرده‌اند، می‌توانند از شعب بانک‌ها کارت خود را دریافت کنند. وی با اشاره به اینکه فرهنگیان می‌توانند با مراجعه به سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت، اسامی و مکان فروشگاه‌ها را استخراج کنند، افزود: بازپرداخت تسهیلات اعطایی ۲۴ ماه و سود تسهیلات اعطا شده ۱۲ درصد از زمان خرید است.

معاون اداره کل پشتیبانی آموزش و پرورش با بیان این مطلب که وزارت آموزش و پرورش و بازنشستگان در اولویت دریافت این کارت هستند، اضافه کرد: این کارت مخصوص خرید کالاهای ایرانی است و فرهنگیان حتما باید به فروشگاه‌های معرفی شده وزارت صنعت و معدن مراجعه کنند و در سایر فروشگاه‌ها استفاده از این کارت‌ها امکان‌پذیر نیست. حاجیلو با بیان این مطلب که سقف اعتبار کارت‌ها، ۶ میلیون تومان است، خاطرنشان کرد: به میزان حقوق دریافتی فرهنگیان اعتبار کارت تغییر می‌کند؛ یعنی فرهنگی باید توان بازپرداخت اقساط را داشته باشد و اگر حقوقش به میزانی نباشد که پرداخت 24 قسط در توان فرد نباشد، اعتبار کارت کاهش می‌یابد. البته ما سعی کردیم، همکاران سقف این کارت را دریافت کنند.

معاون اداره کل پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از امکان مجدد ثبت‌نام فرهنگیان برای دریافت کارت خرید کالا خبر داد و گفت: در حال حاضر به استان‌ها ابلاغ کرده‌ایم که اگر فرهنگی درخواست داشته باشد، ادارات کل استان‌ها اسامی را برای بانک بفرستند و تقاضای صدور کارت جدید داشته باشند.
مرجع : ایلنا