به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۲۸ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب : ۱۰۹۵۸۳
وزیر کار خبر داد؛

مذاکره با قوه قضاییه برای محکومیت‌ کارگران

گروه جامعه: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی می‌گوید به دنبال صدور احکام محکومیت برای کارگران معدن بافق با قوه قضاییه مذاکراتی داشته است تا از صدور احکام غیر متعارف در خصوص مسائل کارگری جلوگیری شود.
مذاکره با قوه قضاییه برای محکومیت‌ کارگران
علی ربیعی درخصوص حکم شلاق برای ۱۷ کارگرمعدن طلای آق دره و تعدادی از کارگران معدن زغال سنگ بافق یزد،گفت: طی نامه و مذاکره با قوه قضاییه به این نکته تاکید شد که از احکام غیرمتعارف درزمینه مسائل کارگری جلوگیری شود، یعنی ناامنی ها به مسائل صنفی توسعه داده نشود؛ البته قوه قضاییه هم همکاری های خوبی دراین زمینه تا کنون داشته اند. وی با اشاره به اینکه احکام صادرشده برای کارگران معدن زغال سنگ بافق یزد به تعلیق درآمده، افزود: وزارت تعاون البته پیشنهاد تبدیل حکم را هم داده است، البته درخصوص کارگران معدن طلای آق دره تکاب هم متاسفانه آنچه که درفضای مجازی در قالب ۲ عکس مطرح شد، به هیچ عنوان مشخص نبود که این عکس ها مربوط به چه چیزی است.

ربیعی با تاکید براینکه مسئله شلاق برای کارگران به هیچ عنوان پذیرفته شده نیست، گفت: به طورحتم درمسائل صنفی اجرای اینگونه احکام قابل پذیرش نیست، هرچند که وظیفه صدور و اجرای حکم بر عهده وزارت تعاون نبود، اما تاکنون تلاش های بسیاری صورت گرفته تا مسائل صنفی در چارچوب ۳ جانبه گرایی حل و فصل شود؛ البته قوه قضاییه هم تا کنون همکاری قابل قبولی داشته است.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی که با خانه ملت گفت‌وگو می‌کرد، با اشاره به اینکه درقانون کار حق اعتراض به مسائل صنفی برای کارگر محفوظ است، گفت: البته شیوه اعتراض از اهمیت بسزایی برخوردار است، یعنی شیوه های اعتراض باید به نوعی مسالمت آمیز باشد؛ البته باید قوانین مرتبط بااعتراض ها رسمی تر و منظم تر باشد تا مطابق با چارچوب ها خللی درنظم عمومی ایجاد نشود.
مرجع : ایلنا