به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۳:۱۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۳۰ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب : ۱۰۹۷۰۷
رییس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت تشریح کرد

آغاز فصل وبا/ رصد کامل بیماری در کشور

گروه جامعه: رییس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال موردی از وبا در کشور مشاهده نشده است، بر لزوم رعایت موازین بهداشتی در استان‌های در معرض خطر بویژه استان‌های مرزی تاکید کرد.
آغاز فصل وبا/ رصد کامل بیماری در کشور
دکتر محمد مهدی گویا در خصوص آخرین وضعیت شیوع و کنترل بیماری وبا در کشور از ابتدای سال تا کنون، گفت: خوشبختانه امسال هنوز هیچ موردی از وبا در کشور گزارش نشده است. البته هنوز زمان زیادی باقی مانده و فصل وبا تازه شروع شده است. اما نکته‌ای که اهمیت زیادی دارد، این است که ما سه ماهه اول سال را بدون مشاهده موردی از این بیماری پشت سر گذاشتیم؛ در حالی که ما و سازمان بهداشت جهانی به خاطر وضعیت ویژه عراق در این مورد، بسیار نگران بودیم. وی افزود: این امر ثمره تلاشی همگانی است. هزاران نفر از نیروهای وزارت بهداشت در تلاش هستند که سلامت آب را آزمایش و بیماری را کنترل کنند تا موردی از این بیماری مشاهده نشود.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت همچنین به مردم توصیه کرد: ساکنین استان‌هایی که در معرض ابتلای به وبا قرار دارند به توصیه‌های بهداشتی به دقت عمل کنند. همچنین از سلامت آب آشامیدنی و مواد غذایی مطمئن شوند و شست‌و شوی مرتب دست‌ها را نیز مد نظر داشته باشند. وی تاکید کرد: وقتی موضوعی توصیه می‌شود حتما اهمیت دارد. بنابراین لازم استان‌های در معرض خطر بویژه استان‌های هم‌مرز با عراق، افغانستان و پاکستان به توصیه همکاران وزارت بهداشت توجه کنند.
مرجع : ایسنا