به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۳۰ ساعت ۰۹:۱۷
کد مطلب : ۱۰۹۷۰۸

۳۰۰هزار پناهجوی آفریقایی در راه اروپا

گروه بین الملل: سازمان کنترل و نظارت بر مرزهای اروپا (فرونتکس) برآورد می‌کند که در ماه‌های آتی، هر هفته حدود ۱۰ هزار تن خود را از لیبی و با عبور از مدیترانه به اروپا برسانند.
۳۰۰هزار پناهجوی آفریقایی در راه اروپا
طبق ارزیابی آژانس نظارت بر مرزهای اروپا (فرونتکس) حدود ۳۰۰ هزار پناهجو در سال ۲۰۱۶ با قایق از دریای مدیترانه به سمت اروپا خواهند رفت. روزنامه آلمانی "بیلد" به نقل از کلاوس روسلر، مدیر اجرایی فرونتکس نوشت: گمان می‌بریم که هر هفته ۱۰ هزار تن از لیبی وارد اروپا شوند. روسلر افزود: قاچاقچی‌ها پناهجویان را در قایق‌های کوچک به سمت اروپا می‌فرستند چون می‌دانند گشت‌های دریایی آنها را نجات می‌دهند و این راه حلی برای ورود آنهاست. کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرده که تا میانه ماه ژوئن ۲۰۱۶، بیش از ۵۰ هزار پناهجو با کمک قایق خود را به ایتالیا رسانده‌اند.

توماس دمزیر، وزیر کشور آلمان اخیرا گفته است که حدود یک میلیون جنگ‌زده در لیبی در انتظار سفر به اروپا هستند. دمزیر از تشکیلات حرفه‌ای قاچاقچی‌ها یاد کرده که با شگردهای کاملا به روز جابجایی آوارگان را سازمان‌دهی و هدایت می‌کنند.
سازمان بین‌المللی مهاجرت نیز برآورد وزیر کشور آلمان را تایید و اعلام کرده است، حدود یک میلیون مهاجر و پناهجو در لیبی در انتظارند. نماینده این سازمان در امور لیبی می‌گوید: البته کسی نمی‌داند چه میزان از آنها قصد ورود به اروپا را دارند.
به گزارش دویچه وله، در این میان، پیوسته آوارگان بیشتری در طی مسیر مدیترانه از لیبی به سمت ایتالیا جان می‌بازند و در دریا غرق می‌شوند. سازمان بین‌المللی مهاجرت می‌گوید، از آغاز سال ۲۰۱۶ تاکنون، ۳۴۰۰ تن در مدیترانه ناپدید شده‌اند و این رقم به مراتب از میزان سال گذشته بالاتر است. در مقایسه با پنج ماهه نخست سال ۲۰۱۵، این میزان ۱۲ درصد رشد داشته است. بیشترین تعداد قربانیان در ماه‌های آوریل، مه و ژوئن بوده که از هر هزار نفر، ۵۰ نفر در راه رسیدن به اروپا جان باخته‌اند. نظیر این آمار در سال ۲۰۱۵ در ماه‌های فوریه و آوریل مصداق داشت.
مرجع : ایسنا