به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۳۰ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب : ۱۰۹۷۱۴
لیگ جهانی والیبال

ایران برنده‌ی جنگ نیمکت‌های آرژانتینی

گروه ورزشی: تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی موفق به شکست شاگردان ولاسکو در تیم ملی آرژانتین شد.
ایران برنده‌ی جنگ نیمکت‌های آرژانتینی
تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود در هفته اول لیگ جهانی والیبال به مصاف شاگردان ولاسکو در تیم ملی آرژانتین رفت و اولین پیروزی خود را در لیگ جهانی 2016 کسب کرد. این برای دومین بار بود که ولاسکو بعد از ترک ایران رودر روی شاگردان پیشین خود قرار می گیرد. این دو تیم هر دو بازی گذشته خود برابرتیم های برزیل و آمریکا را واگذار کرده اند.

تیم ملی که در این بازی با لباس های سورمه ای به میدان رفت بازی را با ترکیب سعید معروف، میلاد عبادی پور، محمد موسوی، محمد جواد معنوی نژاد، عادل غلامی و شهرام محمودی آغاز کرد. آرژانتینی ها نیز با پوگلاخن، برونو، راموس، سوله، لیما و لوسیانو بازی را آغاز کردند. این بازی با قضاوت "والتر هوگو" از پرو و "جعفر علی" از بحرین برگزار شد.

ست اول 25-22 ایران
دو تیم نمایش یکسانی در ابتدای ست نخست داشتند اما از امتیاز 10 به بعد تیم ایران موفق شد دو اختلاف امتیاز ایجاد کند و 10-12 از حریف پیش بیفتد. با وجود اینکه تیم ملی ایران از حریف پیش افتاد اما آرژانتینی ها در دفاع و سرویس عملکرد بهتری داشتند. وقت استراحت فنی دوم این ست با کسب امتیاز 16 برای ایران به دست آمد و دو تیم در امتیاز 16-13 به استراحت رفتند. جای خالی سعید معروف کاپیتان تیم ملی ایران بازی را 20-17 به نفع ایران کرد. "پوگلاخن" با اشتباه معنوی نژاد از خط سرویس امتیاز مستقیم گرفت و بازی 22-20 به نفع ایران شد. محمدجواد معنوی نژاد موفق شد امتیاز 25 را برای ایران به دست بیاورد و ست اول 25-22 به نفع ایران به پایان برسد.

ست دوم 25-20 ایران
لوزانو در ست دوم از همان ترکیب ابتدایی استفاده کرد. سرویس محمد جواد معنوی نژاد بازی را در این ست 4-3 به نفع ایران کرد و در ادامه هم تیم ملی توانست دو امتیاز از حریف پیش بیفتد. بعد از وقت استراحت فنی اول تیم ملی اختلاف امتیاز خوبی را با آرژانتین ایجاد کرد و سرویس عبادی پور مستفیما تبدیل به امتیاز شد و ایران11-7 از حریف پیش افتاد مشکل حمایت ازمهاجم و توپ گیری بازیکنان ایران در این بازی هم به چشم می خورد. در ادامه این ست و در حالی که ایران 4 امتیاز پیش بود بازی به تساوی 17-17 رسید.

والیبالیست های ایران در ست دوم هم موفق شدند در امتیازهای پایانی بهتر عمل کنند و با رقم خوردن نتیجه 22-18 خولیو ولاسکو مجبور به گرفتن وقت استراحت شد. در امتیاز 23 علیرضا مباشری برای توپ گیری به زمین آمدو در نهایت هم این ست با نتیجه 25-20 به نفع ایران به پایان رسید. با پیروزی در این دو ست تیم ملی ایران کسب اولین امتیاز خود را در این رقابت ها قطعی کرد. تیم ملی که در ست اول هیچ دفاع موفقی برابر حریف نداشت در این ست 3 امتیاز را از خط دفاع کسب کرد.

ست سوم 25-21 آرژانتین
در ست سوم فرهاد ظریف به عنوان لیبرو به جای مرندی به میدان آمد. با وجود اینکه در ست سوم دو تیم تا امتیاز 8 باهم پیش رفتند اما آرژانتین موفق شد در ادامه ست 11 بر 8 از ایران پیش بیفتد و لوزانو مجبور به گرفتن وقت استراحت شود. آرژانتین زود تر از ایران به امتیاز 16 رسید و دو تیم با نتیجه 16 بر 13 به وقت استراحت فنی دوم رفتند. درست سوم نیز تعداد خطاهای آرژانتینی ها بیشتر از ایران بود. با وجود اینکه آرژانتین دو امتیاز از ایران پیش بود اما سرویس های خوب ایران بازی را به تساوی 18-18 رساند. در امتیاز20-19 میرزاجانپور به زمین آمد. با چند اشتباه بازیکنان ایران آرژانتین موفق شد با نتیجه 23-20 از ایران پیش بیفتد و در نهایت هم این ست را 25-21 به نفع خود به پایان برساند.

ست چهارم 25-13 آرژانتین
امتیاز اول در ست چهارم را محمد موسوی به صورت مستقیم از خط سرویس گرفت. آرژانتینی ها بعد از این امتیاز موفق شدند 4 امتیاز را کسب کنند تا لوزانو در همان ابتدای کار وقت استراحت بگیرد. آرژانتین اختلاف امتیاز خود را با ایران حفظ کرد تا وقت استراحت فنی نخست با نتیجه 8 بر 4 به نقع آرژانتین به دست بیاید. در ادامه هم حضور مهدوی به جای معروف برای ایران فایده ای نداشت و آرژانتینی ها 15 بر 10 پیش افتادند. آرژانتین 5 امتیاز دیگر به دست آورد و این تیم به امتیاز 20 رسید و بازی 20 بر 12شد تا شاگردان ولاسکو بازی باخته را به تساوی بکشاند. این ست را آرژانتین با 12 اختلاف امتیاز و با نتیجه 25-13 به پایان رساند. تعویض های پشت سرهم لوزانو و استفاده از بازیکنان ذخیره در ست های سوم و چهارم باعث شد شاگردان ولاسکو به بازی برگردند.

ست پنجم 15- 11 ایران
تیم ملی ایران که در دوست قبل مسابقه عملکرد غیرقابل قبولی داشت و تعویض های پیاپی لوزانو باعث برهم خوردن نظم تیمی ایران شده بود تلاش کرد ست پنجم را به سود خود به پایان برساند. در این ست حساس داور مسابقه به دلیل شادی بازیکنان دو تیم به هریک از آن ها یک کارت قرمز داد و بازی 5-4 به نفع آرژانتین شد. ملی پوشان ایران موفق شدند در ست پنجم 6-5 از حریف پیش بیفتند تا ولاسکو وقت استراحت بگیرد.

تیم ملی ایران روند امتیاز گیری خود را در ست پنجم ادامه داد و موفق شد 11-9 از حریف پیش بیفتد. در نهایت هم این بازی دشوار برای شاگردان لوزانو در ست پنجم 15-11به پایان رسید تا ایران اولین برد خود در لیگ جهانی 2016 را به سختی و با نتیجه 3 بر 2 کسب کند. آرژانتین در هفته آخر لیگ جهانی نیز با ایران هم گروه است و ولاسکو همراه با شاگردانش برای برگزاری بازی های هفته سوم باید به ایران بیایند. این دو تیم در المپیک 2016 ریو نیز هم گروه هستند و ایران در اولین بازی خود در المپیک باید با آرژانتین بازی کند. ایران در صورت برد این تیم در المپیک می تواند به جمع هشت تیم برتر این رقابت ها صعود کند. تیم ملی ایران در هفته دوم لیگ جهانی با تیم های صربستان، برزیل و بلغارستان هم گروه است و بازی ها به میزبان بلگراد صربستان برگزار می شود.
مرجع : ایسنا