به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۷
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۳۰ ساعت ۱۲:۰۶
کد مطلب : ۱۰۹۷۳۵
اخبار امنیتی عراق؛

جبهه‌های داعش برای جبران شکست فلوجه

گروه بین الملل: منابع نظامی عراقی اعلام کردند که تروریست‌های داعش به دنبال از دست دادن شهر فلوجه حملاتی را در مناطق مختلف علیه نیروهای عراقی انجام داده و 100 نظامی را در شمال رمادی محاصره کرده‌اند.
جبهه‌های داعش برای جبران شکست فلوجه
به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، رائد جودت شاکر، رئیس پلیس فدرال عراق اعلام کرد که نیروهایش دادگاه شرعی داعش در محله نزال در مرکز شهر فلوجه را کشف کرده‌اند که شامل سه زندان بوده است اما این زندان‌ها خالی از بازداشت شدگان بودند. نیروهای عراقی روز جمعه شهر فلوجه را آزاد کردند اما به گفته برخی منابع هنوز تروریست‌های داعش در برخی محله‌های این شهر هستند.

این نیروها روز شنبه بیمارستان "طالب الجنابی" در شمال فلوجه را از وجود داعش پاکسازی کردند. دستگاه مبارزه با تروریسم عراق در عین حال اعلام کرد که تروریست‌های داعش بخش‌های اعظمی از بیمارستان فلوجه را به آتش کشیده‌ بودند. شبکه الجزیره نیز به خبر دیگری درباره فلوجه پرداخته و به نقل از منابعی در ارتش عراق اعلام کرد که طی دو روز گذشته 301 تن از نیروهای دولتی در درگیری با داعش در فلوجه کشته شده‌اند.

پیش از این منابعی در فرماندهی عملیات فلوجه اعلام کرده بودند که درگیری‌ها علیه داعش حتی در محله‌های جنوبی شهر ادامه دارد. از سوی دیگر، استوارت جونز، سفیر آمریکا در عراق در بیانیه‌ای تأکید کرد: پیشروی نیروهای عراقی در فلوجه که اولین شهری است که به دست داعش اشغال شد بار دیگر نشان داد که نیروهای عراقی قادر به شکست داعش در میدان نبرد هستند.

وی افزود: آمریکا به رهبری ائتلاف ضد داعش برای حمایت از نیروهای عراقی افتخار می‌کند. ما همچنان به حمایت نظامی از عراق برای شکست داعش و ارائه کمک به آوارگان ادامه می‌دهیم. وزارت خارجه مصر و سوریه نیز روز شنبه از پیروزی ارتش عراق در فلوجه استقبال کردند. در همین راستا نیروهای عراقی با آغاز عملیات آزادسازی شهر القیاره در جنوب موصل و الشرقاط در شمال صلاح الدین موفق شدند روستای المسحک در شمال صلاح الدین را آزاد کنند.

الشرقاط آخرین مقر داعش در استان صلاح الدین است. به گفته شاهدان عینی در الشرقاط، داعش ایست‌های بازرسی و گشت زنی در این شهر را افزایش داده است. به گفته این شاهدان، داعش نگران انقلابی علیه خود در این شهر همزمان با نزدیک شدن نیروهای عراقی به جنوب و شمال شرق آن است. داعش روز شنبه مسئولیت انفجار شهرستان طوزخورماتو در استان صلاح الدین را که توسط عامل انتحاری انجام شد، برعهده گرفت.

داعش در بیانیه‌‌ای مدعی شد، عامل انتحاری این گروه به نام "ابوجراح انصاری" خود را در میان نیروهای پیشمرگ و داوطلب مردمی در شهرستان طوزخورماتو منفجر کرده است. این انفجار 12 کشته و زخمی برجای گذاشت. از سوی دیگر، یک منبع نظامی عراقی اعلام کرد که داعش 100 نظامی را در منطقه الزنکوره در شمال شهر رمادی، مرکز استان الانبار محاصره کرده است. به گفته منابع، تروریست‌های داعش به دنبال از دست دادن فلوجه جبهه‌های جدیدی باز کرده و حملاتی را علیه نیروهای عراقی در مناطق مختلف انجام داده‌‌اند. به گفته این منابع، داعش نیروهای عراقی را هدف حملات خمپاره‌ای خود قرار داده است.
مرجع : ایسنا