به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۳:۲۴
 
۳۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ساعت ۱۰:۳۲
کد مطلب : ۱۰۹۸۰۳
ادامه همان شایعه‌‌سازی‌ها علیه پدرم است

واکنش پسر حبیب به نامه منتشره در فارس

جعل نامه سياسي به نام يك هنرمند درگذشته!
واکنش پسر حبیب به نامه منتشره در فارس
گروه هنري: محمد محبیان فرزند حبیب که برای مراسم ترحیم پدرش به تهران آمده در مصاحبه‌ای با صدای امریکا انتشار نامه‌ای با امضای پدرش به احمدی‌نژاد در خبرگزاری فارس را ادامه شایعه سازی‌ها علیه پدرش ارزیابی کرد و تلویحا آنرا جعلی خواند.

به گزارش بهار، خبرگزاري فارس روز یکشنبه در خبري اختصاصي!! با انتشار نامه‌ای با متني کاملا سیاسی که اصالت ‌آن به دلیل فوت حبیب کاملا زیر سووال است و ادبیات نوشتاری این متن نیز به متون کیهان و رسانه‌های افراطی دلواپسان شبیه است تا نوشته یک خواننده موسیقی و ترانه سرا، سعی نمود تا از زبان مرحوم حبیب علیه اصلاح‌طلبان و در دفاع از احمدی‌نژاد و افراطیون سوژه‌ای درست کند که با اين واكنش فرزند حبيب، ساختگی و شايعه بودن این پروژه علیه یک هنرمند که دستش از دنیا کوتاه شده خیلی سریع لو رفت.





شرق هم نوشت: صبح روز گذشته در حالی مراسم ختم حبیب محبیان، خواننده پاپ، در مسجدجامع شهرک قدس تهران برگزار شد که ساعتی بعد، خبرگزاری فارس به خاطر آنچه «شبهات و ابهامات ایجادشده پیرامون بازگشت این نوازنده و خواننده ایرانی به کشور» نامید، متن نامه منتشرنشده او را خطاب به محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور دولت دهم، منتشر کرد. اما ذوق‌زدگی یاران احمدی‌نژاد از کشف سندی متقن دال بر نامه‌نگاری حبیب و محمود احمدی‌نژاد در حالی اتفاق افتاد که یک هفته قبل محمد محبیان، فرزند حبیب، در گفت‌وگو با یکی از تلویزیون‌های ماهواره‌ای خارج از کشور گفته بود: «پدرش هرگز به احمدی‌نژاد نامه ننوشته است». به‌هرحال اگر این نامه واقعی هم باشد، ‌انتشار آن در روزهای پس از مرگ حبیب محبیان، واکنش گسترده کاربران شبکه‌های مجازی را در پی داشته است.

البته اتفاق تازه‌اي نيست كه دولت‌ها با هنر، ابزاري، برخورد كنند و حالا موسيقي، هم در ماهيتش و هم در نوع استفاده‌اش از همه بلاتكليف‌تر است. بعد از فوت حبيب محبيان، حرف‌هاي زيادي درباره رابطه‌اش با دولت احمدي‌نژاد مطرح شد، از جمله اینكه اجازه ورود به ايران و قول مجوز برای ادامه فعاليت‌هايش توسط رئيس‌جمهور دولت قبل داده شده بود البته هیچ‌وقت به حبيب محبيان مجوزي داده نشد و ازاین‌رو او در اين سال‌ها هيچ كار رسمي‌ای ارائه نکرد؛ همان‌طور که حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی، در سخنانی که روز قبل در مراسم هفتم حبیب برگزار شد، به همین نکته اشاره کرد: «حبیب در طول دوران فعالیتش هنرمند بسیار کم‌حاشیه‌ای بود و چندسال پیش با وعده‌هایی که در دولت قبل داده شد، به ایران بازگشت اما متأسفانه این وعده‌ها عملی نشدند؛ او هنرمند مظلومی بود و ما از اتفاقی که برای او افتاد، متأسفیم. حبیب در طول دولت جدید درخواستی برای مجوز ارائه نداد. درهرحال رفتن او برای جامعه موسیقی ضایعه بزرگی بود، ما هم هنگامی‌که ایشان فوت کردند، مدام پیگیر این بودیم که ایشان را در تهران تشییع کنیم اما متأسفانه این امر محقق نشد و او در محل سکونتش دفن شد البته مردم در همان‌جا هم با حضور پررنگشان مراسمی باشکوه را برگزار کردند و نشان دادند که همیشه حامی هنرمندانشان هستند».

حالا بعد از درگذشت این خواننده، داستان به‌‌ايران‌آمدنش هم دست‌مایه‌ای شده برای بهره‌برداری سیاسی یاران رئیس‌جمهور سابق. البته دراین‌بین يك پرسش اساسي باقي مي‌ماند: اگر حبيب توسط احمدي‌نژاد به ايران بازگشت و اگر او از نظر سياسي و اجتماعي مشكلي داشت، چرا با تغيير دولت دستوري مبني‌بر خروجش از ايران صادر نشد؟ و حالا مرگ او هم دست‌مایه ديگري شده تا هر جناحي از اين آب گل‌آلود براي خود ماهي بگيرد. خبرگزاري فارس روز گذشته نامه حبيب محبيان خطاب به محمود احمدي‌نژاد را منتشر كرد که حاوی مطالب قابل‌تأملی بود. در این نامه که آذر سال ۱۳۸۸ به دبیرخانه مربوطه ارجاع داده شده، می‌خوانیم: «ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، جناب آقای محمود احمدی‌نژاد؛ با سلام و عرض ادب. با احترام به استحضار می‌رساند اینجانب حبیب محبیان یکی از هنرمندان مردمی این مرزوبوم که سال‌ها در عرصه موسیقی و ترانه‌سرایی فعالیت حرفه‌ای داشته‌ام، بعد از انقلاب اسلامی به دلایل شخصی به‌همراه خانواده از کشور عزیزم هجرت کرده و سال‌ها در غربت زندگی سختی را پشت‌سر گذاشته‌ام». در ادامه این نامه چنین آمده است: «رئیس‌جمهور محترم! جالب است بدانید، که حتما می‌دانید، آقایانی که الان در پوستین اصلاحات دم از آزادی، حقوق بشر و حقوق شهروندی می‌زنند، در اوایل انقلاب با تنگ‌نظری و بی‌تدبیری خود باعث به‌وجودآمدن فضای بی‌اعتمادی و وحشت در بین برخی از هموطنان شدند به‌طوری‌که تعدادی از آنها با چشمانی گریان مجبور به ترک وطن خود شدند بدون آنکه تقصیری داشته باشند، که من هم از جمله آنها هستم...».

اين در حالي است كه حجت جمشيدپور، مدير برنامه‌هاي حبيب محبيان، درباره صحت‌وسقم اين نامه اظهار بي‌اطلاعي كرد گفت: «نمي‌دانم چطور بعد از اين‌همه‌سال چنين نامه‌اي منتشر شده است؟» او در پاسخ به دليل عدم مجوز فعاليت حبيب در ايران گفت: «تا آنجايي كه من مي‌دانم، چنين نامه‌اي نوشته نشده و رحيم‌مشايي در ديداري حضوري قول مجوز به حبيب داده بود و هيچ وقت به او نگفتند كه چرا نمي‌تواند در ايران فعاليت كند. حتي سال گذشته دوباره از طريق دوستان نزديكشان براي مجوز اقدام كرد و وقتي از او پرسيدم چرا شخصا به ارشاد يا نهادهاي ديگر مراجعه نمي‌كند، گفت كه دوست ندارم به صورت علني درخواستم رد شود. از طرف ديگر حبيب تمام زندگي‌اش در آمريكا را فروخته بود و به نوعي پل‌هاي پشت سرش را براي بازگشت خراب كرده بود و همه اينها نشانگر اميدواري حبيب به گرفتن مجوز و فعاليت در ايران بوده است.»

با تمام اين تفاسیر حبیب در ابتداي نامه‌ای که به او منتسب شده، خودش را غير‌سياسي و «مردمی» مي‌خواند و در ادامه مي‌خواهد در ايران در چارچوب قانون اساسي و موازين اسلامي به فعاليتش ادامه دهد؛ اما در ادامه نامه مستقیما به اصلاح طلبان می‌تازد. باید دید اين جناحي‌كردن ديدگاه یک خواننده پاپ که سال‌ها دور از وطن بوده، چه سودي دارد؟ در واقع انتشار اين نامه چند پرسش اساسي را مطرح مي‌كند. اول اين كه چرا در سه سال گذشته اين نامه منتشر نشد؟ چرا اين نامه بلافاصله بعد از مرگ حبيب منتشر شد؟ اينكه حبيب ضد اصلاح‌طلبان است، چه نكته‌اي را مبني بر صادر‌نکردن مجوز كارهايش روشن مي‌كند؟ آيا غير از اين است كه خبرگزاری فارس مي‌خواهد بگويد چون حبيب ضد دولت اصلاح‌طلب بوده، مجوز نگرفته است؟ چرا در همان دوره‌اي كه قولش داده شد، به او مجوز ندادند؟ البته در روزگاري كه كنسرت‌ها با مجوز نيروي انتظامي و وزارت ارشاد باز هم لغو مي‌شود، اين سؤالات شايد به نظر كودكانه بيايد. اما به‌هرحال اين استفاده ابزاري از جناح‌ها، اصلاح‌طلب يا اصولگرا فرقي ندارد، از خواننده‌اي كه بدون‌ مجوز برگزاري يك كنسرت فوت كرده، تنها نشانگر درگیر‌شدن اهالي رسانه و موسيقي در دور باطل بازي بلاتكليفي و استفاده ابزاري از موسيقي است.

محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۱۰:۴۴
اينا همون كساني هستند كه مجيد توكلي نماد دانشجويان مبارز دهه 80 را دستگير و سپس روسي بر سرش كرده و در مقابل دوربين نشاندند و زيرش در خبرگزاري نوشتند توكلي در حين فرار با لباس زنانه! اينكارا براشون براي مصلحته و در جهت حفظ نظامه، حتي در ماه رمضان حلاله!! (339374)
مملی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۱۰:۴۹
هنر مندان همیشه تو قلب مردمند این دولت مردانند که با از دادن شغلشون هیچکس اونارو نگاه نمیکنند (339377)
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۱۱:۱۶
تا دیروز که زنده بود بهش انواع و اقسام تهمتها می زدند حالا که بنده خدا دستش از دنیا کوتاه شده و نمیتونه تکذیب کنه از قولش این چرت و پرتها را می نویسند. واقعا بعضیها چقدر پست اند که هنوز ده روز از فوت حبیب نگذشته اینکارها را می کنند.شنیده بودیم سیاست بی پدر و مادره ولی بعضی ها بقدری بی پدر و مادرند که در سیاست نمی گنجه! (339384)
--------
Germany
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۱۱:۲۷
فاس نیوز نشراکاذیب میکند (339390)
علی
Russian Federation
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۱۱:۲۸
اینا میخوان عدم پوشش فوت حبیب را جبران کنند ولی نمیدونند چکار کنند فکر میکنند بااین کارا هنرمندان را از قلب مردم خارج میکنند (339391)
زال
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۱۱:۲۸
با همه تفاسیر حبیب به اران اومد ولی متاسفانه در دولت تدبیرو امید در اوج بی توجهی دق مرگ شد. (339392)
اسکل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۱۱:۴۷
اگر رفتار فالس غير از اين بود، عجيب بود! (339398)
بانو
Romania
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۱۱:۵۰
متاسفم برای انان که در راستای جذب افکار عمومی و طرفدار حتی از فردی که دیگر نیست هم مایه میگذارند!
واقعا تا این حد محتاج اند؟!!! (339402)
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۱۲:۴۳
اصل نامه و پاراف احمدی نژاد در سایت رجا نیوز منتشر شده آی ی ی ی ی جماعت طرفدار دانستن حق مردم است!!! (339424)
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۲۱:۴۰
سایت رجانیوز که تا دیروز ایشونو لس آنجلسی میدونست حالا چرا از قول ایشان نامه جعلی بیرون می دهند.چرا تا از دنیا رفت یادشون افتاد همچین نامه ای وجود داره؟! جز اینکه میخواهند از محبوبیت حبیب سوء استفاده کنند و محبوبیت نداشته محمود خان را جبران کنند؟!
آیا دانستن در ۸ سال دولت قبل هم حق مردم بود یا حالا فقط حق شده؟! (339506)
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۱۳:۱۱
ميشه بگيد پس چطوري به كشور وارد شد .دهها نفر خواستار برگشت به كشور هستند كه موافقت نشده مگه ايت آقا ميتونسته بدون مجوز دولت وارد كشور بشه (339435)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۲۱:۲۴
از کی تا حالا نامه دست نویس با فونت تایپی نوشته میشه؟! البته جدیدا از نامه ابی و شهرام شپ پره هم رونمایی شده! (339503)
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۲۱:۴۴
خب وارد کشور شد ولی آیا اون دولت کاری کرد که حبیب بتونه در داخل کار بکنه؟! به فرض واقعی بودن این نامه ها اگر این آقایان واقعا حبیب را قبول داشتند پس چرا زنده بود کاری برایش نکردند و این نامه ها ترتیب اثر داده نشد و حالا که از دنیا رفته چرا آنها را پخش کرده اند؟! اتفاقا اگر این نامه ها واقعیت داشته باشه بیشتر به ضرر دارودسته احمدی نژاده.چون حبیب کتبا درخواست کرده و بی پاسخ باقی مونده. (339507)
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۱۵:۵۹
کار فارس نیوز و رسانه های دلواپسان نشر اکاذیب بوده و هست . به زنده و مرده هم رحم نمی کنند . دروغ گویی در اینها نهادینه شده است (339479)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۲۲:۲۸
چیزی که باعث شده شما انقدر به دست و پا بیفتید و صحت نامه رو زیر سوال ببرید، اینه که یک هنرمند بعد از جریانات سال هشتاد و هشت چهره ی واقعی شما به عینه دیده و لو داده. کار شما در جعلی خوندن واقعیت ها چیز تازه ای نیست. ادعای تقلب تو سال 88 که هنوز هم ازش توبه نکردید ، به وضوح خلق و خوی شما رو نشون داده. (339511)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۰۷:۵۵
فعلا این شمایید که از شدت کمبود محبوبیت دست به دامان جعل شدید تا از نمد محبوبیت حبیب برای خودتون کلاهی ببافید. این شمایید که برای اثبات ادعاها تون در مورد به اصطلاح فتنه ۸۸ دست به دامان مرده ها هم میشید.چرا وقتی زنده بود این نامه ها را پخش نکردید؟! ترسیدین تکذیب کنه؟! از اینکه علیه اختلاسگران و دزدان بیت المال بودیم توبه کنیم؟! (339558)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۲۲:۳۳
اصل نامه با امضا و ملی دبیرخانه دولت ثبت شده اگر باور ندارید به برادران راستگو در هیئت دولت بگید از نهاد این نامه را بیرون بیارند متاسفم که سه سال سر مردم شبیه مالیدید دولت اشرافی گری (339512)
قلقلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۳/۳۱ ۲۲:۴۱
امضای حبیب در پایین متن نامه ای که روی سایتها گذاشته اند چرا اینقدر کم رنگ است ؟ (339513)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۰۶:۳۹
دروغگویی و جعل سند و پرونده سازی یکی از اصول اساسی جریان افراط است. حتی یک کلمه از سخنان این افراد رو نباید بدون بررسی و تحقیق باور کرد. (339549)