به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۱:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۱۰۹۸۶۷
لزوم بازسازی و ترمیم سريع تيم رسانه‌اي

لكنت تيم رسانه‌اي دولت در برابر هجمه‌ها!

لكنت تيم رسانه‌اي دولت در برابر هجمه‌ها!
گروه سیاسی: سايت انتخاب نوشت: معروف است که رقابت‌های سیاسی و تبلیغاتی انتخاباتی، پس از برگزاری انتخابات، باید تبدیل به رفاقت‌های اجتماعی برای ساختن کشور شود و مخالفان و منتقدان دولت مستقر، بدون مانع‌تراشی، براساس مصالح و منافع ملی، ضعف‌ها و قوت‌ها را با هم ببینند و مسیرهای اصلاحی را پیشنهاد بدهند تا کشور از قافله پرشتاب علم و تکنولوژی در جهان عقب نیفتد اما آنچه در سه سال اخیر در ایران شاهدیم، جز منفی‌بافی و تزریق روحیه یأس و ناامیدی به جامعه توسط رسانه‌های مخالف دولت نیست که البته با توجه به سوابق، انتظار همین بود و آنچه دولت‌های سابق، به خصوص دولت سازندگی و اصلاحات را در پیشبرد اهداف و برنامه‌ها کمک می‌کرد، علاوه بر همراهی مردم و همدلی مسئولین، تیم منسجم رسانه‌ای آن دولت‌ها بود که نمی‌گذاشتند غبار هیاهوهای سیاسی بر آینه‌ی عملکرد آنها بنشیند و مردم را از دیدن واقعیت‌ها، محروم کنند، کاری که این روزها برای ایجاد فاصله بین دولت بی‌‌دفاع تدبیر و امید و مردم می‌کنند.

البته از آغاز اعلام پیروزی دولت یازدهم، آن هم در جوّ سنگین تبلیغاتی حاکم بر جامعه که به نظر می‌رسید دستگاه‌های تبلیغاتی ریز و درشت زنجیره‌ای و به ویژه رسانه ملی!! «ابر و باد و مه و خورشید و فلک» را به کار گرفته بودند تا فردی غیر از آقای دکتر روحانی به سر کار آید، این نگرانی قابل پیش‌بینی بود که دولت یازدهم از این پس، با مخالفان و حتی دشمنان تبلیغاتی کیفی و قدری مواجه است که پس از شکست غیرقابل انتظار از آرای مردم، ادامه‌ی کار را برای این دولت بسیار سخت خواهند کرد.

به خاطر دارم در همان اولین روزهای پس از پیروزی دکتر روحانی، در گفتگوی خودمانی با یکی از دوستان مسئول در تشکیلات رئیس جمهوری منتخب، در حاشیه تحلیل اوضاع، به این موضوع اشاره و تأکید کردم که حواستان باشد پیروزی دولت تدبیر و امید برای برخی جریان‌های سیاسی و باندی کشور، چنان گران و سنگین و غیرقابل باور است که قطعاً با انواع و اقسام برنامه‌ها و تجهیزات تبلیغاتی سمعی، بصری و نوشتاری که در اختیار دارند، تلاش خواهند کرد تا اولاً به قول معروف چوب لای چرخ برنامه‌های دولت بگذارند و ثانیاً محبوبیت و اقتدار دولت را نزد مردم کم کرده و آن را با انگ‌ها و تهمت‌های مختلف، متهم و نهایتاً مردم را از رأی خود پشیمان کنند.

قابل پیش‌بینی بود که دولت یازدهم در آینده، وارد یک جنگ نابرابر رسانه‌ای و تبلیغاتی خواهد شد و به همین دلیل هم باید یک تیم قوی رسانه‌ای در مجموعه‌ی دستگاه‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی بدنه‌ی دولت، به ویژه در نهاد ریاست جمهوری شکل بگیرد تا بتواند از عهده این نبرد نابرابر برآمده و از حقانیت این دولت به خوبی دفاع کند. به همان دوست محترم گفتم: دوره چهار ساله ریاست جمهوری بسیار کوتاه است و به قول معروف «در طرفه العینی» پایان خواهد یافت و نباید فرصت‌ها را از دست داد.

نباید از حافظه‌ی تاریخی مردم و مسئولان رفته باشد که دولت یازدهم، میراث بسیار شومی را از دولت گذشته تحویل گرفت که طبق اظهارات اخیر معاون اول محترم رئیس جمهور، اختلاس سه هزار میلیاردی، پدیده بابک زنجانی، گم شدن دکل نفتی، هدر دادن بیش از 700 میلیارد دلار منابع نفتی کشور، تبدیل ایران به کشوری با اقتصادی ورشکسته، بدهی‌های سنگین که حتی یک دلار در حساب ذخیره ارزی آن وجود نداشت، 380 هزار میلیارد تومان بدهی، فروش 22 میلیاد دلار پول کشور ظرف 17 ماه به بهانه دخالت در بازار ارز در دبی و استانبول که نتیجه عکس داد و قیمت ارز جهشی بالا رفت، برداشت 17 هزار میلیارد تومان از منابع بانک مرکزی بدون مجوز قانونی و وارد کردن آن به بودجه و ده‌ها فساد دیگر که در آن دوره شکل گرفت، بخشی از آن جمله‌اند.

آنچه این روزها، از تریبون‌های مخالف، (ساکت در قبال فسادهای دولت قبل) علیه دولت گفته و منتشر می‌شود، نه تنها حیف و میل‌های بیت‌المال و فسادهای اقتصادی در آن سالهاست، بلکه سیاه‌نمایی در کار دولتی است که همه می‌دانیم در چه شرایطی که علاوه بر مشکلات اقتصادی، سایه جنگ را بر سر خود داشت، کشور را تحویل گرفت و در چه شرایطی ادامه داد. اما باید به این واقعیت تلخ هم اذعان کنیم که دولت با لکنت تبلیغاتی تیم رسانه‌ای، نمی‌تواند با شعارهای شعری و پوپولیستی مخالفان مقابله‌ی تبلیغاتی کند. شاهدیم به میزانی که تریبون‌های تبلیغاتی مخالفان دولت، مطالب ناحق خود را علیه این دولت حق جلوه داده و به لطایف الحیل به ذهن و زبان افکار عمومی تزریق و القا می‌کنند، متأسفانه تریبون‌های رسانه‌ای وابسته به دولت، به ویژه تیم اطلاع‌رسانی که وظیفه ذاتی آنان شرح عملکرد دولت است، نتوانسته‌اند مطالب حق و تلاش‌های بی‌وقفه آنان برای جبران عقب‌ماندگی‌های دولت قبل را برای افکار عمومی تبیین و بیان کنند و هر چه آنها ضعیف عمل کرده‌اند، مخالفان از این ضعف نهایت استفاده را کرده و علیه دولت سیاه‌نمایی کرده‌اند که زیر سؤال بردن دستاوردهای برجام از آن جمله است.

جالب اینکه بعد از گذشت حدود سه سال از عمر دولت، اخیراً فرصتی دست داد تا با همان دوست قبلی گفت‌وگوهای آغاز کار دولت را یادآوری و گلایه‌ی بسیاری از دوستان دلسوز اصحاب رسانه کشور نسبت به ضعف‌های رسانه‌ای دولت را منتقل کنم که ایشان نیز ضمن تأیید، بر تحقق پیش‌بینی‌های بنده صحه گذاشت. حال به مصداق مثل معروف «ماهی را هر وقت از آب بگیری، تازه است»، هرچند فرصت‌های زیادی از دست رفته، ولی دلسوزانه از مسئولان پرتلاش و دلسوز نهاد ریاست جمهوری انتظار داریم، ضمن آسیب‌شناسی ضعف‌های رسانه‌ای و نیز تبلیغاتی دولت، نسبت به بازسازی و ترمیم آن به سرعت اقدام کنند تا فرصت باقیمانده به هدر نرود.

مطمئن باشید مخالفان از امروز تا انتخابات سال 96 بسیار گسترده‌تر از گذشته، هم از کاه، کوه می‌سازند و هم کوه را کاه جلوه می‌دهند. برای آنان که هدف، وسیله را توجیه می‌کند، چهار ساله کردن عمر دولت تدبیر و امید، هدف شده است. هدفی که حالا به آن لعاب قداست می‌بخشند. البته مردم در انتخابات اخیر (7 اسفند) نشان داده‌اند که فریب شعارهای مسموم تبلیغاتی را نمی‌خورند، اما فراموش نکنیم بخشی از اسناد تاریخی، با گزارش‌های رسانه‌ای تکمیل می‌شود و تیم رسانه‌ای دولت تلاش نماید تا تاریخ آینده این کشور، به انحراف کشانده نشود، انشاءالله.
مرجع : انتخاب

عمورسول
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۰۱ ۱۱:۱۰
متاسفانه بار رسانه ای دولت بر دوش آقای روحانی است دولت باید بجای نوبخت سخنگوی دیگری انتخاب کند و تیم رسانه ای قوی متشکل از مدیران روزنامه ها و سایت های معتبر خبری بمنظور جهت دهی یکسان به عملکرد دولت و دفاع از برنامه های دولت انتخاب کند (339582)