به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۰۲ ساعت ۱۴:۵۷
کد مطلب : ۱۰۹۹۹۴

قطاری باسرعت 200کیلومتر درساعت

گروه فناوری: شرکت زیمنس که در حوزه فناوری هیبریدی نامی آشناست و بسیار قبل‌تر از ناسا از قصد خود برای ساخت هواپیمای الکتریکی هیبریدی خبر داده بود، اکنون از برنامه های خود برای ساخت قطارهای هیبریدی خبر داده است.
قطاری باسرعت 200کیلومتر درساعت
این شرکت مهندسی قصد دارد قطارهای هیبریدی دیزلی-برقی را با حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت برای خط آهن برایت‌لاین در فلوریدا بسازد.
 برنامه‌های اولیه شامل مرتبط کردن میامی، فورت‌لادردیل و وست‌پالم بیچ با این قطارها است.  به گفته شرکت برایت‌لاین، این قطار زمان سفر بین میامی تا فورت لاندردیل را به 30 دقیقه کاهش خواهد داد و به مسافران و گردشگران اجازه می‌دهد تا گزینه سریع‌تر و زیست‌سازگارتری را برای سفر داشته باشند.
 
ساحل شرق فلوریدا محل شروع فعالیت قطار پرسرعت هیبریدی خواهد بود، اما زیمنس همچنین خاطرنشان کرد که این شرکت در حال ساخت 69 قطار دیزلی-الکتریکی بیشتر برای سازمان‌های ترابری ایالت‌های کالیفرنیا، ایلی‌نویز، مریلند، میشیگان، میسوری و واشنگتن است.  زیمنس این قطارها را در کارخانه ای با وسعت بیش از هزار متر مربع در ساکرامنتوی کالیفرنیا می‌سازد و سپس آن‌ها را به بازارهای هدف منتقل می‌کند.
 
خدماتی ریلی از میامی به وست‌پالم بیچ قرار است از اواسط 2017 آغاز شود، البته هنوز زمان اجرا برای بازارهای خارج از فلوریدا اعلام نشده است.  فورت لادردیل نیز ساخت ایستگاه خط برایت‌لاین را در ماه مه آغاز کرده و قرار است تا پایان سال 2017 تکمیل شود.  یک موتور دیزلی-الکتریکی 4000 اسب بخار کامینز به تامین نیروی قطار پرداخته و یک ژنراتور برقی 16 سیلندری، جریان برق را حفظ می‌کند. 67.5 کیلومتر کابل در کل قطار برای تامین ملزومات مسافران و خود سیستم کشیده شده است. طراحی هیبریدی به قطار اجازه می‌دهد تا پاسخگوی استانداردهای هوای پاک اداره راه‌آهن فدرال باشد.
مرجع : ایسنا