به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۰۳ ساعت ۱۹:۰۹
کد مطلب : ۱۱۰۰۴۹
پیام روحانی درباره درگذشت سربازان

تعداد سربازان جان باخته به ۲۰ نفر رسید

گروه سیاسی: رییس جمهوری درگذشت تعدادی از سربازان در سانحه جاده ای را تسلیت گفت. متن پیام حسن روحانی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
بار دیگر سانحه‌ای غم انگیز در جاده‌های کشور رخ داد و همه ما را در سوگ تعدادی از سربازان عزیزمان عزادار کرد. خسارت بزرگ فقدان این جوانان پاک‌نهاد و فرزندان غیور ملت که لباس پاسداری از میهن پوشیده و بعد از دوران آموزشی و در آستانه لیالی مبارک قدر عازم دیدار خانواده خود بودند؛ بار دیگر ضرورت توجه به ایمنی حوزه حمل و نقل را به عنوان اولویتی ملی خاطر نشان ساخت.

ضروری است همه دستگاههای دولتی مرتبط و بویژه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین وزارت دفاع امکانات خود را برای رسیدگی به وضعیت حادثه دیدگان و کاهش آلام خانواده های این عزیزان به کار گیرند.
اینجانب ضمن تسلیت به ملت شریف ایران، خانواده‌های داغدیده، نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ برای آن سربازان به حق پیوسته، علو درجات و رحمت واسعه الهی، برای مصدومان حادثه، شفای عاجل و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسالت می‌دارم. حسن روحانی

پیکر 9 سرباز تصادف نی ریز تشییع شد

پیکر 9 سرباز تصادف چهارشنبه در استان فارس تشییع شدند. 4 سرباز مرودشتی که بامداد روز گذشته در سانحه رانندگی نی ریز جان باختند امروز در میان حزن و اندوه مردم مرودشت تشییع و به خاک سپرده شدند. همچنین پیکر 5 سرباز دیگر این حادثه در دارالرحمه شیراز تشییع شد. روابط عمومی دادگستری فارس اعلام کرد: علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان به همراه دیگر مسئولان قضایی در این مراسم حضور یافته و به خانواده های سربازان تسلیت گفت و با آنها ابراز همدردی کرد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان فارس گفت : تلاش پزشکی قانونی برای شناسایی چهار جسد از قربانیان حادثه سقوط اتوبوس حامل سربازان مرکز آموزش صفر- پنج کرمان همچنان ادامه دارد. دکتر سعید غلامزاده اظهار داشت : اجساد 19 نفر از جانباختگان این حادثه که از سربازان بودند شناسایی شده اما چهار جسد که لباس های شبیه اتباع بیگانه به تن داشتند همچنان بی هویت مانده و تلاش برای شناسایی آنان ادامه دارد. گفته می شود این اجساد داخل صندوق اتوبوس کشف شده و احتمال دارد راننده آنها را به عنوان مسافر عبوری در مسیر سوار کرده باشد.

شائبه قاچاق اتباع خارجی نیز در این حادثه مطرح شده و با توجه به زنده بودن راننده اتوبوس مراحل تحقیقی در روزهای آتی تکمیل خواهد شد. این اتوبوس دوم تیرماه 95 به دلیل عدم وجود حفاظ ایمنی سمت راست و عدم کنترل و مهارت راننده در مهار وسیله نقلیه و احتمالاً نقص فنی خودرو، در دره 20 متری در حوالی شهرستان نی ریز سقوط کرد.

حال 6 نفر از مصدومان واژگونی اتوبوس سربازان ارتش وخیم است

وزیر بهداشت، قائم مقام خود و تیمی از معاونت درمان را برای پیگیری وضعیت مصدومان واژگونی اتوبوس سربازان ارتش به شیراز فرستاد. به دنبال حادثه واژگونی اتوبوس حامل سربازان ارتش، قائم مقام و تیمی از معاونت درمان وزارت بهداشت متشکل از رئیس اورژانس کشور، مدیر کل اعتبار بخشی و نظارت بر درمان همچنین معاون اجرایی معاونت درمان به منظور پیگیری وضعیت مصدومان این حادثه به دستور وزیر بهداشت عازم شیراز شدند.

همچنین روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد ۱۷ تن از مصدومان در بیمارستان نمازی بستری شدند که ۱۴ نفر از آنها از بیمارستان مرخص شدند. همچنین از مصدومان منتقل شده به بیمارستان شهید رجایی ۲۵ نفر بعد از انجام اقدامات درمانی مرخص شدند و ۱۵ نفر دیگر هم اکنون در این بیمارستان بستری هستند که حال ۶ نفر وخیم گزارش شده است. برخی سربازان بستری در بیمارستان شهید رجایی، در بیان علت حادثه اعلام کردند که سه دستگاه اتوبوس روز گذشته همزمان از کرمان به سمت شیراز حرکت کردند اما به دلیل سرعت زیاد واژگون شده‌اند.

تعداد سربازان جان باخته به ۲۰ نفر رسید

بر اساس اعلام پزشکی قانونی فارس یکی از مصدومان واژگونی اتوبوس حامل سربازان نیز به دلیل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داد و شمار قربانیان به ۲۰ نفر رسید. در یک سانحه که ساعت یک و ۲۰ دقیقه بامداد دیروز چهارشنبه به اورژانس اعلام شد یک دستگاه اتوبوس مسافربری حامل سرباز که از کرمان به سمت شیراز در حرکت بود حوالی شهرستان نیریز در گردنه ای سقوط کرد.