به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۰۴ ساعت ۰۱:۱۶
کد مطلب : ۱۱۰۰۶۱
روحانی: فسادهای گذشته را بیان مي‌کنیم

دولت از عذرخواهی لکنت‌زبان نخواهد داشت

گروه سياسي: رئیس‌جمهور گفت: اگر خطایی صورت پذیرد، دولت از عذرخواهی لکنت زبان نخواهد داشت اما در عین حال متوقع نباشید که فسادهای گذشته را نیز برای مردم تبیین نکنیم.
دولت از عذرخواهی لکنت‌زبان نخواهد داشت
حجت‌الاسلام حسن روحانی پنجشنبه شب در ضیافت افطار با وزرا، معاونان وزرا، استانداران و رؤسای سازمان‌ها، امید، تدبیر و اعتدال را راه نجات کشور از مشکلات دانست و تاکید کرد: دولت یازدهم با امید، تدبیر و اعتدال، حرکت کشور را در مسیر درستی قرار داده و به این روند ادامه خواهد داد. رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه "مسئولان اجرایی کمربندها را برای ۱۴ ماه پیش رو محکم‌تر ببندند"، گفت: کارهایی در این ۳۳ ماه انجام شد که نه تنها برای مخالفان که حتی برای دوستان ما هم باورکردن تحقق آنها دشوار بود. ثبات بازار اقتصادی، برجام و طرح تحول سلامت، سه دستاورد و پیروزی بزرگ این دولت بود که هیچکس نمی‌تواند آنها را انکار کند.

روحانی، فرصت خدمت به مردم را توفیقی برای مسئولان اجرایی نظام جمهوری اسلامی دانست و گفت: این فرصت دائمی نیست و در گذر است و اگر جایگاهی با رأی، مجاهدت و ایثار مردم پیدا کردیم، باید تبدیل به یک فرصت برای خدمت شود و اجازه نداد این فرصت تضییع شود. رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت پرهیز از افراط‌گرایی و حرکت در مسیر اعتدال و میانه‌روی اظهار کرد: افراط باعث بدبختی کشور می‌شود، فرصت‌ها را نابود و روابط ما با دنیا و مردم را خراب می‌کند.

روحانی با اشاره به شیوه اعتدالی حضرت امام (ره) گفت: امام راه اعتدال را انتخاب کرد و همه را در صف انقلاب اسلامی قرار داد و انقلاب را با کمترین هزینه و با بالاترین دستاورد، به پیروزی رساند و هنر همین است. اضافه کردن مخالف، هنر نیست؛ هنر این است که صف مقابل را جذب و در درون انقلاب هضم کنیم. روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع برجام اشاره کرد و گفت: برجام پیروزی بزرگ سیاست خارجی ما است و هیچکس نمی‌تواند این نوری را که در سایه وحدت ایستادگی و تلاش مردم و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری و کارشناسان با تجربه ما محقق شد، نادیده بگیرد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی ادامه داد: در این دولت به موفقیت‌های بسیاری رسیدیم. برای نمونه هیچ‌کس باور نمی‌کرد که PMD تمام‌شده محسوب شود و امروز هیچ‌کس نمی‌تواند این کار عظیم و پیروزی بزرگ ملت را از یاد ببرد. مخالفان و حتی موافقان این دولت نیز باور نمی‌کردند که دولت یازدهم بتواند با وجود شرایط سخت در ابتدای کار یک اقتصاد باثبات و در مسیر صحیح ایجاد کند و الان ۳۳ ماه است که شاهد بازاری آرام و باثبات در داخل کشور هستیم.

روحانی بیان اینکه "برخی در داخل نمی‌توانند این بازار متعادل کنونی را تحمل کنند"، گفت: همه اقدامات دولت از آن مردم است و اگر مردم به این دولت اعتماد نمی‌کردند ثبات بازار امکان‌پذیر نبود. وی با بیان اینکه "نظم اقتصاد و تلاش‌های انجام شده برای مسیر درست مالی، پولی و بانکی همه فرعیات بوده و اصل اعتماد مردم و سرمایه اجتماعی است"، اظهار کرد: الان ثبات و آینده بازار پولی، مالی، کالایی و ارزی برای همگان قابل پیش‌بینی است.

روحانی با اشاره به تلاش‌های دولت تدبیر و امید برای کاهش تورم که در ۴۰ سال اخیر بی‌نظیر بوده است،‌ ادامه داد: کاری که انجام شد در یک مسیر درست، ‌ثابت و ادامه‌دار بود. رئیس‌جمهور با اشاره به دستاورد طرح تحول سلامت، اظهار کرد: هیچ دولتی در ایران و جهان وجود ندارد که بتواند چنین کار بزرگی را انجام دهد و ۱۱ میلیون ایرانی به پوشش بیمه درمانی اضافه شده‌اند.

روحانی در ادامه به برخی تلاش‌های مخالفان برای سد کردن راه خدمت دولت به مردم اشاره کرد و گفت: هر روز یک برنامه‌ریزی می‌شود که هم ذهن مردم تخریب و هم ما را از مسیر منحرف کند اما اینها در پیشبرد هیچ‌یک از طرح‌هایشان موفق نبوده و نخواهند بود. آنها هر جا به میدان آمدند شکست خوردند؛ چون نه حق گفتند و نه نیتشان برای خداوند و مردم بود. وقتی نیت برای کارهای حزبی و جناحی شد، موفقیت نخواهند داشت و مهمتر آنکه ما نباید در این دام بیفتیم؛ البته باید جایی که لازم است پاسخ داد و چنانچه اشکالی هست، رفع کرد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: از همه دست‌اندرکاران و مسئولان اجرایی دولت می‌خواهم که در این دام نیفتند. البته باید پاسخگو بود و اشکالات را برطرف کنیم. این دولت رمضانی است، چراکه در ماه رمضان کار خود را شروع کرد و ان‌شاءالله دولت حق باشیم، اما دولت معصوم نیستیم. روحانی با بیان اینکه "اکثر مدیران ارشد دولت در مسیر درست، برای خدا و با حقوق متعارف، برای خدمت‌رسانی به دولت کار و تلاش می‌کنند"، اظهار کرد: اما موارد غیرقابل قبولی نیز وجود دارد که قطعاً برخورد خواهیم کرد.

وی با اشاره به مراسم افطاری هیأت دولت با مقام معظم رهبری، اظهار کرد: ایشان فرمودند بایستید و ما نیز حتماً در برابر حقوق‌های نامتعارف خواهیم ایستاد و دکتر جهانگیری نیز موظف شدند تا لحظه آخر این قضیه را پیگیری کرده و به مردم گزارش دهد. اگر خطایی صورت پذیرد، دولت از عذرخواهی لکنت زبان نخواهد داشت اما در عین حال متوقع نباشید که فسادهای گذشته را نیز برای مردم تبیین نکنیم. رئیس‌جمهور با بیان اینکه "هیچ‌کس در داخل و خارج از کشور نمی‌تواند پایه‌های استوار برجام را برهم بزند"، گفت: باید از فضای پیش روی برجام در راستای اقتصاد مقاومتی به خوبی استفاده کرد و با فشارهای روحی و تبلیغاتی عقب ننشینیم.