به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۰:۰۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۰۶ ساعت ۱۶:۵۴
کد مطلب : ۱۱۰۲۵۶

ارتش عراق: فلوجه را به طور کامل گرفتيم

گروه بين‌الملل: یک فرمانده ارشد ارتش عراق اعلام کرد که شهر فلوجه به طور کامل از تصرف گروه داعش در آمده و "آزاد شده است".
ارتش عراق: فلوجه را به طور کامل گرفتيم
به گزارش بي بي سي، ژنرال عبدالوهاب الساعدی، فرمانده نیروهای ضدتروریسم عملیات فلوجه به تلویزیون دولتی عراق گفت که با پاکسازی آخرین منطقه‌ای که داعش در آن حضور داشت شهر آزاد شده و نبرد فلوجه پایان یافته است. بیش از یک هفته پیش حیدر عبادی، نخست وزیر عراق از "آزادی فلوجه" خبر داده بود، اما همچنان نبردهای پراکنده‌ای در مناطقی از شهر از جمله ناحیه جولان جریان داشت.

ژنرال الساعدی امروز یکشنبه ۲۶ ژوئن در مقابل دوربین تلویزیون گفت: "از مرکز محله جولان آزادی فلوجه را به مردم و فرمانده کل قوا تبریک می‌گویم." شهر فلوجه در حدود صد کیلومتری غرب بغداد، از اولین مناطقی بود که در عراق به تصرف داعش در آمد. این شهر در کنار موصل یکی از دو پایگاه اصلی این گروه در عراق بود. بیش از یک ماه پیس ارتش عراق با همراهی نیروهای شبه‌نظامی شیعه و همچنین با حمایت هوایی نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا، عملیات پس گرفتن شهر را آغاز کردند. نگرانی در مورد سرنوشت ده‌ها هزار غیرنظامی ساکن شهر باعث شد پیش‌روی در داخل شهر کند شود.