به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۱۶
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۰۶ ساعت ۱۹:۵۳
کد مطلب : ۱۱۰۲۶۵
فرانسه 2-1 ایرلند: گریز با درخشش گریزمان

خروس‌ها بازی باخته را بردند

گروه ورزشی: تیم ملی فرانسه با پیروزی 2-1 مقابل جمهوری ایرلند، به مرحله یک چهارم نهایی رقابت های یورو 2016 راه پیدا کرد.
خروس‌ها بازی باخته را بردند
تیم فوتبال فرانسه که به خروس های اروپا مشهور است با درخشش «آنتون گریژمان» تیم جمهوری ایرلند را در مرحله یک هشتم نهایی رقابت های یورو 2016 از پیش روی برداشت و راهی مرحله بعد شد. تیم ملی فوتبال فرانسه میزبان پانزدهمین دوره جام ملت های اروپا از ساعت 17 و 30 دقیقه عصر امروز (یکشنبه) در شهر لیون به مصاف جمهوری ایرلند رفت و در حالی که در نیمه اول با یک گل عقب بود، در نیمه دوم با درخشش آنتون گریژمان بازی باخته را با برد عوض کرد.

این دیدار در حالی آغاز شد که جمهوری ایرلند در دقیقه دوم بازی صاحب یک ضربه پنالتی شد که «رابی بردی» مهاجم این تیم توانست دروازه آبی پوشان میزبان را برابر چشمان حیرت زده هواداران پرتعدادش بگشاید. گل جمهوری ایرلند به فرانسه، دومین گل سریع در این دوره از رقابت ها بود. در طول نیمه اول بارها تیم فرانسه تلاش کرد تا نتیجه بازی را به تساوی بکشاند اما این موضوع باعث نشد تا جمهوری ایرلند در لاک دفاعی فرو رفته و در زمین خود محصور شود.

شاید بهترین موقعیت فرانسوی ها در دقایق پایانی نیمه اول و با حرکت «دیمیتری پایت» بازیکن این تیم در محوطه جریمه سفید و سبزپوشان ایرلند حاصل شد اما حرکت عرضی و شوت وی از سوی مدافعین جمهوری ایرلند دفع شد تا این نیمه با پیروزی این تیم پایان یابد. دیدیه دشان که تیم خود را در آستانه حذف از این دوره از رقابت ها می دید، در ابتدای نیمه دوم، کینگزلی کومن که روحیه تهاجمی بسیار زیادی دارد را به جای انگولو کانته به میدان فرستاد. جمهوری ایرلند می توانست در دقیقه 52 و از روی یک ضد حمله صاحب دومین گل شود، اما هوگو لوریس دروازه بان فرانسه توپ ارسالی از سوی شان لانگ از جناح راست را دفع کرد و مانع از فروریختن دروازه اش برای بار دوم شد.

در دقیقه 57 بالاخره حملات پرشمار فرانسوی ها نتیجه داد و آنتون گریژمان موفق شد با یک ضربه سر دقیق و محکم توپ را به گوشه دروازه جمهوری ایرلند فرستاده و نتیجه بازی را به تساوی بکشاند. آنتون گریژمان تنها 4 دقیقه بعد موفق شد در غفلت مدافعان جمهوری ایرلند بار دیگر دروازه دارن راندولف را برای بار دوم بازکرده و خروس ها را پیش بیاندازد. در دقیقه 65 گریژمان موفق شد از کمند مدافعان جمهوری ایرلند فرار کند و خود را در موقعیت تک به تک با دروازه بان این تیم قرار دهد، اما شان دوفی با یک تکل بلند وی را متوقف کرد که داور با کارت قرمز وی را از زمین بازی اخراج کرد.

ژینیاک در دقیقه 76 با یک شوت دقیق و دیدنی از سمت چپ می توانست زننده سومین گل تیمش باشد اما ضربه وی به تیرک افقی دروازه جمهوری ایرلند برخورد کرد و تبدیل به گل سوم خروس ها نشد. شاگردان دیدیه دشان، در مرحله بعدی به مصاف تیم پیروز دیدار انگلیس و ایسلند خواهند رفت. «دیدیه دشان» سرمربی فرانسه برای این دیدار از ترکیب هوگو لوریس، پاتریس اورا، عادل رامی، انگولو کانته (کریستی کومن 45)، آنتون گریژمان، دیمتری پایت، اولویه جیرود( آندری ژینیاک 74)، بلیس ماتوئیدی، پل پوگبا و کاشیلنی استفاده کرده بود.
برای جمهوری ایرلند با سرمربیگری «مارتین اونیل» نیز، دارن راندولف، سیموس کولمن، ریچارد کوگ، جیمس مک کارتی (وو هولاهان 72)، شان لانگ، جیمس مک کلان( جان او شی 68)، شان دوفی، جف هندریک، استیون وارد، رابی بردی و داریل مورفی(جاناتان واترز66) به میدان رفتند. پیش از این تیم های لهستان، ولز و پرتغال با غلبه بر حریفان خود به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند.