به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۰۷ ساعت ۰۱:۳۸
کد مطلب : ۱۱۰۲۸۳
بزودی پرچم عراق را در موصل بالا خواهیم برد

حيدر العبادی به فلوجه رفت

گروه بين‌الملل: نخست‌وزیر عراق روز یکشنبه ساعاتی پس از اعلام آزادی کامل شهر فلوجه و شکست نهایی گروه تروریستی داعش در این شهر، در حالی که پرچم عراق را بالا برده بود، گفت: به وعده خود مبنی بر بالا بردن پرچم در فلوجه عمل کردیم و در موصل آن را تکرار خواهیم کرد.
حيدر العبادی به فلوجه رفت
به گزارش ایرنا، حيدر العبادی با حضور در یکی از محلات شمالی بخش قدیمی شهر فلوجه که روز گذشته بعد از درگیری های سنگین از کنترل داعش خارج شد، از پیروزی نهایی برداعش سخن گفت و تاکید کرد که بزودی در موصل پرچم عراق را همانند فلوجه بر افراشته خواهد کرد. نخست‌زیر عراق در خصوص برخی موضع گیری های سیاسی در کشور در خصوص عملیات فلوجه هشدار داد و گفت که به صداهای ناهنجار تفرقه بین فرزندان عراق اجازه عمل نخواهیم داد.

و از جریانی که قصد داشت جلوی عملیات و آزادی فلوجه را بگیرد، سخن به میان و آورد و برخی گروه‌ها و سیاستمداران را متهم کرد که با اظهارات بیانات خود در کشور ایجاد تنش می‌کنند. العبادی در عین حال از مرکز فلوجه عراقی‌ها را به یک آشتی اجتماعی برای ایجاد فضای زندگی مسالمت آمیز در سراسر عراق فراخواند و در حالی که ده ها تن از رزمندگان عراقی او را احاطه کرده بودند، تاکید کرد، اجازه نخواهیم داد داعش جدیدی در فلوجه وجود داشته باشد.

نخست‌وزیر عراق همچنین از عراقی ها در سراسر کشور خواست برای جشن پیروزی نهایی در فلوجه به خیابان ها بیایند. دولت عراق نیز در بیانیه ای ازادی کامل فلوجه را به ملت این کشور تبریک گفت. شهر فلوجه پس از رسیدن نیروهای عراقی به مرکز این شهر و بالابردن پرچم عراق بر فراز ساختمان فرمانداری در هفته گذشته از آزادی فلوجه خبر داد و مردم به دنبال این خبر در خیابان ها به شادمانی پرداختند، با این حال هنوز بخش شمالی شهر معروف به فلوجه قدیم در کنترل داعش بود.

نیروهای عراقی طی یک هفته گذشته مرحله به مرحله از محورهای مختلف مناطق حساسی مانند حی الضباط، حی المهندسین، الاندلس، حی المعلمین، حی العسکری و سرانجام مهمترین منطقه فلوجه قدیم موسوم به الجولان را تا روز گذشته آزاد کردند.