به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۰:۰۸
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۰۷ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : ۱۱۰۲۹۶
در پی اعلام خداحافظی لیونل مسی از تیم ملی

کمپین #لئو نرو# راه افتاد

گروه ورزشی: پس از شکست تیم ملی فوتبال آرژانتین در فینال کوپا آمه‌ریکا مقابل شیلی، لیونل مسی از تیم ملی خداحافظی کرد.
کمپین #لئو نرو# راه افتاد
لیونل مسی پس از شکست 4 بر 2 تیم ملی آرژانتین برابر شیلی در ضربات پنالتی در فینال کوپا آمریکا، گفت: تصمیمش برای جدایی از تیم ملی فوتبال کشورش قطعی است. وی که در این دیدار پنالتی اول تیمش را از دست داده بود به خبرنگاران گفت: آخرین دیداری بود که برای تیم ملی به میدان رفتم زیرا برای سومین بار در فینال شکست خوردم که نشان می دهد فوتبال ملی برای من تمام شده است. مسی ادامه داد: ضربه پنالتی خیلی مهمی را از دست دادم و شدیدا متاسف و غمگینم که دوباره در فینال ناکام ماندم. تیم فوتبال آرژانتین پیش از این در سه فینال متوالی (جام جهانی 2014، کوپا آمه‌ریکای 2015 و 2016) به ترتیب مقابل تیم های آلمان و شیلی(دوبار) مغلوب شده بود. در صورتی که تصمصم مسی برای جدایی از تیم ملی فوتبال کشورش جدی باشد، آلبی‌سلسته باید در ادامه رقابت های انتخابی جام جهانی 2018روسیه در منطقه آمریکای لاتین بدون حضور وی به میدان بروند.

فوق ستاره فوتبال آرژانتین که بسیار از شکست مقابل شیلی ناراحت بود گفت: «برای من دیگر تیم ملی به پایان رسید. تلاش زیادی کردم. به خاطر قهرمان نشدن با آرژانتین خیلی ناراحتم و دیگر نمی توانم ادامه دهم.» مهاجم آلبی سلسته در ادامه افزود: «باورکردنی نیست اما امروز دوباره این اتفاق افتاد و دوباره در ضربات پنالتی شکست خوردیم. چهار فینال است که شکست می خورم. سه فینال پیاپی بوده است.» تیم ملی فوتبال آرژانتین بامداد امروز در ضربات پنالتی مغلوب شیلی شد تا پس از ناکامی در فینال جام جهانی ناکامی دیگری نصیب مسی و یارانش شود. خداحافظی مسی بازتاب گسترده ای در رسانه های جهان داشته است.

در شبکه های اجتماعی و رسانه های جمعی کمپینی تشکیل شده تا نظر لیونل مسی برای خداحافظی از تیم ملی عوض شود. این کمپین از طریق نشریه آرژانتینی اوله با نام #لئو نرو# آغاز شده و به شبکه های اجتماعی نیز راه پیدا کرده است. هواداران آرژانتین که از تصمیم مسی مطلع شدند می‌خواهند برای استقبال تیم ملی آرژانتین به فردوگاه اسیسا بوینس آیرس بروند و از مسی بخواهند تا در تیم ملی بماند.