به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۰۷ ساعت ۱۵:۳۳
کد مطلب : ۱۱۰۳۱۵

استان‌های مورد علاقه قاچاقچیان

گروه جامعه: جانشین رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز از ابتدای سال ۹۵ در نیروی انتظامی، از برنامه ویژه برای سه استانی که بیشترین ورودی و خروجی کالای قاچاق در کشور را دارند، خبر داد.
سردار مسعود منفرد با اشاره به تمرکز نیروی انتظامی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: علی‌رغم اینکه نیروی انتظامی تنها یکی از دستگاه‌های مبارزه کننده با قاچاق کالا در کشور است ولی با توجه به تاکیدات رهبری، قرارگاه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال جاری در نیروی انتظامی تشکیل شد.
  جانشین رئیس پلیس آگاهی ناجا افزود: در این قرارگاه، جلسات متعددی با نمایندگان دستگاه‌های مختلف برگزار شده تا بهترین راهکار برای مبارزه موثرتر با قاچاق کالا و ارز و با مشارکت تمام دستگاه‌های مسئول، در پیش گرفته شود.
 
وی ادامه داد: در این قرارگاه مقرر شد تا بازرسی‌های سرزده از استان‌های مرزی انجام شود و همچنین برنامه ویژه‌ای برای استان‌هایی که بیشترین ورود کالای قاچاق در آن‌ها اتفاق می‌افتد تدوین شد.  
منفرد گفت: به صورت مشخص سه استان مرزی آذربایجان غربی، هرمزگان و کردستان بیشترین ورود و خروج کالای قاچاق را داریم که با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده، برخوردهای موثر و موفقی در این سه استان انجام گرفته است.
 
جانشین رئیس پلیس آگاهی ناجا تاکید کرد: در حال حاضر آمارهای به دست آمده از کشفیات کالای قاچاق در کشور در سه ماهه نخست امسال به نسبت سه ماهه نخست سال قبل حاکی از جهش کشفیات کالاهای قاچاق است که البته این دستاورد، نتیجه هماهنگی و همکاری تمامی دستگاه‌های مسئول در این حوزه است.
 
وی در پایان با اشاره به مشکلات موجود در این بخش نیز گفت: علی‌رغم افزایش کشفیات کالای قاچاق در کشور نباید مشکلات موجود را نادیده گرفت؛ مشکلاتی از جمله کمبود دستگاه‌های ایکس‌ری در گمرکات و سایر مشکلاتی که باعث می‌شود تا ورود کالای قاچاق همچنان ادامه داشته باشد.
مرجع : تسنیم