به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۰۹ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب : ۱۱۰۴۸۴

افشای راز ۴۰ میلیون سرقت اینترنتی

گروه حوادث: فردی که از حساب یکی از شهروندان مبلغ ۴۰ میلیون تومان به‌صورت اینترنتی سرقت کرده بود توسط ماموران پلیس فتای اصفهان شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ جهانگیر کریمی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی اصفهان، گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس مبلغ ۴۰ میلیون تومان از حساب وی برداشت کرده، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت. با بررسی‌های صورت‌گرفته سرانجام متهم که از همسایگان شاکی بود شناسایی و دستگیر شد.
 
این مقام انتظامی بیان داشت: متهم در مواجه با مدارک پلیس صراحتا به بزه انتسابی اقرار و عنوان کرد زمانی که برای تعمیر کامپیوتر شاکی به منزلش مراجعه کردم اطلاعات بانکی شاکی را از کامپیوتر او استخراج و در فرصتی دیگر به‌صورت اینترنتی مبلغ ۴۰ میلیون تومان از حسابش برداشت کردم. وی افزود: با اظهارات صریح متهم و تشکیل پرونده مقدماتی وی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.
 
سرهنگ کریمی در پایان به کاربرانی که به‌صورت اینترنتی خرید انجام می‌دهند توصیه کرد: اطلاعات بانکی خود را بر روی سیستم‌های رایانه ای ذخیره نکنند و کوکی‌ها و history مرورگر خود را نیز در فواصل زمانی مناسب پاک کنند و جهت تعمیر رایانه خود حتما به مغازه‌های قابل اطمینان مراجعه کنید و از ذخیره اطلاعات مهم و ارزشمند بر روی کامپیوتر اجتناب کنند.
مرجع : روزنامه آرمان