به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۰:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۱۲ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب : ۱۱۰۶۴۶

اچ‌پی کروم‌بوک 11 G5 را معرفی کرد

گروه فناوری: گوگل چند روز پیش اعلام کرد که از این پس سیستم‌عامل کروم قادر خواهد بود تا اپلیکیشن‌های اندرویدی را نیز اجرا کند. حالا اچ‌پی اولین کروم‌بوک خود را با این ویژگی معرفی کرده است.
اچ‌پی کروم‌بوک 11 G5 را معرفی کرد
کروم‌بوک 11 G5 از صفحه‌نمایشی 11.6 اینچی برخوردار بوده و به این ترتیب وقتی گوگل قابلیت اجرای اپ‌های اندرویدی را فعال کند می‌تواند از گنجینه غنی اپ‌های اندرویدی بهره ببرد.
این لپ‌تاپ تنها 1.13 کیلوگرم وزن داشته و از پردازنده اینتل Celeron N3060 استافده می‌کند تا اپ‌ها سریع اجرا شده و در مرور وب و یا چت‌های ویدئویی با hangouts مشکلی نداشته باشید. نسخه لمسی لپ‌تاپ تا 11 ساعت و نسخه غیرلمسی تا 12.5 ساعت قابلیت نگهداری شارژ داشته و از صفحه‌نمایش HD IPS به همراه پوشش محافظ Gorilla Glass برخوردار است.
 
این کروم‌بوک قرار است با قیمت تنها 189 دلار برای نسخه پایه از مهرماه امسال به بازار عرضه شود. با این قیمت کروم‌بوک برای افرادی که نیاز به نرم‌افزارهای تخصصی ویندوز ندارند می‌تواند بهترین گزینه با عمر شارژ بالا و تنوع خوبی از اپ‌های اندرویدی باشد. به ادعای اچ‌پی سهم بازار کروم‌بوک‌ها برای اولین بار در آمریکا از مک‌بوک‌های اپل هم پیشی گرفته و شاید این سیستم‌عامل نوپا بتواند روزی مانند اندروید دنیای لپ‌تاپ‌ها را نیز تسخیر کند.
مرجع : فارنت