به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۱۴
 
۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۱۴ ساعت ۰۱:۱۱
کد مطلب : ۱۱۰۸۴۵
ربیعی: جامعه، تفاوت دولت سالم و دولتی که خودش تولیدکننده روابط ناسالم بوده را می‌فهمد

٧٥٠میلیارددلار گم و گور شده را فراموش نکردیم

گروه اقتصادی: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:‌ جامعه، تفاوت دولت سالم را که در آن تعدادی فیش پرداخت نامتعادل علنی شده با دولتی که خود، تولیدکننده روابط ناسالم بوده است، می‌فهمد.
٧٥٠میلیارددلار گم و گور شده را فراموش نکردیم
به گزارش ایرنا، علی ربیعی این مطلب را در همایش ملی تکریم کارفرمایان نمونه در تامین اجتماعی، بیان کرد و افزود: این فضاسازی‌ها برای مردم غیرقابل قبول است. چكیده اظهارات وی را بخوانید:

– در روزهایی که تامین منابع مالی سخت بود در کنار ما ماندید. امروز، حملاتی به این سازمان می‌کنند که اصلا بویی از حقیقت در آن نیست. جایی در یک مجموعه بیمه‌ بازرگانی پولی پرداخت شده است، اما نشان تامین‌اجتماعی را روی آن می‌زنند!

– سوال من این است که چرا اینقدر به تامین‌اجتماعی حمله می‌کنند! من امروز با اطمینان به شما می‌گویم که تامین ‌اجتماعی، امروز حیاط‌ خلوت هیچ‌کس نیست. بالاترین حقوق هیات ‌مدیره این سازمان تامین‌ اجتماعی ١١ میلیون تومان است. مدیرعامل این سازمان نصف حقوق خود را دریافت می‌کند اما گویی همه آمده‌اند در این سازمان خیمه زده‌اند که ببینند چه اتفاقی افتاده است،بالاترین حقوق هیات ‌مدیره این سازمان تامین‌ اجتماعی ١١ میلیون تومان است.

– ابتدا «دولت یارانه ‌حذف ‌کن» را در برابر دولت «یارانه‌‌ پرداز» مطرح کردند، بعد «دولت اشرافی‌گری و مردم فقیر» را شعار دادند و تبلیغ کردند.

– وقتی یک‌سری گروه‌های اشرافی، سرمایه‌های مردم را به یغما ببرند، طبیعتا مردم فقیر می‌شوند. درآمدهای عظیم ارزی را هدر دادن، فقر، ایجاد می‌کند. دولت یازدهم دولتی سالم است و با سلامت کار می‌کند.

– می‌خواهند در تن سالم این دولت ناکارآمدی به وجود بیاورند، اما توجه ندارند که سرمایه اجتماعی نظام تحلیل می‌رود.

– جامعه، تفاوت دولت سالم را که در آن تعدادی فیش پرداخت نامتعادل علنی شده با دولتی که خود، تولیدکننده روابط ناسالم بوده است، می‌فهمد.

– فراموش نکرده‌ایم که داعیه‌داران این جریان متعلق به همان دولتی هستند که٧٥٠ میلیارد دلار در آن گم ‌و گور شد که می‌توانست فقر را کم کند و عدالت را افزایش دهد و تامین‌ اجتماعی را سرپا نگه دارد.

– اقتصاد ما سال‌ها معدل خروجی اشتغالش صفر بوده است. ما این وضعیت را تحویل گرفته‌ایم و باید جامعه‌ای را به سرمنزل مقصود برسانیم که اعتماد اجتماعی میان همه اقشار و طبقات آن تضعیف شده است.

– امروز مساله ما این است که چگونه از وضعیت فعلی بیرون برویم؟ چگونه باید در کنار یکدیگر کار کنیم؟ باید این وضع را تغییر دهیم تا بیش از این مدیون فرزندان خود – نسل های آینده – نباشیم.

– در حمایت از مشاغل سخت و زیان‌آور و بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان پیشگام شده‌ایم، اما این ها کافی نیست و باید به فراتر از آن فکر کرد؛ درست است که نوید سرمایه‌گذاری خارجی داده می‌شود، اما چشم‌انداز فوری برای سرمایه‌گذاری خارجی نداریم.

– موسسات مالی باید موتور توسعه و حرکت باشند، اما متاسفانه در این دو سه هفته با غوغاهایی که عده‌ای ایجاد کردند، جسارت موسسات ما را کاهش دادند.

– باید با صدای بلند بگویم که با وجود قرار داشتن کشور در شرایط سخت اقتصادی، رشدبی سابقه نقدینگی و تورم بیش از ٤٦ درصد که در ابتدای دولت یازدهم با آن مواجه بودیم، فشارهایی که روی بودجه عمومی و اقتصاد کشور وجود داشت و همچنین مشکلات مختلف ناشی از شرایط رکودی به ‌ارث‌ رسیده از دولت قبل، همت و تلاش جامعه کارفرمایی و کارآفرینی کشور گوهر گران‌بهایی بود که با اتکا به آن توانستیم سختی‌ها را پشت سربگذاریم.

– تامین‌اجتماعی پس از گذر از دورانی بسیار تلخ – دورانی که مهم‌ترین تولید سازمان، یعنی ایجاد امنیت اجتماعی را نشانه رفته و مشکلات مالی و اجرایی متعددی برای سازمان ایجاد کرده بود – سعی دارد با اعتمادسازی دوباره و درک عمیق از مشکلاتی که جامعه کارگری و کارفرمایی تجربه می‌کنند در درجه اول به ایفای تعهدات خود بپردازد.

– این سازمان در سه‌ماهه اول امسال، ماهیانه جهت ایفای تعهدات خود، حدود پنج هزار میلیارد تومان در ماه ، پرداخت کرده است و سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در رابطه با مستمری، ٢١٠ میلیارد تومان بابت بیمه بیکاری، هزار میلیارد تومان بابت درمان و حدود ٤٠٠ میلیارد تومان نیز بابت سایر هزینه‌ها (اعم از سرمایه‌گذاری‌های سازمان و هزینه‌های پرسنلی و پشتیبانی سازمان) پرداخت کرده است.

- این رقم پنج هزار میلیارد تومانی در ماه، یعنی یک و نیم برابر بودجه ماهیانه هدفمندی یارانه‌ها در سازمان تامین‌اجتماعی خلق ثروت شده است که در جهت ایفای تعهدات این سازمان پرداخت می‌شود.

– حدود سه هزار میلیارد تومان در بودجه ٥٩ هزار میلیارد تومانی سال ٩٤ سازمان، صرفه‌جویی در مصارف انجام گرفت. بنابراین با دست‌ به ‌دست هم دادن شرکای اجتماعی و سه‌جانبه‌گرایی که در پی تحقق کامل آن هستیم، توانستیم شرایط را به گونه‌ای پیش ببریم که ایفای تعهدات سازمان حتی یک روز هم به تعویق نیفتد.

– البته انتظارمان از نهاد دولت این است که در این شرایط سخت اقتصادی با درک موقعیت خطیر سازمان، بتواند بخشی از تعهداتی را که در قبال بیمه‌شدگان دارد ایفا کند تا موجب پشت‌گرمی فعالیت‌های سازمان تامین‌اجتماعی شود.

* در همایش ملی تکریم کارفرمایان نمونه از ۳۳ کارفرمای نمونه سازمان تامین اجتماعی تجلیل شد. این همایش شامگاه شنبه در این سازمان برگزار شد.

اصلاح طلب عدالتخواه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۴ ۰۱:۳۹
برادرعزیزآقای ربیعی بارهاگفته ایم هیچ عاقلی ازآقای احمدی نژادودارودسته اش انتظاردرست کارکردن وشفافیت نداشت وندارداماشماکه دم ازاصلاحات وایجاداعتدال درهمه ابعادمیزنیدوخودرامتفکروفرهیخته ومردمی میدانیدچراازاعتمادمردم استفاده نکردیدوخیانتهارابرملانساخته ایدوبابهانه های گوناگون اغماض فرموده اید؟!نکندبخاطراینکه دوستان مکدربشوند!باوربفرماییدبه اعتمادبدنه اجتماع صدمه های زیادی وارد ساخته اید.اگرصادقیدهنوزدیرنشده است وبه رییس جمهورپیشنهادمیکنیم تغییرات دروزراومعاونین راجدی بگیرندوآدمهای بی دردراکناربگذاردحتی ... (340330)
گ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۴ ۲۰:۰۶
اصلاحات با این اقایانی که خود را محق گرفتن پول دانسته اند یکم سخته چون قدرت دارند و ممکنه دولت رو ضعیف بکنه (340391)
تازه مسلمان نروژی مقیم ایران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۴ ۰۱:۵۹
خرداد96 معلوم میشود چه کسانی بیت المال را غارت کردند برادر چه مسئول رده بالایی جاسوس بوده و تا جایی که توان داشته خون ملت را مکیده تا به آلاف و الوفی برسد (340331)
شب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۴ ۱۰:۵۸
خرداد 92 و اسفند94 معلوم شد غارت گران بیت المال چه کسانی هستند اون فردی که خانومش تندترین حرف ها رو در مورد اصلاحات و سید نورانی می زد برو ببین ..... (340341)
مهم نیست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۴ ۰۴:۴۲
برای روشن شدن وزیر رشد نقدینگی در دولت 8 ساله از 64 میلیارد به 400 هزارمیلیارد بوده در دولت 3 ساله این رشد هزار هزار میلیارد رو رد کرده (340334)
درام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۴ ۰۴:۵۸
تا دیروز که می گفتین ۸۰۰میلیارد (340335)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۴ ۰۸:۴۳
جناب آقای ربیعی:
ان تنصر الله ینصرکم و یثبت اقدامکم:
شما به یاوه گوییها توجه نکرده و با توکل به خدا در راه اهداف انقلاب
اسلامی که همانا صداقت و درستی و پرهیز از دروغ و تبعیض و دو رویی
میباشد.قدم بردارید .واین سازمان با عظمت را هرچه کاملتر در خدمت قشر
زحمت کش قرار دهید. (340336)
مجتبی
Romania
۱۳۹۵/۰۴/۱۴ ۱۱:۱۳
هدف اصلی و طرح موضوع فیش ها فقط فرار به جلو و فراموشی 8 سال سو مدیریت و اختلاس های دوران هاله نور است ، چون این حقوق ها همیشه پرداخت می شد (340342)
مرشد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۴/۱۴ ۱۱:۳۷
من بیشنهاد میکنم برای حفظ ابروی دولت دراین چند ماهه اخر.اقایان ربیعی.نوبخت وطیب نیا.خودشان تاعزل نشدهاند.استعفادهند. (340343)