به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۱۴:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۱۴ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۱۱۰۸۶۳
معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه:

خشونت در جامعه کاهش نیافته است

گروه جامعه: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به تشکیل کمیته پیشگیری از خشونت گفت: میزان خشونت در جامعه کاهش نداشته است و در این زمینه نیازمند انجام پژوهش هستیم.
خشونت در جامعه کاهش نیافته است
محمد باقر الفت درباره پیشگیری از خشونت در جامعه گفت: کمیته پیشگیری از خشونت تشکیل شده و کارهای خوبی نیز انجام داده، اما هنوز اجرایی نشده است؛ زیرا این اقدامات در حوزه مطالعه و پژوهش است. وی با بیان اینکه خشونت در جامعه کاهشی نداشته است، ادامه داد: با اساتید دانشگاه در حال اجرای چندین پروژه هستیم و قرار است؛ در سال ۹۵ نتیجه اقدامات انجام شده در سال ۹۴ را مشخص کرده و عملیاتی کنیم.

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با تاکید بر جدید بودن مبحث پیشگیری در کشور خاطرنشان کرد: این موضوعات سابقه مطالعاتی در کشور نداشته است، بنابراین به عنوان پروژه آن‌ها را در اختیار اساتید دانشگاه‌ها و کار‌شناسان امر در سازمان قرار داده‌ایم و امیدواریم بتوانیم؛ لوازم عملیاتی شدن مباحث را از این طریق فراهم کنیم.

الفت با اشاره به اینکه با ایجاد مراکز مشاوره میزان این پدیده ۳۵ درصد کاهش می‌یابد، اظهار کرد: این پیش بینی نتیجه مطالعات چندسال گذشته است و من به این اعتقاد رسیدم که آن را مطرح کردم، این درحالی است که در خصوص خشونت این اتفاق نیفتاده است.
مرجع : ایلنا