به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۱۹ ساعت ۰۹:۴۵
کد مطلب : ۱۱۱۰۷۵
حیدر العبادی مطرح کرد؛

حملات تروریستی عراق با هدف ایجاد آشوب

گروه بین الملل: نخست وزیر عراق در اظهاراتی اعلام کرد: حمله جنایتکارانه‌ای که عراق با آن روبه‌روست با هدف ایجاد فضایی از آشوب داخلی و امنیتی و فراهم سازی شرایط برای حامیان آن در فضای سیاسی است تا طرح‌های آنها برای هدف قرار دادن کشور و سازمان‌های آن ادامه یابد.
حملات تروریستی عراق با هدف ایجاد آشوب
به گزارش روزنامه مصری الیوم السابع، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق عصر جمعه تاکید کرد: داعش تلاش می‌کند شکست سنگین خود را در فلوجه در استان الانبار و احساسش مبنی بر اینکه در عراق به آخر خود نزدیک شده است، جبران کند.  وی تصریح کرد که انفجار تروریستی "بلد" تکمیل کننده جنایتی است که در منطقه الکراده در مرکز بغداد مرتکب شد و خواست بذر آشوب طایفه‌ای را در بین عراقی‌ها با هدف قرار دادن مرقدهای دینی و زائرین بی‌گناه بکارد.

نخست وزیر عراق از ملت و گروه‌های سیاسی عراق خواست چنین فرصتی را به دشمنان عراق ندهند و با تقویت وحدت ملی با هدف رساندن عراق به ساحل امن و رهایی از ویروس داعش با هم  متحد شوند.  وی اظهار داشت که جنایات مرتکب شده تنها دولت را برای انجام وظیفه‌اش در نابودی تروریسم و ریشه‌کن کردن آن و ادامه آمادگی‌اش برای آزادسازی موصل قوی‌تر می‌سازد.

نخست وزیر عراق تصریح کرد که با توجه به تلاش‌های برخی از کسانی که به نوعی زیان دیده‌اند  و به نوعی در روند اصلاحات اخلال ایجاد می‌کنند تلاش در فضای سیاسی عراق احتمالا بسیار پیچیده‌تر از جنگ نظامی است.  حیدر العبادی به عنوان فرمانده نیروهای مسلح عراق در نشستی دیگر با مقامات امنیتی در وزارت کشور عراق تاکید کرد که پیروزی نظامی بر داعش در عراق محقق می‌شود.

وی ادامه داد که وزارت کشور مسئولیتش تحقق امنیت داخلی است اما نقش اضافه‌تری در مبارزه با تروریسم ایفا می‌کند. این وزارتخانه برای همه شهروندان است و باید به دور از سیاسی‌گری و حزب گرایی باشد.به دنبال حمله انتحاری در مرقد فرزند امام هادی (ع) در استان صلاح‌الدین دست‌کم ۸۵ تن کشته و زخمی شدند. به دنبال این حمله انتحاری در مقبره منسوب به "محمد" فرزند امام هادی (ع) در منطقه بلد واقع در استان صلاح‌الدین دست‌کم ۳۵ تن کشته و ۶۵ تن دیگر زخمی شدند.
مرجع : ایسنا