به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۴/۲۰ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب : ۱۱۱۲۳۴
طاهری چطور دیدار با نماینده من را انکار کرد؟

مشکل فوتبال ایران مدیرانش هستند

گروه ورزشی: بازیکن سابق پرسپولیس با انتقاد از مدیران و فدراسیون فوتبال ایران گفت: مشکل فوتبال ما مدیرانی هستند که نمی توانند برنامه ریزی کنند و هر ساله به بدهی های باشگاه ها اضافه می کنند.
مشکل فوتبال ایران مدیرانش هستند
وحید هاشمیان درباره  تعامل باشگاه‌های آلمان با تیم ‌ملی این کشور در شرایطی که به نظر می‌رسد این تعامل میان باشگاه‌ها و تیم ‌ملی ایران وجود ندارد، اظهار کرد: در آلمان همه چیز مشخص است. تاریخ شروع و پایان لیگ از دو سال پیش مشخص شده و فقط سه، چهار هفته‌ پیش از شروع مسابقات قرعه‌کشی را انجام می‌دهند. حال اگر جام جهانی یا جام ملت‌ها در پیش باشد برنامه‌های‌شان را بر اساس آن تنظیم می‌کنند.

او اضافه‌ کرد: اولین کار یک مدیر برنامه‌ریزی و اجرای آن است. در آلمان برای بازی‌های ملی یک یا دو هفته‌ در نظر می‌گیرند. اگر این بازی در اواسط فصل باشد، بیشتر از یک هفته‌ به تیم ‌ملی زمان نمی‌دهند، اما اگر قبل از شروع لیگ باشد دو هفته‌ به تیم ‌ملی فرصت می‌دهند. امسال هم قبل از جام ملت‌ها چهار هفته‌ به تیم ‌ملی فرصت دادند.

بازیکن سابق تیم ‌ملی فوتبال ایران در باره این که مسئولان سازمان لیگ هم ادعا می‌کنند برنامه‌ریزی مناسبی را برای لیگ برتر انجام داده‌اند، ولی در عمل شاهد مشکلاتی هستیم، گفت:  از جزئیات این برنامه خبر ندارم که درباره آن صحبتی کنم. مشکل برنامه‌ریزی فوتبال ایران این است که در برخی از روزها مانند تعطیلات ملی و مذهبی نمی‌توان مسابقه‌ای را انجام داد که همین موضوع موجب می‌شود که زمان کمی را در اختیار داشته باشیم.

هاشمیان درباره این که آیا در اختلاف برانکو و کی‌روش مبنی بر در اختیار داشتن بازیکنان حق با چه کسی است، تاکید کرد: می‌توان این موضوع را از دو منظر بررسی کرد. باشگاه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند و رقابت میان مربیان سخت است. هر کسی را بر اساس نتیجه‌ قیاس می‌کنند و اگر مربی نتیجه‌ نگیرد او را کنار می‌گذارند. با توجه به همین موضوع مربیان می‌خواهند  همه بازیکنانشان را در اختیار داشته باشند. همان طور که می دانید بازیکنان ما فوتبال را به طور اصولی آموزش ندیده اند و در پایه‌ترین کارها مشکل داریم. کی‌روش هم کار سختی دارد. 75 میلیون ایرانی از او انتظار موفقیت دارند و در این شرایط فکر می‌کنم که برگزاری یک نشست هم اندیشی میان کارلوس کی‌روش و مربیان لیگ برتری بهترین راهکار باشد.

بازیکن سابق پرسپولیس درباره این که آیا برای مربیگری در ایران علاقمند است یا نه، اظهار کرد: من دوست داشتم خیلی زود مربی شوم و کار را آغاز کنم. در دوران فوتبالم مدرک  A و B  را کسب کردم و پس از آن شانزده ماه در لیگ پنجم آلمان فعالیت کردم. پس از آن هم در کلاس‌های پرولایسنس به مدت 10 ماه حضور داشتم  که تا به حال برای پیشرفت موثر نبوده است. هراز گاهی می‌شنوم که نام من را برای تیم خاصی به میان می آورند، اما تا به حال پیشنهادات واقعی من از رسانه‌های ایرانی رسانه‌ای نشده است.

هاشمیان با انتقاد از مدیران فوتبال ایران گفت: ما مدیرانی داریم که برنامه‌ریزی مناسبی را برای باشگاه‌ها انجام نمی‌دهند. هر ساله شاهد این هستیم که باشگاه‌ها پول بازیکنان را نمی پردازند و با وجود ورشکستگی به کار خود ادامه می‌دهند. نباید مردم را گول بزنیم. فوتبال ما هنوز حرفه‌ای نشده و نمی دانم چرا نام آن را لیگ برتر گذاشته‌ایم؟ اگر تیمی هم به فعالیت خود ادامه داده است به خاطر حمایت‌های دولت و کارخانجات بوده است.

هاشمیان در واکنش به این که آیا توانسته باقی‌ مانده قراردادش از باشگاه پرسپولیس را دریافت کند، تاکید کرد: این موضوع من را اذیت می‌کند. سال‌ها در باشگاه‌های مختلف بازی کرده‌ام ، اما هیچ مشکلی نداشته‌ام. زمانی که به پرسپولیس آمدم برایم مصدومیتی پیش آمد که می‌توانست برای هر بازیکنی پیش بیاید. من به همه تعهداتم نسبت به پرسپولیس پای بند بودم ، ولی مثل این که اگر در ایران حاشیه داشته باشید، بازیکن خوبی جلوه می کنید!

او که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران صحبت می‌کرد، ادامه‌ داد: این مشکل فدراسیون فوتبال ایران است که هر ساله به باشگاه‌های بدهکار اجازه حضور در لیگ برتر را می‌دهد. کمیته‌ انضباطی کار خودش را انجام می‌دهد و درباره شکایت‌ها تصمیم گیری می‌کند، اما آنها اجرایی نمی‌شوند. باید از درآمد باشگاه‌ها بدهی‌های آنها را پرداخت کنند.

بازیکن سابق پرسپولیس درباره این که آیا از پرسپولیس شکایت می‌کند، گفت: نماینده من دو بار با علی اکبر طاهری دیدار کرد و من حتی حاضر شدم بخشی از مبلغ قراردادم را نگیرم و پرسپولیسی‌ها هر طور که می‌خواهند آن را پرداخت کنند، اما طاهری در گفت‌وگو با ایسنا این دیدار را انکار کرد. من از او می‌خواهم در این باره توضیح دهد که روزنامه‌ها دروغ می‌گویند یا او جلسه را انکار کرده است؟ او باید این موضوع را ثابت کند.

هاشمیان در پایان گفت: وظیفه من فوتبال بازی کردن بوده و چیزی از کسی طلبکار نیستم. ما شهدا و جانبازانی داریم که برای ایران همه کار کرده‌اند و ممنون آنها هستیم، اما به عنوان بازیکنی که سال‌ها در بوندسلیگا بازی کرده و مدتی هم در پرسپولیس بود، حتی در یک خبر هم از من تقدیر نکردند. در شرایطی که من از فوتبال خداحافظی  کرده بودم نام من را در فهرست بازیکنان مازاد قرار دادند.

مرجع : ایسنا